Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Satt och kollade på tv6 igår och man visade EPT Dublin (antagligen från förra året) där det var två svenskar headsup på slutet. Den ena heter Olander och den andra vet jag inte. Till min poäng då:

Hur sjutton kan han ha tagit sig till finalbordet? Förvånansvärt ruttet spel av honom gång på gång och till och med kommentatorerna var helt ställda. Han gav i princip bort vinsten. Nån som vet vem den här Olander är?

Postad

Olander är en av dom bättre turneringsspelarna i sverige. Bara för att han var lite överaggressiv i en heads up och hade dålig timing så betyder det inte att han är dålig. Tänk på att dom antagligen bara visar dom händerna som han får syn i, och inte de mängder potter som han tar ner obestridd.

Postad
Olander är en av dom bättre turneringsspelarna i sverige. Bara för att han var lite överaggressiv i en heads up och hade dålig timing så betyder det inte att han är dålig. Tänk på att dom antagligen bara visar dom händerna som han får syn i, och inte de mängder potter som han tar ner obestridd.

Okej, min slutsats var baserad på just de händerna, aldrig sätt honom förut.

Postad

Han "Olander" sa i en intervju mellan händerna att han gör dåliga syner ibland med ingenting, att det var en svaghet.

Det var väl delvis därför han förlorade HU, första där gavatin träffar tvåparet i första tv-sända given där det blir all-in och olander synar med ingeting. A,9 us tror jag det var, han kanske highcard skulle vinna eller nåt.. Olander träffade A på river men vad gjorde det. Rätt spelare vann ju till slut dvs Gavatin...

Edit: Gdaily var väl där och kollade på finalbordet/tävlingen så han har nog lite större överblick över Olanders spel vs Gavatin.

I TV har de en förmåga att visa de mest spektakulara händerna, så att det blir bra TV...