Hypage Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Ska hålla ett 5 minuters föredrag i skolan om poker:) Skulle behöva lite tips på kategorier inom pokern jag kan prata om=) eftersom att dom i klassen inte är så pokerkunniga så går det inte direkt att prata om pottodds och positionsspel;) Men nått i stil med pokerhistoria och liknande så ge mig lite tips och ideér=) Tack på förhand! Citera
summlan Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 berätta om hur pokern startade, vart namnet kommer från, utvecklingen (ta tex mainevent som exempel när de gäller ökningen av spelare), samt utvecklingen från illegal poker i nån dunkel lokal i new york där man riskerade att bli rånad var å varannan gång till att starta datorn å lira 12 bord mot folk från hela världen online(borde finnas en massa bra historier som doyle brunson skrivit). reflektera över att de ändå inte är helt säkert att lira på nätet med collusion, pokerbotar, hackade konton osv. kanske stoppa in lagförslaget i usa när de gäller onlinepokern och hur det kan tänkas påverka oss här eller nått. va vet jag. (vet inte om så många läst om det som inte lirar poker, kan ju vara intressant) som du säger att prata potodds, starthandkvar osv är ju lönlöst. ingen som inte spelar poker är intreserad av sånt, likadant hade jag inte bemödat mej att förklara hur det spelas. poker går på tv nästan dagligen och iom att min mor som är 60 och totalt mot alls slags spel om pengar ändå älskar å titta på wpt på nätterna så varför ta upp nån tid om det när du bara har 5 min på dej. lycka till Citera
hansolo Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 ja höll ett 10 minuters föredrag om poker i skolan (högskola)... ja förklarade reglerna för texas hold'em. skillnaden mellan turnering och cashgame. nämnde lite om wsop och nätpoker...sen tog ja upp olika faktorer till att pokerboomen blev så stor som den blev. och avslutade med att man måste va kunnig i matematik, psykologi (live-poker) och klassisk spelteori för att bli en bra pokerspelare.. Citera
carl_nica Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 och avslutade med att man måste va kunnig i matematik, psykologi (live-poker) och klassisk spelteori för att bli en bra pokerspelare.. Varför måste man inte vara duktig på psykologi i online-poker? Citera
hansolo Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 och avslutade med att man måste va kunnig i matematik, psykologi (live-poker) och klassisk spelteori för att bli en bra pokerspelare.. Varför måste man inte vara duktig på psykologi i online-poker? edit: ja ja, ja erkänner att ja läste fel. men om du tänker efter lite så förstår du att nätpoker inte är lika psykologiskt krävande som livepoker. även om det finns en skvätt psykologi i nätpoker också, så är de inte i närheten av livepokern, men kroppsspråk å allt de där. Citera
tetris Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 om du tar dig tid att läsa hans inlägg igen, så kanske du kan svara på frågan. och avslutade med att man måste va kunnig i matematik, psykologi (live-poker) och klassisk spelteori för att bli en bra pokerspelare.. Varför måste man inte vara duktig på psykologi i online-poker? Citera
Recommended Posts