Gå till innehåll

NLT - SnG, $5


Agar

Recommended Posts

$5 SnG på Stars.

 

PokerStars Game #6550183394: Tournament #33270489, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2006/10/07 - 11:31:17 (ET)

Table '33270489 1' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: casperlucy (1420 in chips)

Seat 2: HERO (1490 in chips)

Seat 3: geddi1 (1450 in chips)

Seat 4: dirtpoor74 (1690 in chips)

Seat 5: River_max50 (1500 in chips)

Seat 6: genesisguy (1420 in chips)

Seat 7: Debdtaz (1500 in chips)

Seat 8: radiola64 (1530 in chips)

Seat 9: Project wise (1500 in chips)

dirtpoor74: posts small blind 10

River_max50: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Td 9d]

genesisguy: folds

Debdtaz: calls 20

radiola64: calls 20

Project wise: folds

casperlucy: folds

HERO: raises 80 to 100

geddi1: folds

dirtpoor74: calls 90

River_max50: folds

Debdtaz: calls 80

radiola64: calls 80

*** FLOP *** [7c 7h Qs]

dirtpoor74: checks

Debdtaz: checks

radiola64: bets 60

HERO: raises 215 to 275

dirtpoor74: calls 275

Debdtaz: folds

radiola64: folds

*** TURN *** [7c 7h Qs] [7s]

dirtpoor74: checks

HERO: Vad gör jag här? Det känns som att han har något när han bara kallsynar hela tiden. Sätter han på Q med dålig kicker i sammanhanget, kanske QJ.

 

Dessutom: borde jag spelat handen annorlunda på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela INTE T9s så tidigt i en SnG! När du gjort det misstaget är det bara att check/folda på floppen för att inte förlora mer marker. Läs lite mer om SnG's tex Myssions guide:

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=29046&highlight=

 

Du måste ha koll på grundläggande SnG-strategi dvs starthänder, position mm. Ditt spel i ovanstående HH funkar inte i längden. Ta dig tid att verkligen lära dig grunderna, det kommer att bespara dig pengar! Lycka till! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna bara preflop, lägg floppen.

 

edit - problemet är att du ödslar alldeles för mycket marker. I början av en SNG är det väl meningen att man skall spela tight.

 

Som spelad nu, checka turn och lägg river mot en bet.

 

som Park säger, du ger bort marker i tidigt skede vilket du absolut inte ska göra...spela röv-tajt i början och spela bara starka händer med bra träffar, motståndet på 5$ nivån är loose-passiv och du kan i princip folda dig till bubblan om du lyckas sno några blinds här och var...

 

folda handen nästa gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela INTE T9s så tidigt i en SnG! När du gjort det misstaget är det bara att check/folda på floppen för att inte förlora mer marker. Läs lite mer om SnG's tex Myssions guide:

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=29046&highlight=

 

Du måste ha koll på grundläggande SnG-strategi dvs starthänder, position mm. Ditt spel i ovanstående HH funkar inte i längden. Ta dig tid att verkligen lära dig grunderna, det kommer att bespara dig pengar! Lycka till! ;)

 

haha du hann före :)

 

-ja vill passa på att rekomendera Iremmats SnG powerpoint-presentation, den e väldigt enkel och bra, där skriver han vilka händer som ska/bör spelas i vilka nivåer på sng'n....och kolla in länksamlingen för sng som Cyntax postade, där har du huuur mycke som helst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det helt galet att syna 109s preflop här alltså? Med tanke på att man sitter i ok position samt att två spelare limpat innan borde väl en syn i alla fall gå att diskutera, eller?

 

Absolut är det inte helt galet att syna med T9s här. Vet du hur du ska agera och vad du är ute efter att träffa på flopp med T9s är den helt ok.

 

Men som andra har sagt så var denna hand alledes galet spelad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker bla att det är fel att spela händer som T9s tidigt i en SnG pga av att det sabbar den tajta table image som man vill bygga upp tidigt under en SnG. Om man spelar händer som denna antar jag att man spelar fler tveksamma händer, detta är inte bra för imagen! Detta är alltså utöver det faktum att T9s är en skithand....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det helt galet att syna 109s preflop här alltså? Med tanke på att man sitter i ok position samt att två spelare limpat innan borde väl en syn i alla fall gå att diskutera, eller?

 

Cutoff, två limpare före och 75bb stackar är väl ungefär gränsfall skulle jag tro. Eller...det är nog alltid en syn på så här låg nivå (mindre risk att någon gör ett spel bakom en och höjer, större chans att man får betalt vid träff)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det helt galet att syna 109s preflop här alltså? Med tanke på att man sitter i ok position samt att två spelare limpat innan borde väl en syn i alla fall gå att diskutera, eller?

 

Du synade inte, du höjde.

 

Det är jag med på. Det jag diskuterade var huruvida det var korrekt att folda eller syna preflop (en hypotetisk diskussion i denna tråd). Jag håller således med ovanstående inlägg rörande att det är fel att höja preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...