Gå till innehåll

FLT - SH, starkt drag ur position aggresivt spelat

Recommended Posts

Postad

Det förekommer inte så mycket FL handanalyser nu mer. Jag försökte hitta något ur min senaste session för att posta och detta var vad jag kom upp med.

BB är 25/15/2 ungefär och Button 50/0/0.5 (mums!).

Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is SB with Tclub.gif, Kheart.gif. MP posts a blind of $0.50.

1 fold, MP (poster) checks, 1 fold, Button calls, Hero completes, BB checks.

Flop: (4 SB) 9heart.gif, Jheart.gif, 5heart.gif(4 players)

Hero bets, BB raises, MP folds, Button calls, Hero 3-bets, BB calls, Button calls.

På flop betar jag ut, för det finns ingen pre-flopphöjare och jag vill ju ha in mycket bets på flopen från så många som möjligt. BBs höjning betyder väl att han har en hand som han vill skydda eller att han har ett drag. Knappen synar i princip alla floppar.

Det känns som att 3-beten är ren värdebet, rätt eller fel?

Turn: (6.50 BB) Tspade.gif(3 players)

Hero bets, BB folds, Button calls.

Tian på turn är ju mixed blessing. Antingen förbättrade jag till sämsta handen, eller så fick jag showdownvärde? I alla fall betar jag ut. Jag har fortfarande en massa equity och om jag blir höjd vet jag var jag står på rivern?

River: (8.50 BB) 6spade.gif(2 players)

Hero checks, Button checks.

Mot just denne FI, bet/fold är bättre va?

Postad

Tycker du spelade helt ok. Med reservation för raise preflopp.

Betfolk på rivern luktar FPS lång väg. Han har ju spelat som han har ett drag hela vägen och då tjänar du inget på hans vik men gör hans bluffar värdefullare.. Och det är ju inte troligt att han har en sämre synhand särskilt ofta.

Förresten övervärderar ditt floppdrag väldigt mycket. Det är jätteskillnad på att ha K-hög fyrfärg med två färgkort på hand och bara Kh på hand. När man har KhXh så finns det bara 8 händer som ger AhYh, medan det i det senare fallet finns 46 kombinationer som ger A-högt färgdrag eller bättre, plus att man också ligger rejält efter de 18 lägre färgerna.

Alltså är det betydligt mer än 6 ggr så troligt att sitta rejält i skiten med färgdraget KhXo och hhh på bordet jämfört med KhXh och hho på bordet.

Därmed inte sagt att du inte ska trebeta, men läget är inte alls lika bra som du verkar tro.