Tuppen31 Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Hand 995484251, Started at 2006-09-13 22:48 Table 'Ruse': $0,50-$0,50 Pot Limit HE (Real) Seat 0: showboat13 ($51,05 in chips) (on the button) Seat 1: ThePhlipp ($84,35 in chips) Seat 2: Sirkovic ($38,95 in chips) Seat 3: nielsove ($41 in chips) Seat 4: phxconx ($42,80 in chips) Seat 5: SteffenA1 ($8,35 in chips) Seat 6: C-TOW ($64,55 in chips) Seat 7: solybi ($40,40 in chips) Seat 8: Hero ($48,95 in chips) Seat 9: Danzand ($35 in chips) *** Blind Bet Round *** : Dealt to Hero: Qs Dealt to Hero: Js ThePhlipp : Post Blind ($0,50) Sirkovic : Post Blind ($0,50) Danzand : Post Blind ($0,50) *** Pre-Flop *** : nielsove : Fold phxconx : Fold SteffenA1 : Fold C-TOW : Fold solybi : Fold Tuppen1 : Call ($0,50) Danzand : Check showboat13 : Fold ThePhlipp : Check Sirkovic : Check *** Flop *** : 2s 10d 3s ThePhlipp : Check Sirkovic : Check Hero : Check Danzand : Bet ($3) ThePhlipp Fold Sirkovic : Fold Hero Calls ($3) *** Turn *** : [ 2s 10d 3s ] Kc Hero : Check Danzand : Bet ($8) Hero Calls ($8) Var detta rätt? Har trots allt både öppen stege och flushdrag eller börjar jag bli slapp? * RP /bzkt Citera
FraZin Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Ditt val står mellan syn eller re-raise. Citera
Tuppen31 Postad 6 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Jaha Varför Upplever att många på denna nivån bettar sina färgdrag och isåfall är jag kanske uppe mot en starkare färg och förlorar då också ifall ett blankt kort kommer. Stegdraget är till nöten men en pottbet här var ganska svår för mig att syna. Citera
Djens Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 jag kan ge ett bättre sätt att spela handen så allting löser sig: Pott, pott pott tills ni hamnar allin på turn. Antingen lägger hans ig eller så har du 15 outs. Citera
Tuppen31 Postad 6 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Haha Så det är dig jag vinner pengar på när jag träffar mina trissar Citera
Djens Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Du verkar inte vilja ta åt dig av svaren i tråden. tänk lite =) Citera
Tuppen31 Postad 6 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Kanske för att ni bara kommer med påstående och inga förklaringar. Att fortsätta betta när man inte har position, bara är på drag och att 9 av ens outs kan vara döda, mot en spelare som visar styrka är för mig helt fel Citera
Djens Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Tuppen1 : Call ($0,50) Jag hade spelat handen som: Pott pre, pott flopp, CR allin på turn. Citera
Tuppen31 Postad 6 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Ok Tack för dina kommentarer. Lagt upp handen här för att jag vill bli bättre på poker och försöker faktiskt ta till mig dina förslag På Rivern kom iallafall 9h och jag får därmed nötstegen Jag checkar igen för att motståndaren återigen skall betta vilket han gör. Därefter går jag all in och han synar Citera
edison Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Djens har rätt, dock behöver du nog inte beta helpott på flop. Men potta pre, å sen ½-3/4 pott på floppen är lite bättre. Beta sedan liknande på turn... Citera
Maple Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Preflop: Höj pott eller lägg dig (Gillar inte att openlimpa, är handen inte tillräckligt bra för att höja är den knappast så bra så du kan bjuda blindsen på 3 gratiskort). Man bör försöka undvika att spela draghänder ur position, framför allt i pot limit. Flop: Här kommer en flop som ger dig färgdrag, två överkort och en trestege och de två innan dig checkar och du checkar!! Bättre än så här blir mycket sällan. Betta och hoppas du vinner potten eller i alla fall blir "dealer". Sedan gör du i mitt tycke en kass syn på pottbetten. Du har troligen i och för sig upp till 15 outs (med överkorten), men motståndaren kan mycket väl ha ett högre färgdrag. Turn: En scarecard kommer (ett överkort, en kung) och du plockar upp 6 nötouts med ditt öppna stegdrag och du checksynar. Betta ut eller checkraisa. Du tycker din hand är för svag för att betta, i allmänhet är den då definitivt för svag för att syna. Att syna kräver mycket bättre hand eftersom du inte kan vinna genom att motståndaren foldar. Citera
Djens Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Riktigt bra sagt maple, du sa det jag menade,,,Samt det jag itne riktigt tänkte på! Citera
Tuppen31 Postad 7 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Tack för ditt mycket utförliga svar Maple Är nu i positionen att jag går plus på mitt spel men vill gärna gå upp i lvl och då krävs det att jag förbättrar mitt spel och tack vare dig blir jag nu iallafall lite bättre Har som du säger en tendens att sällan höja på drag utan bara syn Citera
Recommended Posts