Gå till innehåll

Med Pepperpum bland hajar och korallrev


Pepperpum

Recommended Posts

Hur i h-e ska man spela egentligen?

 

 

Utdragen gång på gång mot alla cp-klonkar hela tiden, det är ju helt sjukt!!!

 

Men jag får väl fortsätta lita på variansen....

 

 

5 sit'n'go

 

Resultat: -55$

 

 

Grind-resultat: -70$

 

Resultat: -111$

 

 

 

ps. Alla utdragningar började samtidigt som jag startade den här dagboken...har gått troll i den tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm..ska man skratta eller gråta egentligen?

 

Som ni säkert kan gissa har jag även idag varit med om en massa fina utdragningar...i övrigt spelat bra men så fort jag vunnit en del råkar jag ut för någon galning som klonkar gång på gång...

 

 

Börjar kännas som att jag kanske bara ska försöka stjäla mörkarna och så fort det misslyckas autofolda om jag inte träffar nötterna...eller kanske till och med då autofolda eftersom någn antagligen pricker runner runner fyrtal eller nåt....

 

 

Svider rätt illa i mig just nu som ni säkert kan gissa

 

Resultat: -50$

 

Br: -161$

 

 

edit. Dags att ta en paus när man tittar ner på KK och funderar på att folda eftersom man nästan är rädd att någon ska klonka tvåpar med 23? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara klaga för mig själv lite till.

 

Nästa hand jag spelar får Q9s, miniraisar, två killar synar. Floppen kommer 99Q. Jag betar pot, en kille foldar en lägger om, jag sätter honom all-in. Han synar med K5. Gissa vad som händer? Runner runner kåk för honom så klart...

 

Mitt självförtroende är i princip borta nu...vågar knappt spela mina händer längre...variansen känns inte helt sann längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hurra!

 

Idag har världen fortsatt trycka på mig och pusha alla knappar som finns :)

Att jag inte har tiltat är nog mer tur än något annat.

 

Har förlorat några fina all-ins igen mot runner runner, och diverse andra lustigheter. En lite rolig hand var när jag tittar ner på 10 10, och en kille går all-in med sina sista 7BB, jag synar. Killen visar A9s, jag skriver grattis i chatten, killen säger tack. Floppen kommer 10 2 8 och jag tror att jag faktiskt ska vinna en hand, runner runner en sjua och en knekt och jag förlorar igen.

 

Det här får bli sista dagen med cash game på ett bra tag, verkar ju som att klonken aktivt motarbetar mig just nu. Funderar nästan på att gå all-in bland när det är uppenbart att jag inte är favorit bara för att se om man blir belönad :roll:

 

Hursomhelst, efter idag blir det bara sit'n'go (inte turbo) och MTT:s. Måste plugga lite cg, känns som att jag har missat nåt väsentligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T-bax igen :)

 

Har lugnat ner mig lite och analyserat mitt spel och försökt se var jag har begått mina största misstag. Efter att jag hade sprungit in i klonkväggen blev jag allt räddare och räddare (inte pga förlorade pengar, mer av osäkerhet) och började se spöken och monster där inga sådana fanns. Detta ledde till att jag började spela allt tightare och allt mer passivt. Det säger ju sig själv att det inte håller, man kan ju inte bara spela nötter om man ska ha en chans att vinna på SH.

 

Har tagit det lite lugnt och börjat studera en nyköpt bok, Hold'em med små insatser, för att se om jag kan plocka upp lite trix. Ska testa mig på lite limit-spel framöver, men just nu lirar jag fullring med positiva resultat.

 

Vi får väl se hur det artar sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Dags att börja skriva igen :)

 

Har spelat en del sen senaste inlägget och det har totalt sett gått hyfsat, men jag har klara luckor kvar fortfarande.

 

Jaja, jag har ett litet veckomål att se fram emot iaf: Har just nu 40 euro på 24hpoker som jag ska försöka spela upp till 200. Tanken är att jag ska lira ett cg-bord 10NL och samtidigt spela Sit'n'Go med 1.1 inköp.

Varför ska jag göra så här egentligen? Jo, har haft en liten tiltperiod bakom mig med en massa sjuka utdragningar, och dessutom dåligt spel kombinerat med det. Tanken är att jag ska hålla koll på mig själv och analysera lite mer för att se om jag verkligen är så otursförföljd som jag känner mig. Varför en vecka då? Jo, helt enkelt för att bygga upp lite självförtroende igen utan att riskera min övriga bankrulle. Om jag gular här är det inte så viktigt men om jag lyckas med målet så kommer det kännas bra. EV+ helt enkelt.

 

Jaja, börjar nu. klockan 17:13 och ska vara klar 17:13 16/12

 

Lycka till Pepperpum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en situation jag undrar lite över:

 

SH 10 NL, alla sex platser är upptagna

 

Jag har ungefär 15 euro och sitter på SB

Fi har 7 euro och sitter på BB, har uppfattat honom som hyfsat tag, överbettar iof när han försöker stänga andras drag

 

Jag får 4 :spade: 5 :diamond:

 

alla limpar med så jag synar, fi checkar

 

Flopp: 6 :heart: 5 :heart: 5 :club:

 

jag bettar 40 cent, fi synar, en foldar, nästa miniraisar till 80 cent, en foldar, BB synar. Jag re-raisar till 2 euro. Fi går all-in, höjning till 6.4 euro. Alla foldar fram till mig som ställs inför valet att syna eller inte.

 

syna med 4.4 euro för att vinna 11.4. Jag satt och funderade länge här, men valde till sist att folda. Kändes som att jag inte skulle vinna tillräckligt ofta för att syn skulle vara EV+

 

Frågan är om jag tänker rätt här eller om jag är för weak?

 

Synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är väl bara att maila siten och fråga vad de har emot mig egentligen ;) Menar att om man går in som 70-30 favorit så borde man väl iaf kunna vinna en gång på tio eller är det för mycket begärt?

 

Helt sjukt oavsett, trodde aldrig att man kunde få en sån här sjukt lång downswing...(jag pratar inte bara om de här 40€ utan de sista två veckorna)

 

Något är fel när man bara vet att ens färg automatiskt kommer bli slaget med en runner runner så fort någon synar ens all-in på floppen.

 

 

Jaja, nere på 9€ nu, så målet är väl kört just nu.

 

Det som är tråkigt är att jag har en sign-upbonus som jag bör cleara. 600 VIP kvar. Frågan är väl om jag vågar spela mer på den här sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört på expekt nu och min vana fortsätter. Dvs. all-in som favorit och någon runner runner in nåt flytigt och slår mig. Jag fattar inte riktigt vad det är som händer just nu. Det bör ju vända någon gång kan man tycka ;)

 

Ett problem som jag har är att jag ofta bygger upp min stack sakta men säkert till kanske 1.5-2xinköpet och sedan räcker det ju med ett eller två bad beats så har man förlorat det man vunnit och lite till. Ska jag helt enkelt autofolda om det finns den minsta chans att min hand inte kommer kunna stå sig över turn och river?

 

(jag vet att jag inte ska det, så länge man är favorit så ska man ju vinna i längden, så ni behöver inte tyka)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så trött man blir:

 

Sen position AJs, höjer upp till 4xbb, en som täcker mig(såklart) på sb mini-raisar mig. Jag synar. Flop J J 3. Sb mini-bettar. Jag better 3/4 pott för att döda färgdraget på brädan. Sb blixthöjer all-in. Jag reflekterar inte ens en halvsekund utan synar. Sb visar upp 64 och jag förstår att det är kört. Turn 2 River 5. Go'natt.

 

Helt sjukt hur ofta det här händer mig egentligen, stört omöjligt att bygga på min bankrulle om det här ska fortsätta.

 

Min lösning nu blir att stå över cg ett bra tag och bara spela Sit'n'Go där jag faktiskt får stå trots att jag ibland är favorit all-in ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En rolig och intressant sak hände mig i går under mitt Sit'n'Go-grindande: Jag skulle testa mig på en HU för att träna upp mitt spel just i sådana situationer. Känner att jag behöver jobba på min aggressivitet, så jag brukar träna på låga buy-ins.

 

Igår startade jag upp en med buyin 2+0.2$ och jag körde fullkomligt över killen och vann rätt enkelt. När vinstmeddelandet dök upp i rutan stod det att jag hade vunnit 40$....haha, jag hade råkat starta en 20+2$...

 

Nu ska jag inte dra för stora växlar på det här, men jag började ändå fundera kring hur stor betydelse det egentligen har att man är trygg och bekväm på en nivå. Då tänker jag kanske i första hand på buyin i relation till BR. Hade jag kunnat spela lika avslappnat och aggressivt om jag hade vetat vilken nivå jag spelade på? Jag tror ärligt talat inte det och då hade jag med stor säkerhet förlorat den matchen. (har inte riktigt br för den nivån, det kan ju svänga som sjutton)

 

Vad säger ni, hur många buyin ska man ha för att kunna spela HU avslappnat? Jag skulle säga att det är hyfsat om man har kring 40-50xbuyin, men jag brukar iof inte spela HU så jag vet inte helt säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, så många? Ja, det är väl lika bra att jag fortsätter med mina vanlig Sit'n'Goes då...

 

Jovars, jag har haft en liten svacka på sistone. Jag har nog iof överdrivit en smula, eftersom jag bara skriver om bad beats..Tvärtemot vad en del andra gör här på pf så skriver jag ju nästan aldrig upp när jag vinner nåt. Men om jag skulle summera de sista två veckorna så har jag väl gått med ett knappt minus, ungefär 100$ så det är inte så farligt, speciellt med tanke på att jag har clearat en bonus som är på väg in på mitt konto.

 

Hur går det för dig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad alla ska ha sån jävla tur hela jävla tiden!!!!

 

 

Börjar bli mer eller mindre övertygad om att det finns nåt cp-script som automatiskt gör att jag förlorar mot runner-runner så fort det ser ut som att jag har vunnit!

 

trodde att man skulle vinna i längden mot såna men det var fan så fel jag hade!!!

 

God jul på er

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad alla ska ha sån jävla tur hela jävla tiden!!!!

 

 

Börjar bli mer eller mindre övertygad om att det finns nåt cp-script som automatiskt gör att jag förlorar mot runner-runner så fort det ser ut som att jag har vunnit!

 

trodde att man skulle vinna i längden mot såna men det var fan så fel jag hade!!!

 

God jul på er

:)

 

...och så här, mina vänner, ser en riktig julaftonstilt ut :)

 

Lite synd att den kom, hade spelat bra och plussat stadigt under dagen, men sedan kom två äckliga bad beats och förstörde dagen...jaja det är bara att ta nya tag och se om man kommer tillbaka igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...