Gå till innehåll

NLT - Trn, satellit trn med KK?


BRUNZI

Recommended Posts

Hej!

 

Spelade en 100k satellit idag, 3 platser får en plats(200€) å 4an får 19€.

Det började med runt 70 spelare, och nu var vi ner till 30st.

Jag hade avg. stack på 4500 i markers. Blinds : 100/200

 

En rätt aggressiv spelare betar utg 600, foldas fram till mig på mittenposs å raisar upp till 1400 med KK. SB synar, å det gör åxå spelaren som raisat före mig.

 

Flopp Q5K olika färger...

Det checkas fram till mig... jag checkar...

turn: J ... Ett skrämselkort för mig tänkte ja.. SB betar ut 700 , spelaren utg blixtsynar.. jag går allin... BÅDA SYNAR! :-o

 

Hur skulle ja spelat denna hand? Borde ja betat på floppen eftersom potten va rätt stor... eller slowplejja som nu å låta dom bluffa bort sin stack... det ör ju som sagt endast 3st som får plats... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser ingen anledning att checka floppen eftersom du rasiade preflop. Ett bett på drygt halv pott kommer ses av motståndarna som ett vanligt CB och inte vara särskillt skrämmande. Dessutom är ju som sagt potten redan rätt stor och det gör ju ingenting om du plockar upp den redan på floppen då det är två Fi med i potten.

 

Som spelat på flop hade jag agerat likadant på turn. Svårt att släppa den där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser ingen anledning att checka floppen eftersom du rasiade preflop. Ett bett på drygt halv pott kommer ses av motståndarna som ett vanligt CB och inte vara särskillt skrämmande. Dessutom är ju som sagt potten redan rätt stor och det gör ju ingenting om du plockar upp den redan på floppen då det är två Fi med i potten.

 

Som spelat på flop hade jag agerat likadant på turn. Svårt att släppa den där.

 

Du säger emot dig själv.

 

Först säger du att ett halvpottbet inte kommer att vara skrämmande sedan säger du att potten är rätt stor. Så du menar att ett halpottbet på en stor pott inte är skrämmande?

 

Kamma dig. Fi lär blixtfolda. Ett halvpottbet är ungefär som en all in om jag inte missat något.

 

Annars håller jag med om att betta ut. Bra tillfälle att mölka. Stegdrag är inget att vara rädd för.

 

Sen att de klonka på turn är ju bara tuff luck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade pushat pre. Om raisen är mer än 10x min stack så pushar jag oftast om jag vill reraisa.

 

Som spelat till floppen så hade jag pushat floppen pga KQ-draget. Många fokuserar för mycket på regnbågsbrädan när de tänker att "här kan jag slowspela eftersom det inte finns någon risk att ge frikort till färgdraget" och glömmer bort att titta efter stegdrag.

 

Som spelat till turn kan man inte släppa den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser ingen anledning att checka floppen eftersom du rasiade preflop. Ett bett på drygt halv pott kommer ses av motståndarna som ett vanligt CB och inte vara särskillt skrämmande. Dessutom är ju som sagt potten redan rätt stor och det gör ju ingenting om du plockar upp den redan på floppen då det är två Fi med i potten.

 

Som spelat på flop hade jag agerat likadant på turn. Svårt att släppa den där.

 

Du säger emot dig själv.

 

Först säger du att ett halvpottbet inte kommer att vara skrämmande sedan säger du att potten är rätt stor. Så du menar att ett halpottbet på en stor pott inte är skrämmande?

 

Kamma dig. Fi lär blixtfolda. Ett halvpottbet är ungefär som en all in om jag inte missat något.

 

Annars håller jag med om att betta ut. Bra tillfälle att mölka. Stegdrag är inget att vara rädd för.

 

Sen att de klonka på turn är ju bara tuff luck.

 

Såg fel på stackstorleken ser jag nu. Som det ser ut nu så skulle absolut ett halvpottbet snarast skrika styrka, det har du rätt i. Dock tycker jag fortfarnade att man ska betta ut på floppen. Vill man tvunget mjölka kan man ju betta något i stil med preflops bettet 1400 och hoppas att det ser ut som ett tafat försök att sno potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...