Dooken Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Okej är inne i en av mina spelperioder där jag spelar SNUSKIGT mycket.. Mer än vad som kanske är hälsosamt för kroppen men dock hälsosamt för ekonomin. Efter att ha cashat ut lite stålar på party orkade jag inte vänta två dagar på att pengarna skulle anlända, så jag satte in 20$ som jag tänkte slasklira för på unibet. Detta slaskande gick tokbra och på 5 dagar hade jag fått upp dem till 2.8k$. Bra kort blandat med sjukt bra tur samt att fi träffar superbt varje gång jag träffar bättre. Anyhow.. Spelade en session på 18 timmar nonstop med kanske några raster på 10 minuter för att gå och skita samt hämta roliga saker ur kylskåpet. När sessionen var avslutad och jag var så trött att jag var yr i skallen och tänkte ta mig en välbehövlig 16 timmarssömn tänkte jag att det vore bra att käka ordentligt innan jag gick och la mig så att jag inte var helt utsvulten när jag vaknade dagen därpå. Tittade efter vad som fanns att erbjuda i studentkylen och såg en falukorv och hittade lite snabbmakaroner. MUMS! När jag sitter framför datorn har jag även ett antal pokermarker bredvid som jag sitter och leker med för att bli styf inför kommande live turneringar =).. Till saken.. Jag bestämmer mig för att göra en ordentlig portion korv stroganoff och börjar skiva hela falukorven. Eftersom jag gillar stroganoffen i strimlor blir det ju smidigt om man ställer upp skivorna med falukorv i högar för att sedan strimla dem.......... När jag ställt upp dessa två högar börjar jag helt omedvetet att försöka "shuffla" dessa två staplar med falukorvsmarker!!! Seriöst alltså, jag försöker göra likadant med korven man gör med pokermarkerna. Nu frågar jag mig själv om det börjar gå för långt! Pokern är jävligt mycket roligare än plugget just nu och ger jävligt mycket bättre avbetalning jämfört med vad man får från CSN LÄNGE LEVE FALUKORVEN! There's a little devil in all of us Citera
Max Cady Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Jag "har hört" att det funkar med gurkskivor oxå... Citera
Dooken Postad 2 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Jag "har hört" att det funkar med gurkskivor oxå... Ja jag tror det funkar mycket bättre för det här funkade inte alls.. Korvskivorna var alldeles för sladdrig så det blev bara stroganoff av alltihop! Citera
Max Cady Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Hhahaha! Vilken nivå spelar du på och spelar du CG eller vad? Vad pluggar du i sthlm? Citera
Förkylning Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Tänk att man skulle få läsa något så här kul och uppiggande under "spelberoende". Finns ju dock en smula (en hel limpa?!) allvarligt spelberoende inblandat i det hela. Citera
Flodan Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Kul att respekten för andras riktiga problem verkar vara så välutvecklat bland vissa forumanvändare. Citera
Dooken Postad 2 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Hhahaha! Vilken nivå spelar du på och spelar du CG eller vad? Vad pluggar du i sthlm? Jag lirar allt möjligt mest cashgame allt från 0.1/0.2 NL när BR är liten och då även .25/.50 FL när rullen ökar succesivt går jag upp i nivå till 1/2, 2/4, 3/6 FL samt NL 0.5/1... Men som sagt hade ett sjukt flyt och mitt i min hybris passade jag på att slinka in på NL 1.5/3 $ Där jag gjorde mitt livs klonk hittils.. Så det ligger ju till grund för den snabba ökningen av stålars. Pluggar marknadsföring i halmstad Kul att respekten för andras riktiga problem verkar vara så välutvecklat bland vissa forumanvändare. Kul att du tycker det. Jag är faktiskt allvarlig när jag säger att jag har rätt så stora problem med mitt spelande då jag spelar alldeles för mycket och har sjukt dåliga vanor. Tror det var heltok som hade en tråd om Apati, Agressioner och att man var Asocial. Många av dessa stämmer lika mycket på mig. För mig går det dock i perioder och som tur kan jag dock kontrollera spelandet såpass mycket att jag aldrig riskerar min privatekonomi (än så länge, ta i trä) Anledningen till att jag startade denna tråden var att jag tyckte att det var ganska talande att man har alldeles för mycket poker i hjärnan när man lyckas få matlagning till att bli poker. Jag är också en ganska positiv person av mig så jag tycker det är kul att berätta om roliga saker. Det lyser (tro det eller ej) upp vardagen för vissa att läsa sådana här saker då man själv kanske gjort något liknande (nåja). Tror faktiskt att folk med gravt spelberoende kan ta inlägget med en nypa salt samt se det allvarliga i det. MVH Dooken Citera
Max Cady Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Tycker inte att trådskaparens avsikt i denna tråd var att diskutera ett "riktigt" problem, men jag kanske har fel? Det som nämns i tråden är att han för tillfället spelar väldigt mycket, thats it! Citera
jezaja Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Vi lägger den i Poker Off-topic, finns en tråd med massa liknande händelser men jag orkar inte leta upp den just nu Citera
kfluffie Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Ajaj kapten Nu vet jag att jag spelat för mycket poker! http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=4139&highlight=#4139 Citera
Recommended Posts