Gå till innehåll

PLO - SH, tips för short-handed Pot-limit Omaha?


mgps

Recommended Posts

vad har ni för tips ang det kontra fullring?

 

ska man fortfarande vara lika aktsam med suckerhänder, aka underkåken och bottenstegen eller måste man vara lite mer synvillig med dem?

 

top 2par bör spelas hårt eller bara hårdare(givetvis beroende på brädan) och man kan spela underset väldigt aggressivt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du ska inte vara aktsam med suckerhänder. Det normala är att din vinst kommer från att få motståndarna att folda för mycket medan du inte gör det. Och det andra är att utnyttja att de foldar för lite. Försök avgöra vilket de gör, men tänk på att de måste folda väldigt lite för att folda för lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Nej, du ska inte vara aktsam med suckerhänder."

 

Jag spelar 6 manna på b2b. Där är det inte bra att syna ner med underfull kan jag säga. Det är på tok för många ggr nötterna e ute där. Då pratar jag nivå 05/1 1/2. 2/4 och högre är ett helt annat spel och mycket aggresivare och där kan dessa underfulla osv står mera.

 

Det handlar som alltid att försöka ta reda på vad fi har och vad han sätter dig på och spela därefter. Känns fi stark ja släng då din underfull eller låga stege.

 

"Det normala är att din vinst kommer från att få motståndarna att folda för mycket medan du inte gör det. Och det andra är att utnyttja att de foldar för lite. Försök avgöra vilket de gör, men tänk på att de måste folda väldigt lite för att folda för lite."

 

Håller med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"top 2par bör spelas hårt eller bara hårdare(givetvis beroende på brädan) och man kan spela underset väldigt aggressivt?"

 

Top2 e en hand som du foldar direkt eller reraisar för att vinna potten direkt med. Syna aldrig med detta imo. Kålsupera som jag är gjorde jag dock det igår. Synade hela vägen och vann men det var likaväl skitspel.

 

När det gäller underset eller mitten set så är det bara att betta eller reraisa. Detta är mera för att ta reda på om fi har topset.

 

Hand exempel igår. Jag har 55xx floppen kommer 2510 rainbow. En pottar jag reraisar pott han reraisar igen och jag la mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hand exempel igår. Jag har 55xx floppen kommer 2510 rainbow. En pottar jag reraisar pott han reraisar igen och jag la mig.

 

tycker mycket sånt handlar om read, jag t ex skulle kunnat göra det movet med T5 22 TT 346x A34x överpar när jag är på tilt osv osv ;)

 

som du ser ligger du bara under stort mot TT resten leder du eller är coinflip emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"tycker mycket sånt handlar om read, jag t ex skulle kunnat göra det movet med T5 22 TT 346x A34x överpar när jag är på tilt osv osv

 

som du ser ligger du bara under stort mot TT resten leder du eller är coinflip emot."

 

Visst gör det det. Men jag e betraktad som tight rackare så jag kunde inte se att han hade något annat än 1010. Men visst ibland läser man fel. Men kör på min magkänsla i sådana lägen. Hatar att hamna all in med 1 out också :)..

 

Hur går det förresten? Har inte sett till dig :)..Har du lagt ner dagboken?

 

"sens ak du inte lyssna för mkt på liggat, det som kommer hända är att du blir vinnande, det tror jag iaf,

 

men du kommer få magsår o sömnsvårigheter av alla dina swings! "

 

Jag vet hur Liggat spelar och ja klarar inte av den stilen själv pga variansen. Men den är helt klart intressant då man i stort sätt alltid får betalt med nötterna.

 

Ps ja e vinnande än så länge med min stil. Trots att jag blir kallad tight varje gång jag spelar (dom skulle bara veta :)). Jag bluffar mycket men försöker att bluffa vid rätt tillfällen bara. Spelar mycket på reads också.

 

Men jag bluffar sällan Liggat för stor risk för syyyyyyn hehe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta potter vinns ju av den spelare som raisar i position pre och sedan bettar potten igen på flop. En ganska enkel taktik, man får dock se upp om det inte blir heads up utan 2 eller 3 spelare synar fore floppen. Beta bara bra träffar (top 2, triss, bra steg och flushdrag, topp-par med nötflushdrag och överkort) eller helt tom. Om du har ett par, båtten 2 par eller nån holk är det bättre att checka bakom. Om du förbättrar dig på turn är det lätt för motståndarna att tro att du är tom.

 

Om det finns shortstacks vid bordet, se till att hela tiden betta först mot dom.

 

Vad gäller starthänder så går icke-nöt flushdrag upp i värde, medans det vid fullbord oftast bara är nötflushdrag som är spelbara.

 

Försök alltid köpa ut AA med bra connectade händer av typen JT98, eller varför inte QT75? Se upp för bra spelare som reraisar med andra händer än AA och sedan floppar nöten när du tror att du leder med ditt 2 par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...