Gå till innehåll

PLO - Riverspel


Che

Recommended Posts

Full Tilt Poker Game #1099127760: Table Vienna (6 max) - $10/$20 - Pot Limit Omaha - 22:39:52 ET - 2006/10/13

Seat 2: serefecheers ($11,064.25)

Seat 4: cpace3 ($3,597)

Seat 5: electra ($1,752.50)

Seat 6: mittsuperhemliganick ($2,469)

cpace3 posts the small blind of $10

electra posts the big blind of $20

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to mittsuperhemliganick [3d Kc Kh 9d]

mittsuperhemliganick calls $20

serefecheers calls $20

cpace3 calls $10

electra checks

*** FLOP *** [Js Ks Qd]

cpace3 checks

electra bets $80

mittsuperhemliganick calls $80

serefecheers folds

cpace3 calls $80

*** TURN *** [Js Ks Qd] [Ac]

cpace3 checks

electra checks

mittsuperhemliganick checks

*** RIVER *** [Js Ks Qd Ac] [Qs]

cpace3 bets $160

electra raises to $320

mittsuperhemliganick calls $320

cpace3 calls $160

 

 

Fundersam på riverspelet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker en reraise är på sin plats förmodligen kommer reraisen från AQ och cpace3 sitter förmodligen med KQ eller stegen...

 

 

jag skulle smackat på av bara helvete, du får ju garanterat syn av AQ. visst finns risken för QQ men vafan, när man kan få betalt av en sämre hand så tycker jag det är värt risken.

 

men syn är inte helt fel det heller om du inte tror nån har AQ KQ och är villig att syna.... omaha = 90% read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns allt som det får bli pott här. AQ betalar väl rimligen av och jag har lite svårt att se färgstege spela turn på det viset särskilt ofta. Eftersom du dessutom kan ställa så behöver du ju inte ta några jobbiga omslag.

 

Hur duktiga är de andra på att vika?

 

Edit: Iofs är väl QQ inte helt omöjligt. Men det förklarar inte riktigt vad den förste killen betade på. Måste ju vara JJJQQ, vilket verkar lite optimistiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker syn är ett lysande spel eftersom du kan få översyn av första spelaren. Om du verkligen leder här och trycker pot, finns ju också risken att båda viker...

 

Inne på det spåret också eftersom inte så många händer som kommer att syna mig vid omslag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inne på det spåret också eftersom inte så många händer som kommer att syna mig vid omslag

Ifall omslagskillen har AQ så blir det ju lite bökigt att vika för honom. Fast jag kanske övervärderar hur mycket de synar nu.

 

Helt rätt i att jag kunnat få ut mera värde av en hand som AQ och eftersom han bettar flop innebär det att han har ngn form AQTx hand om det ska vara fallet.

I det fallet tar det i min åsikt bort flertalet tänkbara händer när första killen bettar river efter bara synat flopp . så som potten spelas ser ajg ingen möjlighet till att han valuebettar en stege eller bluffar vilket innebär att han förmodligen har ett set som blivit dålig kåk varav det svaga valuebetet eller eventuell jättenöt men främst det förstnämda.

 

Vilket inte lämnar jättemånga händer kvar åt mannen me limitraisen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket inte lämnar jättemånga händer kvar åt mannen me limitraisen

Jag är trött, vilka händer lämnar det åt mannen med limitraisen?

 

AQ,KQ,QQ samt ATs som jag ser det, en av dem betalar han med och två betalar jag av med. Den sista vill jag väl bara syna så nästa man hittar syn.

 

också trött och spelat för länge så kanske tänker fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag funderat ytterligare och sticker ut hakan och påstår att en raise är ETT KATASTROFALT spel mot kompetenta motståndare. Inte fan synar någon ner med en sämre hand om han bombar pot här? Nu spelar jag iofs inte högre än 5 10 PL omaha, men re raise pot här känns helt sjukt kallt.

 

Då collectar jag 100 ggr hellre en översyn!!!

 

Mina två cents. Håll till godo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju iofs 6 sätt att ha AQ, två sätt att ha KQ och 1 sätt vardera att ha QQ och AsTs.

 

Men jag får inte ihop AsTs med turnchecken.

 

Förresten borde Ts9s vara ett alternativ för limitraisaren också.

 

 

T9s är nog troligare, Ats är väl om han fått för sig att jag är så aggro att han ska få åka frirulle turen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen känns jättestandard. Vad får du betalt av om du höjer? Kanske KQ, men å andra sidan vaknar färgstegen och fyrtalet till liv och då har du andra saker att bekymra dig för.

t

pass på, nu vet man att man gjorde rätt till 90% , kan man få resterade 10% från shahin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni överskattar hur bra spelarna på 10/20 är.

 

Raise.

 

Edit; Tror dessutom ni överskattar mina teorikunskaper ;)

Jag vettefan om det är rätt, men jag har varit i samma situation väldigt många gånger, den är ganska vanlig. Jag raisar ALLTID och det har lönat sig.

 

tror 10 20 spelarna överskattar hur dålig du är (du är semibra)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni överskattar hur bra spelarna på 10/20 är.

 

Raise.

 

Edit; Tror dessutom ni överskattar mina teorikunskaper ;)

Jag vettefan om det är rätt, men jag har varit i samma situation väldigt många gånger, den är ganska vanlig. Jag raisar ALLTID och det har lönat sig.

 

Vafan! Igår på MSN diskuterade vi en hand en kompis till dig nyss spelat med nästan identisk situation och då var sade du att du tyckte det var "cp kallt" att slå om på rivern. Ändrade du dig sex timmar senare?

 

Riggat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni överskattar hur bra spelarna på 10/20 är.

 

Raise.

 

Edit; Tror dessutom ni överskattar mina teorikunskaper ;)

Jag vettefan om det är rätt, men jag har varit i samma situation väldigt många gånger, den är ganska vanlig. Jag raisar ALLTID och det har lönat sig.

 

Vafan! Igår på MSN diskuterade vi en hand en kompis till dig nyss spelat med nästan identisk situation och då var sade du att du tyckte det var "cp kallt" att slå om på rivern. Ändrade du dig sex timmar senare?

 

Riggat.

 

 

rolflol (=

 

Den handen var j2 på JJT82 bräde. det är ju inte jättenöten, och det var mot en person som knappt vet hur man bluffar.

 

Här har vi nöten. Dom betalar av med AQ/KQ, mot mig har jag sett folk betala reraise med JJJ även.

 

Som sagt, raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...