Gå till innehåll

NLT - SnG, flushdrag mot omslag


Agar

Recommended Posts

PokerStars Game #6585917307: Tournament #33458451, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level IV (50/100) - 2006/10/10 - 14:33:56 (ET)

Table '33458451 1' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: Lng_Dstnc_Lv (1760 in chips)

Seat 2: HERO (4300 in chips)

Seat 3: RAUHSKI (2050 in chips)

Seat 6: ac3s32 (2180 in chips) is sitting out

Seat 7: Ghoulio (1775 in chips)

Seat 9: Dads Army (1435 in chips)

Dads Army: posts small blind 50

Lng_Dstnc_Lv: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Kd Qd]

HERO: calls 100

RAUHSKI: calls 100

ac3s32: folds

Ghoulio: folds

Dads Army: calls 50

Lng_Dstnc_Lv: checks

*** FLOP *** [As Td 3d]

ac3s32 has returned

Dads Army: checks

Lng_Dstnc_Lv: checks

HERO: bets 275

RAUHSKI: raises 1675 to 1950 and is all-in

Dads Army: folds

Lng_Dstnc_Lv: folds

HERO:

 

Fråga 1: Vad sätter man han på här? Känns som att han har ett set och vill göra det svårt för mig eller så har han också ett flushdrag och är desperat, känns som ett väldigt vekt spel dock.

 

Fråga 2: Om det hade varit samma flop fast A hade varit säg en 7a istället. Hade det förändrat något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det luktar definitivt set! Du har dock fett med outs och täcker honom rätt bra men det vette faaan om jag hade synat. Det är typ en coinflip okm han nu sitter på setet. Hmm...jag hade nog synat trots allt!

 

Tycker också att det är en coinflip, men frågan är om jag vill chansa när jag har bra med marker och är nästan säker att komma ITM. Hade jag haft kort med marker kvar hade jag nog synat honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför luktar det set? Skulle han limpa med 33 å sen bomba på en gång? AA/TT skulle han ju förmodligen höjt med preflop.

 

Nåväl, mot set har du 8 ruter och 3 knektar att hoppas på, 11 outs. Sämsta möjliga är att han limpat med AdXd och därmed har TP+högre färgdrag, då har du 3 knektar eller RR KK/QQ/KQ att hoppas på. Du får gå på magkänslan, har han lägre färgdrag grattis, högre färgdrag synd. Mot set har du ju några outs så länge bordet inte parar sig.

 

Har han inte set eller AA och A vore en sjua på floppen så får du kanske fler outs. Låt säga att han har AT i originalhanden. Då har du nu alla ruter, K och Q som outs dvs 15 outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte han har set här. genomsnittsspelaren på sitngo:s på denna nivå slowar i stort sett alltid set, även om det ligger färgdrag ute. Tycker hans allin snarast tyder på Ax, möjlitvis tvåpar. hade han set skulle han låta dig beta en gång till på turn, och då gå allin. så spelar i alla fall de flesta enligt min erfarenhet.

Jag skulle lägga, eftersom du investerat relativt lite chips i potten. Du har 3900 kvar ungefär, skulle du torska har du 2400 eller nåt. med dom förutsättningarna skulle jag folda, även om jag är tämligen säker på att han inte har set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan read tycker jag det känns som en pottodds-fråga. Han borde väl minst ha topp-par, vilket ger oss 12 outs - 9 ruter och tre knektar för turn och river...vet inte om jag räknar rätt men vi skulle väl behöva 2:1 odds för de kvarvarande korten för att syna? vilket vi inte har. el är jag ute och cyklar? Skulle nog folda - ia f i teorin :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte alls som set. Med tanke på hur många av spelarna jag mött på sit n go på 5$-nivån spelar så känns det mest som ett flush-drag.

 

Dock har du inte gett någon read på fi, vilket du borde ha skaffat dig med tanke på att ni nått nivå 4. Hur har han spelat sina tidigare händer?

 

Som sagt tidigare, värsta handen du kan vara uppe mot är Adxd vilket inte känns speciellt troligt, med en sån hand vill han ju ha dig kvar i handen...

 

Men eftersom du inte gett någon read på fi samt att du har skaffat dig en stor markerstapel jämfört med övriga fi så skulle jag nog säga fold. Känns onödigt med en eventuell coin-flip i det här läget, det dyker snart upp ett bättre läge. Med en bra read på hur han spelat TP/tvåpar/set/draghänder skull det vara mer aktuellt med syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför luktar det set? Skulle han limpa med 33 å sen bomba på en gång? AA/TT skulle han ju förmodligen höjt med preflop.

 

Nåväl, mot set har du 8 ruter och 3 knektar att hoppas på, 11 outs. Sämsta möjliga är att han limpat med AdXd och därmed har TP+högre färgdrag, då har du 3 knektar eller RR KK/QQ/KQ att hoppas på. Du får gå på magkänslan, har han lägre färgdrag grattis, högre färgdrag synd. Mot set har du ju några outs så länge bordet inte parar sig.

 

Har han inte set eller AA och A vore en sjua på floppen så får du kanske fler outs. Låt säga att han har AT i originalhanden. Då har du nu alla ruter, K och Q som outs dvs 15 outs.

 

Som du ser ligger det ett färgdrag på bordet. Med ett set i det läget skulle jag bomba ordentligt oxå, kaanske inte all in dock. Varför skulle han inte kunnat limpa med TT? Hade han suttit på knappen eller CO hade en raise varit det rätt men nu sitter ha ju i mitten position där limp är ett bättre alternativ tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Max Cady: Du är tammefan den som kommer med dummast kommentarer i SnG HH's.

 

Hur gammal är du egentligen? tror du att nån tar dig å dina kommentarer på allvar när de enda du kan är personangrepp "fjortis-style". hade ja vatt moderator så hade ja gett dig en varning för den!

 

väx upp å skippa den taskiga attityden som förpestar mitt (och allas) favoritforum!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Max Cady: Du är tammefan den som kommer med dummast kommentarer i SnG HH's.

 

Aja, i den här handen hade jag nog iaf foldat pre.

 

EDIT: kollade mer noga på stackstorlekarna nu. Limp pre är väl helt ok. CR/AI på flop känns nog bäst.

 

Du tycker altså att "du är tamefan den som kommer med dummast kommentarer i SnG HH's" är ett bra inlägg eller? Vore trevligt om du kunde tala om vad som är dumt i mina inlägg i denna tråd och vad som är så dumt i alla andra inlägg jag gjort? Vet inte vad jag sagt som gjort att jag förtjänar ett personligt angrepp och måste hålla med hansolo om att detta påhopp borde resultera i en varning från moderatorerna. Tragiskt att en del inte fattar att detta är ett pokerforum och inte ett forum för personangrepp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar, det gjorde mig ännu mer virrig att höra alla andras åsikter dock fick man ju lite andra perspektiv på det. Hah! :)

 

Jag hatar limp sent i sng. Varför ska du gambla med din redan relativt stora stack här? Jag skulle möjligtvis dragit på en höjning men mest troligt foldat pre. det är inte kul att sitta med denna hand UTG.

 

Spelade den endast för att träffa tvåpar, steg- eller flushdrag, tyckte att jag hade råd med det och det hade inte varit ett speciellt jätteaggresivt bord så jag chansade lite på att jag skulle få se floppen billigt. Lyckades med detta, och träffade steg- och flushdraget på samma gång. Dock hade jag ju inte räknat med detta draget från fi.

 

Nja, alltså limp som jättechippo är alltid dåligt spel.

Vad är man rädd ska hända om man missar en flop?

 

Dock är väl inte KQs en hand att raisa med i tidig pos? Jag vill ju inte vara uppe mot en raise då är det ju inte många händer jag leder mot. Som bäst skulle det väl vara en coinflip.

 

 

Jag foldade här, tyckte inte det var läge att chansa på något när jag i princip bara kunde promenera in i top3. Hade jag legat lite risigare till hade jag nog dock tagit den här synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, alltså limp som jättechippo är alltid dåligt spel.

Vad är man rädd ska hända om man missar en flop?

 

Dock är väl inte KQs en hand att raisa med i tidig pos? Jag vill ju inte vara uppe mot en raise då är det ju inte många händer jag leder mot. Som bäst skulle det väl vara en coinflip.

 

Nej, det är sällan en raise. Alltså viker vi.

 

Varför spela en sårbar hand OOP i en potentiell multipott utan koll på vad folk kan tänkas ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, alltså limp som jättechippo är alltid dåligt spel.

Vad är man rädd ska hända om man missar en flop?

 

Dock är väl inte KQs en hand att raisa med i tidig pos? Jag vill ju inte vara uppe mot en raise då är det ju inte många händer jag leder mot. Som bäst skulle det väl vara en coinflip.

 

Nej, det är sällan en raise. Alltså viker vi.

 

Varför spela en sårbar hand OOP i en potentiell multipott utan koll på vad folk kan tänkas ha?

 

Spelade den för att kunna få se floppen billigt. Tyckte jag kunde ha råd med det eftersom jag var stor chippie. Tänkte inte spela den vidare om jag inte floppade ett fint drag eller tvåpar, annars checkfolda. Hade även foldat mot en raise pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utnyttja hellre din stack för att sätta press på folk, än tvärt om.
Men inte här va? KQs, Utg och så många bakom oss... (du menar preflop?)

 

Jag tror inte Fi har set, inte två par heller. Jag tror han har typ AJ eller A9 och tror det räcker. (Mycket idioter kvar ännu) Och nu stoppar han in allt för han vill att det ska vara dyrt att dra på flushen.

 

Oavsett hade jag ändå vikt mig här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utnyttja hellre din stack för att sätta press på folk, än tvärt om.
Men inte här va? KQs, Utg och så många bakom oss... (du menar preflop?)

 

Nej, inte här.

Men limpar vi så låter vi ju folk bitchslappa runt oss...

 

Du kan ju omöjligt mena att man skall raisa varenda hand man går med i? Kan inte riktigt förstå resonemanget att det är fel att limpa med denna handen UTG och lägga mot raise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...