Gå till innehåll

NLT - SnG, höja all-in med drag?


Big-O

Recommended Posts

Jag satt och lirade en $5 sit and go på PokerStars när denna intressanta hand inträffade:

 

Seat 1: andreas395 (1520 in chips)

Seat 3: medicinwoman (2815 in chips)

Seat 4: vick74 (1505 in chips)

Seat 6: Greatrussian (2975 in chips)

Seat 7: sam_smooth (1105 in chips)

Seat 8: El Conquist (1813 in chips)

Seat 9: Trequartista (1767 in chips)

Trequartista: posts small blind 50

andreas395: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to andreas395 [Tc 8s]

medicinwoman: folds

vick74: folds

Greatrussian: folds

sam_smooth: calls 100

El Conquist: calls 100

Trequartista: folds

andreas395: checks

*** FLOP *** [3c 9s Jd]

andreas395: bets 300

sam_smooth: folds

El Conquist: raises 400 to 700

andreas395: raises 720 to 1420 and is all-in

El Conquist: calls 720

*** TURN *** [3c 9s Jd] [2s]

*** RIVER *** [3c 9s Jd 2s] [7c]

*** SHOW DOWN ***

andreas395: shows [Tc 8s] (a straight, Seven to Jack)

El Conquist: shows [Qd Jh] (a pair of Jacks)

andreas395 collected 3190 from pot

 

Skulle jag ha lagt mig efter hans höjning och försökt bygga en ny stack av mina 1100 eller var det rätt att gambla i det läget i turneringen?

 

/ Andreas

 

* Ändrar i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bara ställt in om jag trodde det var hyfsat stor chans att han foldade då. Förmodligen skulle jag lagt mig när han re-raisade. Så tidigt i turneringen finns ingen anledning att riskera hela sin stack på sånt.

 

Det fina med att gå all-in är ju att chansen att vinna potten är sannolikheten att han lägger sig PLUS sannolikheten att du sätter stegen. Om han verkar tight och har lagt sig i liknande lägen tidigare så kan all-in vara bra. Men oftast är nog inte det fallet på $5 SnG, där folk spelar nästan vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När han höjer dig så ligger 1350 i potten och du har 1120 kvar, om du ställer in så blir det (jag antar att fi automatiskt synar) 1120 : 2070 alltså ~ 1 : 1,85 vilket inte är tillräckligt bra odds för att dra till stegen, till det så behöver du bättre än 1:2. Så om du inte tror att han med någorlunda stor sannolikhet bluffar och därmed är villig att slänga sin hand mot en höjning, så tycker jag att ett omslag är fel. I och med att han höjde ett pottbet från att ha limpat in och får odds på 1:3,4 så tror jag en läggning från hans sida är mycket otrolig.

 

Om du nu ska spela så måste det vara överlägset att syna, eftersom du nästintill garanterat har syn om du sätter din stege (pga pottodds och trolig styrka hos motståndaren). För att ta ett kort så får du odds på 400 : 2000 (jag antar att alla pengar alltid åker in varje gång du sätter stegen). Här får du något bättre än de odds du behöver, du får ungefär 1:5 när du behöver 1:4,7. Men vinsten är liten, och jag har antagit att precis allting går rätt, vilket är en aning optimistiskt. Vidare så har jag inte räknat med eventuella redraws (om damen kommit på turn så hade han ju fått kåk runt 12% av gångerna) för din motståndare, vilket ytterligare drar ned dina odds. Om det inte är så att du spelar mot folk som är bättre än vad du är så skulle jag rekommendera att du foldar rätt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry Q&S, kanske skulle vara bättre med nåt i stil med NL Tx, all-in?. Ska tänka på det nästa gång :)

 

/ Andreas

 

"SnG, NL, Tx, höja all-in med drag" vore ännu mer beskrivande. Om du i första delen lägger in typen av spel och i den andra delen lägger in typen av problemhandling så får du nog så informativ rubrik som det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak till, om man skall posta Hand history rakt av, vänligen posta hela hand historyn och klipp inte bort markeringar mm i början resp. slutet för då kan man nämligen spela upp den för sig själv istället för att tragligt sitta och läsa igenom den. OK, ja vet, jag är lat, men sån är jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...