Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! :D

Jag är en 20 årig kille som pluggar på Umeå universitet som spelat i 2 år men har aldrig riktigt, förrän nu försökt mig på en riktig satsning med pokern. Vi får väl se hur det här går, jag räknar starkt med ert stöd!

Tidigare har jag spelat Texas Hold´em i alla dess former, 1on1, 6 seat, 10 seat, SNG, Multitournaments, allt du kan nämna inom Texas Holdem. Ursprungsnivån har alltid varit 0.25/0.50 NL, men har haft svårt att stanna där, har varit allt ifrån uppe och skottat på 10/20 och nere och spelat 1 dollars 1on1.

Har dock aldrig riktigt kännt att jag varit bra på spelet, även om jag gjort endel pengar på det, mycket pga bonusar. Det här gör mig verkligen hoppfull, när det har gått såpass bra utan grundkunskaperna så ska jag nog kunna utvecklas med er hjälp.

Nu på B2B har jag tänkt stanna på samma sida och bygga rulle (även om jag har tänkt ta ut för hyran), utveckla mitt spel och slänga upp utvalda handhistorys här så att ni kan få analysera dem och hjälpa mig bli en bättre pokerspelare. Jag har även tänkt analysera andras händer då jag tror att det kommer ge mig oerhört mycket, svårigheten är väl bara att hitta någon som spelar på samma nivå, och typ av spel.

Mitt mål:

Att på ett år spela 5/10

Mina delmål

• Att innan jul ha spelat ihop 4000 euro!

• Vinna minst 400 euro i veckan.

• Vinstsessioner mot Förlustsessioner under december månad ska vara som sämst 5:1

Dessa mål hade jag då tänkt uppfylla och redovisa här, jag hoppas att ni kan hjälpa mig. :D

/Lehmann :club::diamond::heart::spade:

Postad

Första sessionen då. 1.5 timma, 7 bord. Spelade riktigt bra men fick inte vidare många händer.

-18 euro, var som lägst nere på -80 men jobbade mig uppåt.

Nu ska jag iväg och träna, sen blir det mer grind!

Postad

Har nu spelat 1.5 timma till. + 55 euro, spelet fungerade sådär och i slutet av sessionen kände jag av en viss tilt. För en månad sen hade jag nu spelat 2/4 med hela min rulle, nu skriver jag dagbok istället, känns skönt.

Imorgon blir det mycket lir, skola och ett hårt gympass.

Postad

Här kommer tre händer ni gärna får ge mig kritik på:

Players:

_Snipes_ (EUR 66,90 in seat 1)

Iceborn (EUR 18,95 in seat 2)

medelander (EUR 23,50 in seat 3)

*Lonestar* (EUR 43,46 in seat 4)

J@PP (EUR 35,20 in seat 5)

Lehmann (EUR 50,00 in seat 6)

Dealer: Lehmann

Small Blind: _Snipes_ (0,25)

Big Blind: Iceborn (0,50)

Lehmann was dealt: Kh - Kd

medelander Fold

*Lonestar* Call (0,50)

J@PP Fold

Lehmann Raise (2,50)

_Snipes_ Fold

Iceborn Fold

*Lonestar* Call (2,00)

Flop Ts - 2s - 8h

*Lonestar* Bet (2,75)

Lehmann Raise (8,00)

*Lonestar* Raise (10,50)

Lehmann Call (5,25)

Turn Ts - 2s - 8h - 6d

*Lonestar* All-In (27,71)

Lehmann Call (27,71)

River Ts - 2s - 8h - 6d - Qc

*Lonestar* shows: 9h - 5d (high card queen)

Lehmann shows: Kh - Kd (a pair of kings)

Lehmann wins: EUR 84,67 (with a pair of kings)

Rake: EUR 3,00

Players:

Lehmann (EUR 65,43 in seat 1)

Dollarez (EUR 47,45 in seat 3)

th87 (EUR 42,80 in seat 4)

Doctor_666 (EUR 20,40 in seat 5)

MR_Jimmy (EUR 53,60 in seat 6)

Dealer: Doctor_666

Small Blind: MR_Jimmy (0,25)

Big Blind: Lehmann (0,50)

Lehmann was dealt: Jd - Td

Dollarez Fold

th87 Fold

Doctor_666 Call (0,50)

MR_Jimmy Call (0,25)

Lehmann Raise (1,90)

Doctor_666 Call (1,90)

MR_Jimmy Fold

Flop 8d - Kh - 3h

Lehmann Bet (3,25)

Doctor_666 Call (3,25)

Turn 8d - Kh - 3h - Ad

Lehmann Bet (10,00)

Doctor_666 Call (10,00)

River 8d - Kh - 3h - Ad - 9s

Lehmann Bet (9,25)

Doctor_666 All-In (4,75)

Lehmann Payback (4,50)

Lehmann shows: Jd - Td (high card ace)

Doctor_666 shows: 8c - 8s (three of a kind, eights)

Doctor_666 wins: EUR 39,30 (with three of a kind, eights)

Rake: EUR 2,00

Players:

Fruitcake (EUR 31,80 in seat 1)

AIstAJ (EUR 33,79 in seat 2)

eiklim04 (EUR 33,00 in seat 3)

Lehmann (EUR 50,75 in seat 4)

dr_2thTT (EUR 104,65 in seat 5)

Bross (EUR 53,45 in seat 6)

Dealer: Lehmann

Small Blind: dr_2thTT (0,25)

Big Blind: Bross (0,50)

Lehmann was dealt: Qh - Qs

Fruitcake Fold

AIstAJ Fold

eiklim04 Fold

Lehmann Raise (2,50)

dr_2thTT Fold

Bross Call (2,00)

Flop Ts - 6c - 9h

Bross Check

Lehmann Bet (5,25)

Bross Raise (14,00)

Lehmann Call (8,75)

Turn Ts - 6c - 9h - 8d

Bross All-In (36,95)

Lehmann All-In (34,25)

Bross Payback (2,70)

River Ts - 6c - 9h - 8d - 6d

Bross shows: Td - Tc (a full house, tens full of sixes)

Lehmann shows: Qh - Qs (two pairs, queens and sixes)

Bross wins: EUR 98,75 (with a full house, tens full of sixes)

R

Postad

Har nu spelat i ca 1 timma, 6 bord. Förlorade 85 euro. Rullen ligger nu på 627€.

Det som känns bra är väl att jag spelar tight och tiltar inte. Det som känns sämre är pocketparen, höjer för mycket och FI lägger sig. När de synar förlorar jag massor.

Annars så tycker jag att jag spelade generellt bra och det känns som om jag fortsätter såhär så plussar jag iaf i längden, men jag vill mer än så. Jag har mycket att lära. Help me!

Postad

Första handen är svår att kommentera då fienden uppenbarligen är så dålig att inga generella teorier och tips går att applicera.

Hand nummer två finns dock några saker att nämna:

Okej att CB flopp, alla gånger.

Okej att CB turn, i alla fall om du sätter honom på färgdraget. Dock tycker jag inte att du skall fortsätta betandet om det inte finns färgdrag ute. Vad skall fienden annars syna flopp med för att släppa turn?

Att betta ut på rivern, ja, om nu fienden satt på färgdraget så kan du väl få fienden att släppa handen. Men med tanke på hur mycket pengar fienden har stoppat in så lär det aldrig hända.

Men den största poängen jag tror mig se är att du investerar väldigt mycket pengar på en farlig flopp, utan varken träff eller drag. Finns det inte bättre tillfällen att vinna pengar på?

Hand nummer 3 är på floppen readberoende. Att syna fiendens re-raise antar jag går an. Men att syna turnbetet (där majoriteten av pengarna går in) är alldeles fel. Vad tror du att du slår? 67,78,89,910 + 66,77,88,99,1010 slår dig. Jag menar, vad annars än dessa händer raisar fienden dig med på floppen?

Postad

Okej att CB turn, i alla fall om du sätter honom på färgdraget. Dock tycker jag inte att du skall fortsätta betandet om det inte finns färgdrag ute. Vad skall fienden annars syna flopp med för att släppa turn?

Alltså på turn bettar jag ju för att jag har bettat, visat övertag och bettar igen när jag får färgdraget, som en semibluff, men det kanske är helt fel.
Postad

Hand nummer 3 är på floppen readberoende. Att syna fiendens re-raise antar jag går an. Men att syna turnbetet (där majoriteten av pengarna går in) är alldeles fel. Vad tror du att du slår? 67,78,89,910 + 66,77,88,99,1010 slår dig. Jag menar, vad annars än dessa händer raisar fienden dig med på floppen?

Så sant som det är sagt. I stridens hetta tänkte jag väl att han kanske sitter på 10A, 10K eller något. :oops:

Första handen hade jag ingen read, glömde skriva det. Så jag tänkte, borde jag släppa den handen eller ska jag förvänta mig att det finns tillräckligt med idioter för att jag ska in med lädret?

Tack btw!

Postad
Alltså på turn bettar jag ju för att jag har bettat, visat övertag och bettar igen när jag får färgdraget, som en semibluff, men det kanske är helt fel.

Ah, missade att du fick färgdrag + inside straightdraw. Då är det väl mer okej. Fast dock bör fienden har mer kvar i stacken än vad fienden har nu. Du får aldrig nog betalt för att detta spel ska vara +EV. Hade fienden haft 50 e kvar i stacken ser jag inget problem med detta spel då fienden kommer få svårt att sätta dig på stegen /färgen.

Vilka händer spelar du från UTG och UTG+1?

Postad

Ah, missade att du fick färgdrag + inside straightdraw. Då är det väl mer okej. Fast dock bör fienden har mer kvar i stacken än vad fienden har nu. Du får aldrig nog betalt för att detta spel ska vara +EV. Hade fienden haft 50 e kvar i stacken ser jag inget problem med detta spel då fienden kommer få svårt att sätta dig på stegen /färgen.

Vilka händer spelar du från UTG och UTG+1?

Ska iväg och träna, sen läsa en förkortningspokerordlista, sen svarar jag :D

Postad

Förra sessionen gick sådär, men jag plussade som tur var. Spelet fungerade inte bra dock.

Rullen ligger nu på 708. Känns skönt att vinna trots att jag spelade dåligt. Nu måste jag skärpa mig. Kommer att slänga upp HH sen. Vad menas med UTG?

Postad
Förra sessionen gick sådär, men jag plussade som tur var. Spelet fungerade inte bra dock.

Rullen ligger nu på 708. Känns skönt att vinna trots att jag spelade dåligt. Nu måste jag skärpa mig. Kommer att slänga upp HH sen. Vad menas med UTG?

UTG=under the gun=Första position=agerar först i en ny giv

Postad

UTG=under the gun=Första position=agerar först i en ny giv

Har alltid vetat vad Under the gun är, kopplade bara inte förkortningen :oops:
Postad
Bara lite nyfiken av mig men måste fråga.

Hur lirar du 7 bord på b2b? Dom har väl ingen särskilt bra autofocus och med överlapp borde du väl få "sitting out" ofta?

Nä, deras autofocus och sånt är värdelöst. Däremot går det fort och jag är riktigt van vid borden, men klickar man på fold så foldar den direkt, dessutom har dom "auto refill" så man köper upp till 50 direkt.

Sitting out händer kanske någon gång i timmen, skulle nog kunna köra 8, har kört 9. Men nu ska jag gå ner till 6 då jag tror att det är optimalt för mig.