Gå till innehåll

Ta steget upp eller stanna? NL - hur står jag mig


NiNjA

Recommended Posts

Har lite funderingar över mitt spel.. har spelat NL några gånger förr då jag satt in och gulat.. ellet satt in och ökat x5 och sedan tagit ut.

 

Men jag har alltid sett mig som jag har hyffsad förståelse för spelet (som alla andra)

 

så för 7veckor sedan var det dags igen.

 

hiva in 100dollar men hade klara riktlinjer att jag inte skulle tjuva upp nivåer eller dylikt, och tiltade jag så har jag som straff att spela på en lägre nivå resten av dagen, detta har funkat bra för mig då jag inte kan loosa riktigt lika mycket och motståndet är enklare :).

 

första 2veckorna malde jag NL10 shorthand, 5bord sådär en 4timmar om dan. byggde upp rullen till en 800$ på 2veckor.

 

Hoppade över till NL25 - både short och fullring.

och har de senaste veckorna plockat in ungefär 2200$

 

så från a till b. min rulle är nu på 3000dollar, och /300bb så skulle jag kunna spela NL100?

 

Jag känner dock att jag har en sån edge på nl25 att jag trivs bra där.. och de senaste 2-3 veckorna har jag snittat 700 i veckan så jag e ju även nöjd med vinsten.

 

Det som gör att jag inte går upp är inte att jag är rädd för motståndet, men jag har svårigheter med omställningarna för å läsa bets, och blir rätt så lam. Har även varit vinnande på NL50 men ser man till dollar i timmen är jag nog snäppet högre på nl25 där jag känner att jag har full koll på alla bets.

 

Så biter man i det sura äpplet och pressar NL50 tills man vant sig? eller är jag bara osäker som spelare?

 

rätt luddig post men jag känner mig nöjd med min position men samtidigt dummt att hänga kvar när jag passerat 3000BB gränsen osv. nåra generella tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska spela på en nivå som du verkligen känner dig bekväm på, som du kan köra ditt A-game på.

 

Om man har suttit och nötit en nivå länge så kan det kännas lite ovant när man flyttar upp.

 

Mitt råd är att genomföra det långsamt, utan att stressa, såsmåningom kommer du att trivas på NL100. Tror inte att du behöver oroa dig såmkt om motståndet, är du vinnande på NL25 och NL50 så är du med största sannolikhet det på NL100 också.

 

GL! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du snittar 700 i veckan varför ens gå upp.. skämt åt sido.. för det första. du kommer inte kunna hålla 700/v.

 

Nu över till din fråga .. om du ska gå upp till NL100 för du har 300bb.

Man ska spela där man känner sig bekväm och har en edge. Självklart kan man gå upp i nivåer. men då ska man göra det för att man känner sig redo. inte för att man har 300bb för nästa nivå.

 

Sen tror jag att det är väldigt stor skillnad på NL25 och NL100. Jag skulle starkt rekommendera att du spelar på NL50 tills du känner dig redo för att ta nästa kliv.

 

Lycka till med pokern ( :D )

/riosatiy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej har håvat in på NL100 förut vid vissa sessioner när jag gått rakt in..

 

men denna gång skulle jag göra det ordentligt från början och bygga rulle.

så har jag varit så länge på varje nivå , eller så länge är det ju inte med 6veckor sammanlagt :D men jag har inte hoppat nått emellan stegen så att säga.

 

testar NL50 nu ibland bara för att komma in i betsen, oftast kammar jag in bra, men det är en sjuk känsla när man blir ställd, känns som man bara sitter och tittar på när andra spelar och är helt handfallen, sen möter jag många av nl100 och nl50 spelarna på nl25 och då är jag ju som handen i handsken, så det är väll jusst bara att vänja sig vid bettningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej självklart kommer jag inte snitta 700 i veckan :)

 

men jag tror mig säkert kunna snitta över 50 dollar om dagen i snitt som det är nu. Vissa dagar backar man eller inte spelar överlag.

 

Och jag är som sagt riktigt nöjd med mina vinster.

 

men man tänker ju också på utvecklingen i spelet att det ska gå frammåt inte bara pengarna, för i slutändan kunna generera mer pengar.

NL100 är inte en tanke på. Jag vet väll egentligen svaret på min egen fråga. Men verkar som så många rushar upp i nivåer att man endå vill ha lite åsikter.

 

är jag lika vinnande i NL50 som i NL25 känns det ju dummt att spendera all tid vid NL25 :)

 

Edgen känner jag defenitivt vid NL25, fast det e inte riktigt det som stör det är mest att jag känner mig dissorienterad i NL50 och inte kan läsa vilka händer som ligger bakom vilka bets, antar att det e väll samma procentuella bets i varje nivå fast de ökar bara med nivån ? såklart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet inte hur jag gjort.. men min gärna tänker inte hmm oj nu höjde han $300 utan mer; oj nu höjde han 3ggr min höjning och ca 30bb.

 

Jag har lika enkelt att spela med 200kr som med 1000 dollar (rent bettingmässigt, självklart slaskar man mer med 200kr eftersom man inte bryr sig om pengarna och antagligen bara spelar för skojjs skull)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej fast det var aldrig tanken, utan var då funderingar på NL50, känner mig riktigt bekväm att ha en rulle som är högre än 300xbb

 

tiltfaktorn minskar för varje dag på samma nivå med högre rulle.

får försöka mixa upp nl25 med 50 för å få en smoth övergång.

 

Men det är som sagt mer än för pengarna, en av de här 6veckorna gick jag +- 0. körde HU SnGs hela veckan, bara för å komma in lite i det oxå. så jag e väll framför allt ute efter att utveckla mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror ju helt på. ju fler bord du spelar desto mer sjunker ju din förväntade bb/h. (men nettovinsten ökar)

 

du har ju inte samma fokus om du 6tablar som om du spelar 1 eller 2 bord.

sen beror det ju på nivå också. ju högre upp du kommer desto mindre edge kan du ju räkna med att ha. (antalet jättefiskar minskar ju)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo på högre bord stämmer det ju säkert bra.

 

men att ha ett plus på 3dollar i timmen på tex nl25 borde ju knappast räknas som ett snitt :D

 

då är det ju högre profit att sammla burkar en timme.

men självklart blir den ju förmodligen lägre i snitt varje nivå man ökar ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo på högre bord stämmer det ju säkert bra.

 

men att ha ett plus på 3dollar i timmen på tex nl25 borde ju knappast räknas som ett snitt :D

 

då är det ju högre profit att sammla burkar en timme.

men självklart blir den ju förmodligen lägre i snitt varje nivå man ökar ja.

 

3 dollar är ju 12 bb, de bör du klara av lätt om du lirar 6 bord. 6*3=18$ ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...