Dave^ Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Jag går på gymnasiet och läser en kurs som heter aktier och värdepapper. Just nu jobbar vi med aktier och har fått i uppgift att analysera ett valfritt företag och komma fram till hurvida det är köpvärt eller inte. Med andra ord skriva en rekommendation. Kravet på företaget är att det ska vara noterat på den nordiska börsen och det är ju en fördel om det är hyffsat lätt att få tag på information om det. Annars är det upp till oss själva att välja. För övrigt vore det ju fint om företaget har potential - så man kan investera endel av poker pengarna - och en rolig och intressant verksamhet. Har ni några förslag? Citera
Scofield Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Swedish Match skulle du kunna analysera med tanke på de förmodade höjda skatterna för lössnus. Att tänka på här är att det kan sluta med en nedgång, om du inte väljer att se hur de kan bli om de får introduceras på internationell marknad - beroende på hur vida ni ska ta hänsyn till nuvarande lagar eller om ni får spelulera om fri marknad. kanske luddigt förslag.. Citera
gdaily Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Kombinera nytta med nöje och välj Boss, 24h, 360h(b?) eller Unibet... Citera
Dave^ Postad 16 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Tack för era förslag! Jo, kan ju helt klart vara värt att ta något företag med anknytning till poker. Scofield, jag läste på dn/aftonbladet att skatten på tobaksvaror skulle höjas rätt rejält till årsskiftet. Vilket ju inte kan vara särskillt possitivt för ett företag som Swedish Match. Citera
Scofield Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Tack för era förslag! Jo, kan ju helt klart vara värt att ta något företag med anknytning till poker. Scofield, jag läste på dn/aftonbladet att skatten på tobaksvaror skulle höjas rätt rejält till årsskiftet. Vilket ju inte kan vara särskillt possitivt för ett företag som Swedish Match. Precis därför det kan vara intressant att analysera företaget. Det är ju lika värdefullt att värdera en förväntad nedgång som det är en uppgång. Men som sagt, detta var bara ett förslag hoppas du hittar något som du tycker verkar intressant. Citera
Recommended Posts