Gå till innehåll

NLT - Topp-par, nästan top kicker, rookie-spel!


PokerPeter

Recommended Posts

Satt å spelade en hand tidigare idag och undrar om jag spelade den bra eller som en crazy maniac? Är nybörjare och försöker lära mig lira bra poker. Dax att börja analysera för att lära sig nu.

 

Detta var NL med 25$ maxinköp, cashgame, shorthanded (max 6) (vilket jag fokuserar på just nu). På party-nätverket kanske ska nämnas också.

 

Jag (PokerPeter) hade 21.45 bucks och motståndaren (ThomasTT) 32.55... De andra hade ca 25 dollares var.

 

ThomasTT var ganska ny vid bordet, hade ingen read på honom alls (trots att han vunnit en del... jag hade inte varit tillräckligt observant :oops:).

 

Jag var lilla blind, ThomasTT var stora.

 

 

** Dealing down cards **

Dealt to PokerPeter [ Q :diamond: , A :club: ]

BrazenSix folds.

confidoboyd calls (0.5)

ryansoccer checks.

TheDidman calls (0.5)

PokerPeter raises (1.75) to 2

ThomasTT calls (1.5)

confidoboyd calls (1.5)

ryansoccer calls (1.5)

TheDidman folds.

 

Potten är nu 8.5

 

** Dealing Flop ** : [ 3 :diamond: , A :diamond: , K :spade: ]

PokerPeter bets (8)

ThomasTT calls (8)

confidoboyd folds.

ryansoccer folds.

 

Potten är nu 24.5

 

** Dealing Turn ** : [ 5 :heart: ]

PokerPeter bets (11.45)

PokerPeter is all-In.

ThomasTT calls (11.45)

 

 

** Dealing River ** : [ J :heart: ]

Creating Main Pot with $45.4 with PokerPeter

 

 

** Summary **

Main Pot: $45.4 | | Rake: $2

Board: [ 3d Ad Ks 5h Jh ]

PokerPeter balance $45.4, bet $21.45, collected $45.4, net +$23.95 [ Qd Ac ] [ a pair of aces with queen kicker -- Ac,Ad,Ks,Qd,JhQd(kicker card) ]

ThomasTT balance $11.1, lost $21.45 [ A :heart: 8 :heart: ] [ a pair of aces -- Ah,Ad,Ks,Jh,8h ]

 

Jag sköt ett pottbet efter floppen för att färgen hotade. På turnen var det inget snack om saken när det inte kom någon färg tyckte jag.

 

Nu mina några frågor:

Jag vann degen, men spelade jag dumt/idiotiskt? Han kunde väl lika gärna haft AK...

Alla kommentarer på hur jag lirade är välkommna!

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

 

Jag skulle säga att du spelade väldigt agressivt. Jag äringet proffs heller men du hade ju inte behövt betta så högt för att få bort färgen. Hade detta varit mot mig så hade du åkt.

 

In the long run så tjänar du nog inte på denna handen ......men det är vad jag anser.

 

Jaja

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte du gjorde några större misstag i den handen. Du gav dåliga odds till eventuellt drag och höll kvar en sämre hand i potten. Helt perfekt

 

Hade detta varit mot mig så hade du åkt.

 

Hur hade du tänkt vinna handen med A8 :heart: ? Bluffa all-in på floppen och hoppas på fold?

 

Kul att höra, från en moderator å allt! :)

 

Bluffa all-in funkar inte mot mig, jag blir så jääävla sugen att calla! Det är den största läckan i mitt spel just nu, men jag blir bättre på att folda varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lirade den handen bra.

Ett tips är att du läser lite andras HH's och läser några böcker för att förbättra ditt spel, ditt "En polare har sagt att "ska du betta, ska du betta ca en pot"" visade att du inte lirat så jättelänge :)

Sjävklart beror raisen på situationen, men som sagt,

du lirade denna hand helt rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...