back Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Tänkte höra om någon vet vad det är för lagar och bestämmelser gällande laservarnare (alltså sådana man har i bilen för att bli varnad för polisens laserpistoler samt kameror). Att man inte får ha dem i bilen påslagna är jag fullt medveten om. - Får man ha dem i bilen avslagna? Kan jag exempelvis ha den liggandes i handskfacket? Eller är det helt enkelt förbjudet att inneha dessa överhuvudtaget? - Vad kan straffet tänkas bli om jag skulle bli tagen med en i bilen? - Får dessa säljas i Sverige? Citera
Skadast Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Hittat i FAQ på http://www.laservarnare.com Är laservarnare lagliga i Sverige?-Nej, det är upp till varje vuxen person att själv avgöra om han vill äga en Laservarnare ändå eller inte. Tolkar det som att det inte är tillåtet att ha i bilen överhuvudtaget. Men har du den avslagen och gömd när du blir stoppad är det väl svårt att sätta dit dig för något. Citera
eurythmech Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Vilken idiot skulle vilja ha en? Följ hastighetsbegränsningarna - du kan rädda ett liv redan idag. (Förhoppningsvis inte ditt eget). (Ovanstående bör inte tas på blodigt allvar) Citera
Recommended Posts