Gå till innehåll

Ska gör redovisning om poker


superduffy

Recommended Posts

Hej! Jag går i trean på gymnasiet och har nu fått en uppgift i Svenska C, jag ska hålla en 7-minuters muntlig redovisning med hjälp utav powerpoint om ett valfritt ämne.

 

Jag tror det lutar åt att jag ska ha POKER som mitt ämne. :) Sen kom jag att tänka på att det nog inte finns något ställe där jag borde kunna få så mycket hjälp inom ämnet som här. Det jag nu undrar är om ni har lite tips på hur, vad och på vilket sätt jag ska ta upp saker på?

 

Alltså det är inte så många i klassen som är så inne i det här med poker så det är lite svårt att veta hur jag ska lägga upp det exakt, man ska ju som ni nog vet lägga upp informationen efter hur mycket lyssnarna vet innan om ämnet och dyl. Vad tycker ni jag ska ta med? HUr ska jag göra det och så vidare?

 

Alla tips och idéer är till hjälp. Tack på förhand.

/ Simon

 

P.S. Tråden ligger nog i fel forumdel men hade absolut ingen aning om vart jag skulle placera den så en moderator får gärna flytta den dit den passar in. D.S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste nog rikta in dig mot något specifikt inom poker eftersom du bara har 7 minuter på dig, vilket nog ändå kommer kännas för kort.

 

Du säger att din publik inte är så insatt, så jag rekommenderar att inte välja att prata om "varför det ofta är -EV att limpa med låga SC i tidig position" etc.

 

Kanske kan du tala om hur trevliga liveturneringar är, och göra oss alla en tjänst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips ar att som tidigare postare var inne pa inte att snacka "fikonsprak". Anvand alltsa inte ens termer som "blinds" och "stack".

 

Snacka istallet om pokervarlden i allmanhet. Prissumman i WSOP, hur manga pokerklubbar som finns, att det finns olika typer av poker (utan att ga in pa detaljer), varfor du tror att poker har slagit igenom sa stort pa sistone etc etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...