mgps Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 vad är chansen att träffa 2par eller trips med 67s i texas? vad är chansen att träffa en hand som är favorit att över ett överpar eller TPTK på floppen? Citera
Park Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 vad är chansen att träffa 2par eller trips med 67s i texas? vad är chansen att träffa en hand som är favorit att över ett överpar eller TPTK på floppen? 4.041 % för tvåpar och 1.57% för triss. Citera
DrRoland Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Kanonodds. Det förklarar exakt varför man blir utdragen så ofta som man blir. Citera
RoyleAxe Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 Det här är ett ganska bra exempel på hur fint det kan betala av med 67s träff! Rozzo1 sitter på plats 1 med 2392.39 Demon2Some sitter på plats 2 med 1888.90 brittab sitter på plats 3 med 3166.90 Magneten sitter på plats 4 med 563.89 Batch sitter på plats 5 med 2110.40 HERO sitter på plats 6 med 2232.15 MBois sitter på plats 7 med 2887.25 Zedane sitter på plats 8 med 364.53 Ejset sitter på plats 9 med 2010.15 BANKOMATEN sitter på plats 10 med 990.00 HERO satsar s mörken 10.00 Batch satsar l mörken 5.00 Batch: --, -- HERO: 7c, 6c MBois: --, -- Zedane: --, -- Ejset: --, -- BANKOMATEN: --, -- Rozzo1: --, -- Demon2Some: --, -- brittab: --, -- Magneten: --, -- Pre-flop: MBois: Syna 10.00 Zedane: Lägger mig Ejset: Lägger mig BANKOMATEN: Syna 10.00 Rozzo1: Lägger mig Demon2Some: Lägger mig brittab: Höj 50.00 Magneten: Syna 50.00 Batch: Lägger mig HERO: Syna 50.00 MBois: Lägger mig BANKOMATEN: Lägger mig Flop (Board: 6h, 7s, 6d): HERO: Passa brittab: Satsa 190.00 Magneten: Lägger mig HERO: Syna 190.00 Turn (Board: 6h, 7s, 6d, 2h): HERO: Passa brittab: Satsa 520.00 HERO: Höj 1140.00 brittab: Syna 1140.00 River (Board: 6h, 7s, 6d, 2h, 6s): HERO: All in brittab: Syna 862.15 Showdown: HERO visar: 7c, 6c (fyrtal i sexor) Huvudpott: HERO vinner potten på 4539.30 med fyrtal i sexor (20.00 spelavgiften togs ut för den här handen) Citera
DrRoland Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 Brittab hade AA? Det där funkar som sagt nästan enbart mot bättre spelare på högre bord. Nollor på lägre bord har nästan bara skräp när de höjer. Citera
Pulser Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 Brittab har jag spelat mot några gånger. Hade antagligen AA där. Lite lättläst och för agrresive med sådana händer Citera
Skumdum Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 Brittab hade AA?Det där funkar som sagt nästan enbart mot bättre spelare på högre bord. Nollor på lägre bord har nästan bara skräp när de höjer. Ett dåligt skämt? Citera
DrRoland Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 Brittab hade AA?Det där funkar som sagt nästan enbart mot bättre spelare på högre bord. Nollor på lägre bord har nästan bara skräp när de höjer. Ett dåligt skämt? Nej När du har tur och träffar hårt måste de ha en hand som du kan få betalt av. Citera
Myssion Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 Brittab hade AA?Det där funkar som sagt nästan enbart mot bättre spelare på högre bord. Nollor på lägre bord har nästan bara skräp när de höjer. Ett dåligt skämt? Nej När du har tur och träffar hårt måste de ha en hand som du kan få betalt av. Och när du missar så kan du inte bluffa bort dem för då synar de ner dig med skräp. Citera
DrRoland Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 Brittab hade AA?Det där funkar som sagt nästan enbart mot bättre spelare på högre bord. Nollor på lägre bord har nästan bara skräp när de höjer. Ett dåligt skämt? Nej När du har tur och träffar hårt måste de ha en hand som du kan få betalt av. Och när du missar så kan du inte bluffa bort dem för då synar de ner dig med skräp. Alla moderata bets iaf troligtvis. Det normala scenariot är ju inte att man träffar 2par, triss eller färdig stege eller färg, utan typ 45, 2klöver eller K6A när han har K3. När man synar höjningar med 67s vill man helst ha tigtha spelare emot sig som man antingen kan bluffa bort om han skulle missa med AK-AJ, KQ eller få duktigt betalt mot 66, AA-QQ, A6 etc. Såna finns inte så många av på lägre bord Citera
jeneqvist Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 Brittab hade AA?Det där funkar som sagt nästan enbart mot bättre spelare på högre bord. Nollor på lägre bord har nästan bara skräp när de höjer. Ett dåligt skämt? Nej När du har tur och träffar hårt måste de ha en hand som du kan få betalt av. Och när du missar så kan du inte bluffa bort dem för då synar de ner dig med skräp. Alla moderata bets iaf troligtvis. Det normala scenariot är ju inte att man träffar 2par, triss eller färdig stege eller färg, utan typ 45, 2klöver eller K6A när han har K3. När man synar höjningar med 67s vill man helst ha tigtha spelare emot sig som man antingen kan bluffa bort om han skulle missa med AK-AJ, KQ eller få duktigt betalt mot 66, AA-QQ, A6 etc. Såna finns inte så många av på lägre bord Roland menar du seriöst att folk träffar bättre och bluffar mindre desto kompetentare de är och desto högre stakesen är?????? Citera
DrRoland Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Folk som spelar kvalitets-händer före floppen har större chans att ha bästa eller näst bästa handen efter floppen, ja. Att folk bluffar mer på lägre bord behöver man inte vara något geni för att se heller. Det är sånt som stora fiskar sysslar med. Bluffar från första pos mot hela bordet, hjälper shortstackar genom att bluffa i döda sidopotter, bluffraisar så att någon idiot som limpat med AA från sb vinner en stor pott etc etc. Citera
jeneqvist Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Folk som spelar kvalitets-händer före floppen har större chans att ha bästa eller näst bästa handen efter floppen, ja. Att folk bluffar mer på lägre bord behöver man inte vara något geni för att se heller. Det är sånt som stora fiskar sysslar med. Bluffar från första pos mot hela bordet, hjälper shortstackar genom att bluffa i döda sidopotter, bluffraisar så att någon idiot som limpat med AA från sb vinner en stor pott etc etc. Om vi nu använder en allmän definition av en fisk så är det väl en spelartyp som betecknas LPP= loose passive passive Detta innebär inte en galen bluffer eller en sk maniac. Skriver du isk och menar fisk så är dennes främsta dåliga egenskap hans sätt att betala av! Folk som spelar kvalitets-händer före floppen har större chans att ha bästa eller näst bästa handen efter floppen, ja. Ja detta stämmer men bara för att man har tex bottenpar istället för toppar betyder det inte att ett bet är en ren bluff. Bara för att du spelar bättre kort träffar du inte oftare men JA du vinner oftyare med din träff.... Bluffar från första pos mot hela bordet, hjälper shortstackar genom att bluffa i döda sidopotter, bluffraisar så att någon idiot som limpat med AA från sb vinner en stor pott etc etc. Ja folk gör dummare bluffar på lägre stakes men inte fan gör dom fler, eller är jag helt fel ute här? En mer kompetent motståndare är ju exempelvis mer benägen att bluffa med outs vilket fisken helst synar med... Citera
Myssion Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Men tilt... En hand som 67s är en hand vars främsta värde kommer från implicita odds. Dvs man behöver få tillräckligt bra betalt vid träff för att det ska löna sig att spela den i längden. De implicita oddsen är högre mot sämre spelare, eftersom de ofta antingen synar för mycket, bluffar för mycket, eller överspelar semistarka händer. Att folk på lägre nivåer ofta är sämre än folk på högre nivåer (och därmed oftare erbjuder högre implicita odds) är rättså självklart. De implicita oddsen är lägre mot spelare som antingen är (vek-)tajta eller duktiga, eftersom de är mindre benägna att betala av med en sämre hand och mindre benägna att bluffa in i dig vid fel tillfälle. Å andra sidan är din bluff-equity högre mot dessa spelare, av exakt samma anledning, vilket gör att man fortfarande kan spela handen. Sammanfattning: Så länge stackarna är tillräckligt stora för att de implicita oddsen ska vara tillräckliga så är en hand som 67s alldeles utmärkt att spela mot i stort sett alla typer av motstånd (åtminstone i position), skillnaden ligger i hur man spelar den och på vilket sätt man främst får betalt (dvs genom att oftast stacka fi eller genom att oftast bluffa bort honom/henne). Var snäll och sluta upp med att skriva hur saker och ting "är" sig när du i själva verket är ute och cyklar. Då skriver man "Är det inte så här..?", "Stämmer det att...?" eller "Min erfarenhet är att..." etc. Citera
Surfludde Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Var snäll och sluta upp med att skriva hur saker och ting "är" sig när du i själva verket är ute och cyklar. Då skriver man "Är det inte så här..?", "Stämmer det att...?" eller "Min erfarenhet är att..." etc. WORD! Håller med Myssion! Jag vet dock att det här citatet är direkt felaktigt Brittab hade AA?Det där funkar som sagt nästan enbart mot bättre spelare på högre bord. Nollor på lägre bord har nästan bara skräp när de höjer. Citera
Batch Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Tippar på att Brittab hade JJ eller QQ. Om Brittab hade haft antingen AA eller KK så hade han/hon bettat halv pott på floppen. Citera
RoyleAxe Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Men tilt... En hand som 67s är en hand vars främsta värde kommer från implicita odds. Dvs man behöver få tillräckligt bra betalt vid träff för att det ska löna sig att spela den i längden. De implicita oddsen är högre mot sämre spelare, eftersom de ofta antingen synar för mycket, bluffar för mycket, eller överspelar semistarka händer. Att folk på lägre nivåer ofta är sämre än folk på högre nivåer (och därmed oftare erbjuder högre implicita odds) är rättså självklart. De implicita oddsen är lägre mot spelare som antingen är (vek-)tajta eller duktiga, eftersom de är mindre benägna att betala av med en sämre hand och mindre benägna att bluffa in i dig vid fel tillfälle. Å andra sidan är din bluff-equity högre mot dessa spelare, av exakt samma anledning, vilket gör att man fortfarande kan spela handen. Sammanfattning: Så länge stackarna är tillräckligt stora för att de implicita oddsen ska vara tillräckliga så är en hand som 67s alldeles utmärkt att spela mot i stort sett alla typer av motstånd (åtminstone i position), skillnaden ligger i hur man spelar den och på vilket sätt man främst får betalt (dvs genom att oftast stacka fi eller genom att oftast bluffa bort honom/henne). Var snäll och sluta upp med att skriva hur saker och ting "är" sig när du i själva verket är ute och cyklar. Då skriver man "Är det inte så här..?", "Stämmer det att...?" eller "Min erfarenhet är att..." etc. Klockrent svar Myssion! Ang. handen ifråga så har jag svårt att se att Brittab skulle ha sämre än KK, han/hon är inte direkt bästa spelaren på SvS och det är tex inte bara en gång jag fått syn på pottbet då brittab suttit på färgdrag men ändå... Citera
Recommended Posts