Gå till innehåll

Pokerstrul med ny router?


elvis77

Recommended Posts

Köpte en ny router då jag hade värmeproblem med den gamla.

Köpte D-links Gaming router då den var dyrast (och då förhoppningsvis bra)

 

Att surfa funkar mkt bättre och snabbare än förut men när jag spelar poker så fryser borden lite då och då, ibland bara ett eller 2 bord trots att jag har flera uppe.

 

Jag tappar inte förbindelsen för att jag kan surfa samtidigt. Får detta fenomen på både Party och PS.

 

Någon som vet vad det kan vara ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tappar inte förbindelsen för att jag kan surfa samtidigt. Får detta fenomen på både Party och PS.

 

HTTP är inte så kännsligt för tappade paket. Hur poker klienterna reagerar är svårare att säga men eftersom de troligtvis kör tunnlat och krypterat så bör det ha större genomslag.

 

Så min fråga är om du kör uppkopplingen vi wlan eller kabel? Är det wlan så kan du börja med att byta kanal eftersom du troligtvis kör default vilket de flesta kör och där får man oftast mest störningar. Kör du wlan ska du även kolla om du kör med dolt nätverksnamn. Om du kör det så testa att gör det publikt eftersom det brukar kunna leda till att man då och då tappar uppkopplingen för en kort stund och det lär ha större impakt på pokerklienterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bero på att D-link suger ;)

 

Precis. Ganska komiskt att ursprungsförfattaren valde D-link, då de var dyrast. :) En dubbel kullerbytta. Mest pengar för störst skit.

 

D-Link är kända för att släppa produkter förtidigt. Tex har de släppt nya routrar som stödjer 802.11n :shock: där standarden först är 100% spikad i april 2008. Hur bra kommer den att funka med 802.11n när den bygger på ett utkasst till den färdiga specen? Var likadant när 802.11g var på gång.

 

Iofs är inte netgear bättre ;)

 

Har själv en Asus WL500g. De kör med linux som operativsystem och mjukvaran är open source. Gillar man inte Asus mjukvara så finns det andra som släpper egna mjukvaror :D

 

Edit: Men testa det jag skrivit annars kör med kabel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men jag kan rekommendera

 

Linksys WRT54GL

 

+ Öppen källkod

+ 595:-

+ Stabil, inget avbrott på nångång på wlanet

 

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010090496

 

Ser ju trevlig ut men min nästa router ska ha 1GBit internt och 100Mbit ut. Plus i kanten för 802.11n men då får jag vänta till nästa år :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tappar inte förbindelsen för att jag kan surfa samtidigt. Får detta fenomen på både Party och PS.

 

HTTP är inte så kännsligt för tappade paket. Hur poker klienterna reagerar är svårare att säga men eftersom de troligtvis kör tunnlat och krypterat så bör det ha större genomslag.

 

Så min fråga är om du kör uppkopplingen vi wlan eller kabel? Är det wlan så kan du börja med att byta kanal eftersom du troligtvis kör default vilket de flesta kör och där får man oftast mest störningar. Kör du wlan ska du även kolla om du kör med dolt nätverksnamn. Om du kör det så testa att gör det publikt eftersom det brukar kunna leda till att man då och då tappar uppkopplingen för en kort stund och det lär ha större impakt på pokerklienterna.

 

Jag kör Wlan och publikt namn. Ska testa att byta kanal, tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...