Gå till innehåll

First Class play by First Claes! NL1000-NL2000 SH

Recommended Posts

Postad

Tjenare!

Har läst en del här på PF.nu men mest på 2+2. Tyckte dagboksidén här verkar vara en rätt trevlig idé så är lika bra att slänga upp en och se hur det går!

Berättar lite kort om mig själv först.

Jag heter Claes och började lira poker runt 3 år sen. Är 26 år gammal och bor i Stockholm. För tillfället bosatt i Solna i ett kollektivboende strax utanför kungsholmen.

Började med att spela nl25 med en alldeles för kort rulle, som säkert många andra :) Efter många om och men lyckades

jag bygga upp det. Men en gnutta tur ska väl erkännas, men det hör väl till, eller?

För nåt år sedan började jag spela 2/4 nl och det har klättrat upp nu till 5/10 och ibland lite 10/20. Är vinnande på 5/10 så här långt men ligger på rött på Nl2000.

Jag spelar uteslutenade på Party, även nu efter amerikanarna inte är där. Tycker det är bra bord och finns ändå

många bord att spela på. Dessutom så får jag 30% av min bananförsäljning av en kompis som erbjuder det till högvolymspelare för att bumpa det han får in av sina anställdas totala försäljning. Lät som en sjysst deal.

Jag lever på pokern men plockar inte ut nå cash från rullen utan lever på det jag får av bananodlaren vilket jag

tyckt funkat bra.

Målet med dagboken är att bli vinnande på 10/20 och jag hoppas att ni kan hjälpa till med det.

Mål för månaden:

- 40k spelade händer med en winrate på 3ptbb/100 skulle jag vara nöjd med.

Mål utanför pokern:

- Gå upp tidigare och spela lite mer dagtid.

Ska iväg och käka nu men ska hitta min första intressanta HH snart!

Tack o hej!