Gå till innehåll

ISmokeU lever på lowlimit poker


ISmokeU

Recommended Posts

Jag har nyligen sagt upp mig från mitt jobb som kassabiträde/alltiallo på Netto och hoppat av skolan (jag hade precis börjat på komvux, kände efter 3 dagar att detta är inget för mig). Det är så oerhört tråkigt att göra något man inte bestämmer själv. Så poker är perfekt.

 

Jag lever just nu enbart på inkomsterna ifrån pokern och det har gått bra i en månad nu... :) Tänkte jag skulle börja med dagbok här för dom som är intresserade hur/om man kan leva på NL50/NL100 (snart).

 

Jag kommer uppdatera denna dagligen kvällstid med intressanta händer, dagens graph och resultat. Hoppas att någon är intresserad :)

 

Så här ser iaf början av oktober ut.

 

http://img455.imageshack.us/img455/1440/sofarsogoodfg5.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp bor med min fader. Har ett sparat kapital så jag kan överleva i 6 månader utan eventuella pokervinster som jag hört är rekommenderat, plus, att om jag skulle behöva, så kan jag lätt återkomma till jobbet enligt chefen. Så allt är lugnt men förhoppningsvist skall jag inte behöva det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp bor med min fader. Har ett sparat kapital så jag kan överleva i 6 månader utan eventuella pokervinster som jag hört är rekommenderat, plus, att om jag skulle behöva, så kan jag lätt återkomma till jobbet enligt chefen. Så allt är lugnt men förhoppningsvist skall jag inte behöva det :)

 

Bra det! :D

 

Så kan du lira lite poker medan du bestämmer dig vad du vill bli och hinner bli motiverad till det!

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meh. Enbart ca 1200 händer idag... Hade tänkt lira runt 3000 men suget infann sig inte bara. Aja det händer väl.

 

Här är en hand från idag:

 

PokerRoom No-Limit Hold'em, $1 BB (10 handed) Hand History Converter Tool from http://www.flopturnriver.comFlopTurnRiver.com (Format: Plain Text)

 

BB ($25.10)

UTG ($129.90)

UTG+1 ($50.00)

UTG+2 ($49.25)

Hero ($38.95)

MP2 ($66.95)

MP3 ($11.25)

CO ($30.85)

Button ($35.15)

SB ($16.90)

 

Preflop: Hero is MP1 with Ad, Kd.

UTG raises to $2, 2 folds, Hero calls $2, 2 folds, CO calls $2, 3 folds.

 

Flop: ($6.75) Th, 7d, Kh (3 players)

UTG bets $3, Hero calls $3, CO raises to $8, UTG calls $5, Hero calls $5.

 

Turn: ($30.75) 7h (3 players)

UTG checks, Hero checks, CO bets $20.85 (All-In), UTG folds, Hero calls $20.85.

 

River: ($72.45) 3s (2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $72.45

 

Jag borde antagligen ha reraisat preflop här, men jag hade ingen speciell read på villain. Så jag tog den weaka linjen. CO är den mest aggressiva spelaren någonsin efter floppen som jag stött på, så hans reraise här är oftast AK, KQ, KJ, QJs, KT. Så jag synar och låter han gå bort sig på turn men jag är beredd att folda om J elr Q kommer.

 

http://img177.imageshack.us/img177/5310/octoberby8.jpg

 

+65.80$ står det i PT men det stämmer inte. Den missade att importera en stor pott som jag vann så give or take 30-35. Hyfsad dag men gud vad lat jag är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör du pre? Vad gör du flopp? Hur spelar du handen över huvud taget? Hur kan du sätta honom på någon hand över huvud taget efter ditt spel? Är han den mest aggro lirare du mött så lär han väl knappast sitta inom handdistrubitionen utan snarare något helt annat?

 

Höj pre, led flopp, kör in turn då dom knappt lär ha något kvar efter ditt spel tidigare gator. Gräsligt lirat som spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör du pre? Vad gör du flopp? Hur spelar du handen över huvud taget? Hur kan du sätta honom på någon hand över huvud taget efter ditt spel? Är han den mest aggro lirare du mött så lär han väl knappast sitta inom handdistrubitionen utan snarare något helt annat?

 

Höj pre, led flopp, kör in turn då dom knappt lär ha något kvar efter ditt spel tidigare gator. Gräsligt lirat som spelat.

 

Tror aldrig jag tar den här linjen mer än nåra gånger. Den är så himla genomskinlig. För tusan. Enda jag riktigt kan hålla med om är preflop.

 

Han är den mest aggro lirare jag mött när han väl har något men, han har lagt ner bra händer ifall det är mkt motstånd. Genom att bara syna på flopp här så kommer han ju hur många gånger som helst att reraisa oss två. Varpå båda sannolikt synar istället för att jag reraisar, han foldar, och det blir heads up och han som öppnade pre kommer lägga sig på turn när jag ställer in efter hans check. För jag lägger mig ju om han synar flopp och betar turn, eller hur? Känns som jag får in mkt mer pengar i potten så här och check-synar hans all in på turn (hans stack vs potten) visste jag redan när jag enbart synade på flop.

 

Varför välja en linje som är den absolut genomskinligiste när man har perfekt motstånd för att välja en annan linje och få in pengarna på turn?

 

Förresten, hade du varit villain här hade inte du haft den blekaste aning du var upp emot AK och du hade förlorat allt med KQ här. Det vet du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade även fått in allt hans om han haft KQ också på flopp, oavsett om du spelat som jag skrev. Om han nu är så aggro som du säger alltså. Aldrig att han lägger med second best kicker där. Men vad vet jag. Du har ju readen.

 

För övrigt, ABC poker är mest värt att hålla sig till på dessa nivåer. det vet nog både du och jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...