Gå till innehåll

Perlprogram för uträkning av 24h rake!


the_bean

Recommended Posts

Läste tråden där någon klagade över den hutlösa raken och blev nyfiken på hur mycket jag själv betalat på 24hpoker.

 

Då jag inte har något statistikprogram typ PO,PT så satte jag mig ner och knåpade ihop ett litet perl program som går igenom alla HH's som sparats på datorn och räknar ut hur mycket rake som tagits ur alla potter jag vunnit.

Programmet är skrivet i perl så perl måste vara installerat för att man ska kunna använda det.

Perl för windows finns här: http://www.activestate.com/Products/ActivePerl/

 

Man måste även installera modulen File:Find:Rule, detta görs enklast med programmet ppm som medföljer i ActivePerl paketet.

 

Här kommer själva programmet -> http://www.wzprod.se/RC.pl

 

Nästa steg är att öppna filen RC.pl med ex notepad och ändra så det står ditt nick och rätt sökväg till katalogen med HH's.

Sen är det bara att välja kör->cmd och starta programmet med "perl RC.pl" och låta det jobba.[/url

 

Tydligen har jag betalat €66.50 i rake, vilket inte någon enorm summa på något vis men ändå 50% av min vinst. Ja så är livet på micronivå! :roll:

 

Varning till alla duktiga perlkodare därute. Koden är inte jättevälskriven, har inte kodat på ca 3 år, men lyckades få ihop det här på 2h med min upplaga av "the Perl cookbook" i knäet. Vilket väl bevisar hur användbart det här underbara språket är.

 

Hoppas ni finner nytta av detta och har ni problem med att få igång det så fråga gärna. Kan säkert finnas någon bugg som måste fixas.

Ska lägga mig nu, börjar jobba om 4h men kommer titta in imorgon kväll.

 

Godnatt, ni med normal dygnsrytm. (Vilket väl inte är så många här) :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...