Gå till innehåll

NLT - CG, TPTK på turn på dragigt bord, bet or check?

Recommended Posts

Postad

Bordet är tight. Spelarna inte så duktiga. De kan dock syna höjningar preflopp med annat än premiumhänder.

ZChrist is at seat 0 with $103.70.

HERO is at seat 1 with $75.30.

XxNUTSxX is at seat 2 with $70.80.

uk-terry is at seat 3 with $48.75.

bkhd1966 is at seat 4 with $110.35.

mullaney777 is at seat 5 with $85.45.

spursfan2109 is at seat 6 with $45.10.

Drawn__Dead is at seat 8 with $11.10.

stevie52 is at seat 9 with $55.25.

The button is at seat 1.

XxNUTSxX posts the small blind of $.50.

uk-terry posts the big blind of $1.

ZChrist: -- --

HERO: J :spade: A :club:

XxNUTSxX: -- --

uk-terry: -- --

bkhd1966: -- --

mullaney777: -- --

spursfan2109: -- --

Drawn__Dead: -- --

stevie52: -- --

Pre-flop:

bkhd1966 folds. mullaney777 folds. spursfan2109

calls. Drawn__Dead folds. stevie52 calls. ZChrist

folds. HERO raises to $4. (Höjer vanligen 3 BB, men två limpare plus blinden gör att jag höjer 4 BB för att om möjligt ta potten här eller reducera motståndet till en) XxNUTSxX folds.

uk-terry folds. spursfan2109 folds. stevie52 calls.

Flop (board: 9 :spade: J :heart: 5 :club: ):

stevie52 bets $1. HERO raises to $8. (Skumt bet av Fi. På den här nivån så brukar de betta in när de har drag för att få en syn o se turn billigt. Kan också vara set, men de är inte så duktiga att de bettar in i preflophöjaren med set, och även om så vore fallet så känns det som att han borde ha bettat med mer än 1. I vilket fall så tror jag att jag fortfarande har bästa handen och rejsar)

stevie52 calls. (Nu börjar jag undra, men Fi kan sitta på allt fr drag, set, tvåpar, överpar till KJ eller även TT. Tror inte att han floatar ur position eller är på luft.)

Turn (board: 9 :spade: J :heart: 5 :club: 8 :spade: ):

stevie52 checks. HERO????

Förmodligen leder jag fortfarande. Om Fi hade drag med 8T leder jag fortfarande. Mot QT har han fått stege. Mot alla andra händer så har det inte skett någon föränding förutom att en liten chans finns att Fi råkat få färgdrag.

Frågan är om man ska betta för att skydda TPTK eller checka för att få bluffvärde på rivern? Potten är runt 26-28.

Postad

Jag tror att du tjänar mest på att betta turn. Känns som det finns ganska många händer som du slår som kan betala av åtminstone en bett till. Visst missar du en del bluff värde, men å andra sidan kan du nu även få betalt av drag.