Gå till innehåll

Chrille87 - Planerar för oktober!!


chrille87

Recommended Posts

Detta känns som en standard situation, plockar upp QQ på knappen väldigt tidigt in i SNG. Slår upp till 80 och får auto-ställ av bb. Inte kan han väl ha bredare HH här än KK, AA och sämst AK? Borde väl vara lätt kast av mig här va?

 

- FI 1 sitting in seat 1 with 980

- FI 2 sitting in seat 2 with 1000

- FI 3 sitting in seat 3 with 750

- HERO sitting in seat 4 with 1000 (Dealer)

- FI 4 sitting in seat 5 with 1000

- FI 5 sitting in seat 6 with 1000

- FI 6 sitting in seat 7 with 700

- FI 7 sitting in seat 8 with 1020

- FI 8 sitting in seat 9 with 1300

- FI 9 sitting in seat 10 with 1250

 

FI 4 posted the small blind - 10

FI 5 posted the big blind - 20

 

** Dealing card to HERO: Q :heart: Q :club:

 

HERO bet 80

FI 4 fold

FI 5 call 80 and is all in 920

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pass 1 är avslutat och jag har haft en sjuk rush, bland annat kom jag ITM i 6 raka $20+2 SNG (3st 1:a, 3st 3:e platser), även hunnit med att lira lite NL50 med lite blandat resultat. Ligger + över $300 än så länge...

 

2006-10-14 = +$295

2006-10-15 = +$59

2006-10-16 = +$279

2006-10-17 = -$62

2006-10-18 = +$99

2006-10-19 = +$151

2006-10-20 = -$48

2006-10-21 = +325

 

Summa = $600(start)+$295+$59+$279-$62+$99+$151-$48+$325 = 1698

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avrundar pass 2 nu efter att ha haft 4 bord igång sen sist jag skrev, har etablerat mig på riktigt nu på $20+2 nivån och det har gått sjukt bra. Spelat kanske 30st sen sist och plussat runt $400 till. Träffat absolut alla viktiga 50/50 och fått betalt hela tiden. Har även spelat 5K Guarantee ikväll och lyckades åka runt 35:e plats med utbetalning till 30. Jaja nu ska jag sova så jag kan fortsätta nöta imorgon. Puss och hej

 

2006-10-21 = $325+$410

 

Bankrulle

Nordicbet: $2108

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Harligt att hora att det gar bra! :)

 

Ang. QQ-handen sa skulle ja synat, iaf pa b2b, vet dock inte riktigt hur motstand/struktur e pa prima. Kanns som han skulle raisa mindre om han satt pa t.ex. AA.

99, TT, JJ, AK ar hander jag skulle satta han pa.

 

Ja enligt det jag har sett på denna nivån förr så borde jag kanske ha synat, men jag anser mig ha större edge än dom flesta så jag undviker gärna att ta en coinflip sådär tidigt.

 

Sitter för övrigt på mitt första finalbord sen jag startade den här dagboken :D , har 42k och vi är 6st kvar. Avg på 41 och är garanterad runt $266.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för gratulationerna, speciellt du punk ;)

 

Spelat typ 50st $20+2 SNG och plussat rakt ut, varit min klart bästa pokerdag. Orkade inte föra någon statestik men legat ute med 50*22=$1100 och vunnit $1900 så plus runt $700 på SNG :D .

 

2006-10-22 = $1240+$700=$1940

 

Bankrulle

Nordicbet: $4048

 

Känns i skallen då man suttit och grindat i typ 10h :?, nu väntar sängen då man ska upp och jobba 05.30 imorn :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej riggad hand och standard att den inte står, men vad gör killen med pocket 7? :D

 

- FI 1 sitting in seat 1 with 1000

- FI 2 sitting in seat 2 with 1000

- FI 3 sitting in seat 3 with 1000

- HERO sitting in seat 4 with 1000 (Dealer)

- FI 4 sitting in seat 5 with 1000

- FI 5 sitting in seat 6 with 1000

- FI 6 sitting in seat 7 with 1000

- FI 7 sitting in seat 8 with 1000

- FI 8 sitting in seat 9 with 1000

- FI 9 sitting in seat 10 with 1000

 

FI 4 posted the small blind - 10

FI 5 posted the big blind - 20

 

** Dealing card to HERO: A :heart: A :spade:

 

FI 3 bet 120

HERO call 120 and is all in

FI 4 call 990

FI 5 call 980

Fi 7 fold

FI 8 fold

FI 9 fold

FI 3 call 880

 

**Flop**: 7 :club: Q :heart: 3 :spade:

 

**Turn**: 9 :diamond:

 

**River** J :spade:

 

FI 3 wins main pot 4000, with tree sevens (7 :club: 7 :spade: )

HERO shows two aces ( A :heart: A :spade: )

FI 4 shows two kings (K :heart: K :diamond: )

FI 5 shows two aces (A :diamond: A :club: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hunnit med 12st $20+2 SNG, 2st SH $20+2 SNG och en 1st $50+5 SNG. Var otroligt kall idag och tog dåliga beslut hela dagen, inte vanligt att man går in som 30% favorit i tidiga nivåer :? . Jaja får ta ny tag imorgon istället. Att jag sedan plussade dryga $110 idag är egentligen helt sjukt eftersom detta förmodligen var min sämsta speldag sen jag började med dagboken. Visst är jag nöjd att jag plussade men om jag fortsäter spela som jag gjorde idag varar det inte länge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VINST IGEN!! :D:D , lyckades klonka hem ytterligare en turnering idag som gav +$1515 . Även denna gång en rebuy turnering med $20+1 i insats. Hade otroligt tur på finalbordet då jag slog ut en spelare med AK mot AA som täckte mig. Väl HU så var det inga stora bekymmer och slutligen fick mina JJ stå mot KQ på 10 hög flopp. Nu blir det till att fira med kebab!

 

 

TVÅ GÅNGER I LIVET!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis :) When you're on a roll, you're on a roll :D

 

 

Hade otroligt tur på finalbordet då jag slog ut en spelare med AK mot AA som täckte mig.

 

Men hur kan man slå ut ngn som täcker en? :-o

 

Tack, i helgen är det din tur och det vet jag! Och varför klagar du? Jag sa ju att jag hade otroligt tur som slog ut han trots att han täckte mig :D , du är bara så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÄNTLIGEN, har jag hittat vars man får fram HH´s på prima :D , hur agerar jag på denna flopp?

 

** Anfield [Hold 'em] (40.00|80.00 No Limit - STT) Real Money

 

- phishn4dough sitting in seat 1 with $1660.00

- patrick8 sitting in seat 2 with $1040.00

- FalmerFats sitting in seat 3 with $714.00

- _JESUS_ sitting in seat 4 with $480.00

- hervelebeque sitting in seat 5 with $434.00 [Dealer]

- HERO sitting in seat 6 with $1210.00

- cen123 sitting in seat 7 with $1320.00

- plutovov sitting in seat 9 with $610.00

- Naihkimati sitting in seat 10 with $2472.00

 

HERO posted the small blind - $20.00

cen123 posted the big blind - $40.00

 

** Dealing card to HERO: Jack of Spades, Jack of Hearts

 

plutovov folded

Naihkimati folded

phishn4dough raised - $80.00

patrick8 folded

FalmerFats called - $80.00

_JESUS_ folded

hervelebeque folded

HERO raised - $320.00

cen123 folded

phishn4dough called - $320.00

FalmerFats folded

 

** Dealing the flop: 8 of Spades, Ace of Spades, 5 of Spades

 

HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HERO ?

 

Jag tycker detta ar en svar situation, QQ-AA ar hander vi kan glomma tycker jag, kanns som han skulle reraisat ytterliggare med dessa hander. Ax eller medel-pp tycker jag det luktar har. Vet dock inte hur jag skulle agerat. :)

Skulle vara kul om nan mer rutinerad sng:are kunde kommentera den har handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft ledigt från pokern idag och istället spelat dead or alive 4 på xbox 360, grymmt roligt spel och en riktig förhållande dödare. Jenny släppte dosan så fort jag fick in några kobinationer :D , någon som har något tips på något annat roligt xbox 360 spel?

 

Gears of War som släpps om 1.5 veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÄNTLIGEN, har jag hittat vars man får fram HH´s på prima :D , hur agerar jag på denna flopp?

 

** Anfield [Hold 'em] (40.00|80.00 No Limit - STT) Real Money

 

- phishn4dough sitting in seat 1 with $1660.00

- patrick8 sitting in seat 2 with $1040.00

- FalmerFats sitting in seat 3 with $714.00

- _JESUS_ sitting in seat 4 with $480.00

- hervelebeque sitting in seat 5 with $434.00 [Dealer]

- HERO sitting in seat 6 with $1210.00

- cen123 sitting in seat 7 with $1320.00

- plutovov sitting in seat 9 with $610.00

- Naihkimati sitting in seat 10 with $2472.00

 

HERO posted the small blind - $20.00

cen123 posted the big blind - $40.00

 

** Dealing card to HERO: Jack of Spades, Jack of Hearts

 

plutovov folded

Naihkimati folded

phishn4dough raised - $80.00

patrick8 folded

FalmerFats called - $80.00

_JESUS_ folded

hervelebeque folded

HERO raised - $320.00

cen123 folded

phishn4dough called - $320.00

FalmerFats folded

 

** Dealing the flop: 8 of Spades, Ace of Spades, 5 of Spades

 

HERO ?

 

Syna preflop bara med JJ när blindsen är så små..

 

 

Helt rätt här. Du ska inte slå om med JJ på level II, och verkligen inte ur position. Det är bara upplagt för problem.....! Syna och spela floppen!

 

Nu när skadan redan är skedd, antar jag att du ställde med draget? För det är juh som svårt att betta ut och lägga vid omslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter 100 utdragningar och en rad dåliga spel har jag TILTAT igen, eftersom att jag vet hur jag reagerar på dessa standard situationer som jag vet drabbar alla som spelar poker så är det här såklart en katastrof. Gårdagen började med att jag kom utanför pengarna i 10 raka SNG och här brände det till då jag blev utdragen med floppad stege mot TPTK som hittade 2par på turn och kåk på river. Fik för mig att pröva "skotta" på NL1000, visserligen bara med $300. Fick upp det ganska snabbt till runt $500 och istället för att casha ut hittar jag AK, en slår upp till 40, jag till 120 och syn. Flopp AQ2, jag betar halvpott och han pushar. Jag måste förstås syna och han har AQ. Känner hur blodet börjar rusa och tänker nu jävlar ska jag vinna tillbaka det här, in på NL5000 och köper in mig för $1000.... och nej här tar det faktiskt stopp för mig! Jag gör för första gången rätt här i livet och bestämmer mig för att stänga ner clienten och casha ut större delen av rullen och använda pengarna till roligare saker.

 

Så här står jag nu med att ha gått från $600 till dryga $6000 på 2 veckor och sedan ner till $5500. Därför cashar jag nu ut $4500 och "börjar" om med $1000 igen. Säg vad ni vill om det här men detta är för att säkra mina pengar och förhoppningsvis kunna fortsätta att spela poker på det sätt som jag gör bäst. :)

 

Eftersom jag flyttat till lägenhet i dessa dagar så kommer pengarna gå till det och det tror jag är bäst för alla i min närhet. Bland annat redan inhandlat:

 

*Bärbar dator

*Xbox 360

*Tv bänk

*Räkningar :)

 

Så nu blir det några pokerlediga dagar innan jag ska summera spelet för oktober och börja planera inför november.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter 100 utdragningar och en rad dåliga spel har jag TILTAT igen, eftersom att jag vet hur jag reagerar på dessa standard situationer som jag vet drabbar alla som spelar poker så är det här såklart en katastrof. Gårdagen började med att jag kom utanför pengarna i 10 raka SNG och här brände det till då jag blev utdragen med floppad stege mot TPTK som hittade 2par på turn och kåk på river. Fik för mig att pröva "skotta" på NL1000, visserligen bara med $300. Fick upp det ganska snabbt till runt $500 och istället för att casha ut hittar jag AK, en slår upp till 40, jag till 120 och syn. Flopp AQ2, jag betar halvpott och han pushar. Jag måste förstås syna och han har AQ. Känner hur blodet börjar rusa och tänker nu jävlar ska jag vinna tillbaka det här, in på NL5000 och köper in mig för $1000.... och nej här tar det faktiskt stopp för mig! Jag gör för första gången rätt här i livet och bestämmer mig för att stänga ner clienten och casha ut större delen av rullen och använda pengarna till roligare saker.

 

Så här står jag nu med att ha gått från $600 till dryga $6000 på 2 veckor och sedan ner till $5500. Därför cashar jag nu ut $4500 och "börjar" om med $1000 igen. Säg vad ni vill om det här men detta är för att säkra mina pengar och förhoppningsvis kunna fortsätta att spela poker på det sätt som jag gör bäst. :)

 

Eftersom jag flyttat till lägenhet i dessa dagar så kommer pengarna gå till det och det tror jag är bäst för alla i min närhet. Bland annat redan inhandlat:

 

*Bärbar dator

*Xbox 360

*Tv bänk

*Räkningar :)

 

Så nu blir det några pokerlediga dagar innan jag ska summera spelet för oktober och börja planera inför november.

 

Tycker det låter ganska sunt men ändå så har du inte tappat så mycket om man ser till totala rullen.

Du ska utgå ifrån dig själv, tycker du att det är rätt beslut så är de det!

Hur blir det i fortsättningen?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...