Gå till innehåll

NLT - SnG, 44 på bubblan


Skanke

Recommended Posts

Chips ledaren har klonkat till sig stor stack...

Vi börjar med början, rätt att försöka sno? Ska jag höja mer/mindre?

 

Herri (720,00 in seat 4)

finn1002 (1 410,00 in seat 6)

Skanke666 (2 835,00 in seat 9)

xxmikkolaa (5 035,00 in seat 10)

 

Dealer: Skanke666

Small Blind: xxmikkolaa (100,00)

Big Blind: Herri (200,00)

 

skanke666 was dealt: 4h - 4c

 

finn1002 Fold

Skanke666 Raise (600,00)

xxmikkolaa Call (500,00)

Herri Fold

 

Flop 4d - Td - 5h

 

xxmikkolaa Check

skanke666?????????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: På 100/200 brukar jag höja upp till 450-500. Det ger samma effekt som en höjning på 3bb samtidigt som du blir mindre comittad till potten.

 

Flop: Det här är ett intressant läge eftersom du är uppe mot storstacken. Han vet att du måste folda ifall du inte träffat något eftersom det finns två mindre stackar vid bordet. Därför skulle jag beta ut max halvpott och hoppas att han pushar (vilket han mkt väl kan göra väldigt liberalt eftersom han är en storstack på bubblan och är uppe mot dig som ligger 2:a i nuläget). Betar du ut för mycket blir du comittad vilket kan resultera i att han lägger sig. Om Fi har varit aggressiv och bra koll på bubbelspel så kan en check vara att föredra och hoppas på push från honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jobbiga med att checka efter här är ju att om ett tredje ruter kommer så har vi ingen aning alls om var vi står när han bettar ut på rivern vilket man väl kan anta att han gör eftersom det då verkat som att vi försökt stjäla potten på flopp och sen inte vågat bränna av en kula till när han synat ner första gången. Men jag hade nog gjort det ändå, och om det skulle komma ett tredje ruter hade jag lagt. Men det har ju bara värde om vi vet att killen kommer trycka oavsett kort i ren tro att vi är tomma eller marginella och inte kan syna ner, speciellt eftersom det är på bubblan. För mig känns det som att han garanterat kommer göra det och i 3/4 fall dubblar vi, annars kan vi ändå komma iväg från handen och fortfarande vara chiptvåa. Har han översettat får man väl bita i det sura äpplet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får aldrig aldrig aldrig ge gratiskort eller låta någon dra billigt i det här läget. Vi kanske förlorar den här 1/10 efter att ha floppat setet, om alla fem kort tillåts komma. Vi måste prioritera att minimera den chansen framför att få några extra marker på ett flop/river-bet.

 

Jag pottar flop och hoppas att han har nåt. Om han bara synar får jag gärna in degen på turn.

 

Som spelat så MÅSTE degen in på turn i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får aldrig aldrig aldrig ge gratiskort eller låta någon dra billigt i det här läget. Vi kanske förlorar den här 1/10 efter att ha floppat setet, om alla fem kort tillåts komma. Vi måste prioritera att minimera den chansen framför att få några extra marker på ett flop/river-bet.

 

Jag pottar flop och hoppas att han har nåt. Om han bara synar får jag gärna in degen på turn.

 

Som spelat så MÅSTE degen in på turn i vilket fall.

Frågan är dock om det inte är +ev att checka och låta honom bluffa all-in på rivern? Trycker vi in på turn så kan han väl knappt syna med nånting som vi slår och vi förlorar väl en del värde på det när vi istället nästan säkert kan dubbla genom honom genom att låta honom bluffställa på river om den blankar. Så som vi spelat om vi mindre än halvpottar flopp och sen fegar ur på turn så ser det ju inte ut som nåt annat än ett lamt försök att stjäla potten.

 

Hursomhelst, vi får nästan dubbelt så mycket marker 3/4 av gångerna och sätter inte oss själva i ens en nästan jobbig sits om vi lägger på rivern, för mig känns det som att det är bra värde i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi måste prioritera att minimera den chansen framför att få några extra marker på ett flop/river-bet.
Håller med! Bygga pott på floppen har sina meriter men om inte tidigare så är det nu dags att dra i handbromsen.

 

Ända skulle vara om motståndaren är så dålig och passiv att den mkt ofta kan tänkas checka en hand på rivern som slår oss. Men sånna motståndare är på de flesta nivåer en utopi.. :shock:. Om så hade jag bettat så jag haft runt t800-900 kvar (och pushat alla ofarliga rivers).

 

Vi börjar med början, rätt att försöka sno? Ska jag höja mer/mindre?
Det mesta beror på storstacken. Men är han tämligen passiv och inte en riktig synstation gillar jag det.

 

Skriver du ut vilket inköp det är blir det lättare att generell uppfattning om motståndet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en del mkt dåliga råd, lyssna inte på dem.

 

bästa rådet är att beta ut ngt på floppen som inte comittar dig så han kan slå om med 88 el vek tia, kanske tom flushdrag. säg 500-600.

 

om du bara får syn kommer potten på turn vara 23-2400 o du ha 17-1800 i stacken (tror jag). oavsett om du betar kommer det uppfattas som du är all in, men har han sunkflushdrag kan han få odds om du mesbetar. vill du dela upp det i 900+900 så visst, men igne fel o gå all in vilket de flesta hade gjort.

 

man ska INTE slowspela! speciellt INTE i sng på bubblan mot chipleader med klonkskills. alla som förespråkar det är inte vinnande sng-spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...