seizerr Postad 1 Oktober , 2006 Rapport Postad 1 Oktober , 2006 Hej, jag skulle behöva hjälp med att utveckla mitt spel då de känns som att jag har fastnat och jag vet att jag inte är så himla bra heller. Här är en hand som jag spelade helt fel (tror jag) och det symboliserar egentligen de flesta av mina händer, jag blir utdragen pga. att jag spelar helt fel. ***** Hand History for Game 5290780343 ***** $25 NL Texas Hold'em - Sunday, October 01, 15:07:30 ET 2006 Table Table 108067 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Rugby_6 ( $23.50 ) Seat 2: Skintnomore ( $31 ) Seat 3: rchop ( $22 ) Seat 5: tiboer ( $16.65 ) Seat 6: RATEKAU23626 ( $48.66 ) Seat 4: DETTAÄRJAG ( $25.75 ) tiboer: nh Skintnomore posts small blind [$0.10]. rchop posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to DETTAÄRJAG [ As Ah ] DETTAÄRJAG raises [$1]. tiboer folds. RATEKAU23626 folds. Rugby_6 folds. Skintnomore calls [$0.90]. rchop calls [$0.75]. ** Dealing Flop ** [ Ks, 9c, Qs ] Skintnomore bets [$0.75]. rchop folds. DETTAÄRJAG raises [$1.50]. Skintnomore calls [$0.75]. Jag borde förståss tryckt på bra mycket mer, va? Det är ett underbet från hans sida så spontant känner jag att "oj, nu vill han ha syn" men jag väljer ändå att raisa, fast såhär i efterhand hade jag nog kanske behövt raisa mer för att verkligen få en insikt i hur jag står i handen,va? ** Dealing Turn ** [ Jc ] Skintnomore checks. >You have options at Table 108232 Table!. DETTAÄRJAG bets [$3]. Skintnomore calls [$3]. Också här är jag väl alldeles för snäll? Borde jag pumpa ännu mer? Det ligger två färgdrag ute och en 10a ger stege, jag blir nog rädd. ** Dealing River ** [ Qd ] Skintnomore bets [$3]. DETTAÄRJAG calls [$3]. Bettar $3 i en pott på $12 (ca), en 10a ger stege så jag väljer att bara syna ner. Självklart visar han upp en Q som ger honom triss. Skintnomore shows [ Qh, 6h ] three of a kind, queens. DETTAÄRJAG doesn't show [ As, Ah ] two pairs, aces and queens. Skintnomore wins $17.10 from the main pot with three of a kind, queens. Så vad gör jag egentligen för fel? Vad ska jag göra annorlunda nästa gång? Och snälla, inga kommentarorer om att de var en liten pott eller så, jag är enbart ute efter att utveckla mitt spel. Jättetacksam för svar! Citera
Syer Postad 1 Oktober , 2006 Rapport Postad 1 Oktober , 2006 Din raise pree är helt rätt tycker jag, däremot är jag tveksam till om du ska slå om på en sådan flop. Det känns som om du bara får syn av bättre händer.Men om du ska göra detta höj til mellan 3.5 - 4$. J som kommer på turn är inte heller ngt roligt kort och gör din hand ännu sämre. därför att nu KQ QJ KJ JT 99 nu slår dig vilket är väldigt vanligt att folk synar med. En check/call på turn är att föredra lite beroende på hur stort hans bet är. River är det absolut check/fold nu slår du bara en bluff känns det som. Sedan att han spelade sin Q6 som en åsna är en annan sak. Även om du leder fram tills rivern i detta fallet tycker jag du ska släppa AA tidigare. aja lycka till hoppas detta gav dig något! Citera
kfluffie Postad 1 Oktober , 2006 Rapport Postad 1 Oktober , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483 Citera
Recommended Posts