david Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Hej. Behöver lite hjälp för att utveckla mitt heads up, eller blindsteal Fixed Limit. Hur stora (ca) favorit är en Ax gentemot en 1. Random hand (typ J7)? (Random hand får inte vara PP suited eller connectors.) 2. Complete random hands. Anledningen är att jag heads upp (först i position) eller i blindsteal alltid höjjer med Ax och bettar på floppen. Sedan beroende på vad FI gör börjar jag spela poker..... Hur "rättfärdigade" är mina odds för denna typ av manöver? Citera
Hjort Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Kolla http://www.pokerstove.com Men glöm inte att vikta in hur känslig motståndaren är för aggression, de där oddsen kan bli rejält skevade tack vare betande och position. Citera
jensberg Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 En sak att tänka på iaf vid fullbord är att blindsen oftast sitter på bättre händer än snitthanden då hela bordet inte har sett sina händer som spelbara. Vet inte om det har nån avgörande skillnad egentligen, bara nåt att fundera på kanske.. Citera
jensberg Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 En sak att tänka på iaf vid fullbord är att blindsen oftast sitter på bättre händer än snitthanden då hela bordet inte har sett sina händer som spelbara. Vet inte om det har nån avgörande skillnad egentligen, bara nåt att fundera på kanske.. Oj såg inte att det var heads up Citera
Recommended Posts