Cyntax Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Tänk dig en $11/sng. Du sitter på SB, vad ska du se floppen med? Hur många limpers krävs för att det ska vara värt att se floppen med "crap"? Iaf. jag vill ha flera limpers före, för att om jag träffar en magisk flopp så vill jag ha bra betalt. Seat 9 is the button Total number of players : 8 Seat 5: My_Bluff ( 2365 ) Seat 8: kockring1 ( 2135 ) Seat 10: JuniorBot ( 2265 ) Seat 6: deucealoose ( 1875 ) Seat 9: cool_hand_luke ( 1680 ) Seat 7: khlj77 ( 2665 ) Seat 4: bbbaines ( 3115 ) Seat 3: ttrtt ( 3900 ) ** Dealing down cards ** Dealt to JuniorBot bbbaines folds. My_Bluff folds. deucealoose calls [40]. khlj77 folds. kockring1 calls [40]. cool_hand_luke folds. JuniorBot folds. ttrtt checks. ** Dealing Flop ** [ ] Den här skulle jag ha sett floppen för 20. Jag kommer fortsätta att inte se floppen med 94o, men vad krävs för att man ska floppen? Vilka kort ska du ha mot 1-2 limpers, 3-4? 4-5? +6? Seat 9 is the button Total number of players : 8 Seat 5: My_Bluff ( 2025 ) Seat 8: kockring1 ( 1475 ) Seat 10: JuniorBot ( 5055 ) Seat 6: deucealoose ( 1435 ) Seat 9: cool_hand_luke ( 1780 ) Seat 7: khlj77 ( 2160 ) Seat 4: bbbaines ( 740 ) Seat 3: ttrtt ( 5330 ) ** Dealing down cards ** Dealt to JuniorBot [ ] bbbaines calls [100]. My_Bluff calls [100]. deucealoose folds. khlj77 calls [100]. kockring1 raises [200]. cool_hand_luke folds. JuniorBot ??? Tre limpers och en mini-raise? Ska jag vara med? Jag ligger i topp och blindsen har ökat lite. Citera
badtorsker Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Brukar lägga i båda exemplena,hade det vart cg hade jag nog hittat syn i det andra exemplet mot några limpare och en miniraise. Citera
tetris Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 exmpel 1 given fold. det är så pass sällan man hittar dessa drömfloppar och väldigt ofta får man dåligt betalt när man väl träffat dem. exempel 2 hittar jag förmodligen synen vid ditt stackdjup. med en mindre stack hör handen hemma i mucket pga den usla positionen du får på floppen och risken att bli återhöjd och vli tvungen att släppa handen. Citera
DaPine87 Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Jag kommer ihåg en post på 2+2 för länge sedan om detta. Dem kom fram till att det var ev+ att completa med ALLA händer i SB på level 1 oavsett antalet limpare. (Detta gällde gamla strukturen så vet inte hur man kan tolka detta på nya strukturen) Citera
Cyntax Postad 24 September , 2006 Författare Rapport Postad 24 September , 2006 Jag kommer ihåg en post på 2+2 för länge sedan om detta. Dem kom fram till att det var ev+ att completa med ALLA händer i SB på level 1 oavsett antalet limpare. (Detta gällde gamla strukturen så vet inte hur man kan tolka detta på nya strukturen)Intressant, du orkar inte söka efter den eller har du tips på sökterm/er? Citera
Myssion Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 exmpel 1 given fold. det är så pass sällan man hittar dessa drömfloppar och väldigt ofta får man dåligt betalt när man väl träffat dem. exempel 2 hittar jag förmodligen synen vid ditt stackdjup. med en mindre stack hör handen hemma i mucket pga den usla positionen du får på floppen och risken att bli återhöjd och vli tvungen att släppa handen. Vårt stackdjup är ju ointressant, det är det effektiva stackdjupet som är det väsentliga. Citera
DaPine87 Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Jag kommer ihåg en post på 2+2 för länge sedan om detta. Dem kom fram till att det var ev+ att completa med ALLA händer i SB på level 1 oavsett antalet limpare. (Detta gällde gamla strukturen så vet inte hur man kan tolka detta på nya strukturen)Intressant, du orkar inte söka efter den eller har du tips på sökterm/er? ska kika Citera
Jackrabbit Slim Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Det borde rimligtvis bli skillnad dock, då den gamla strukturen hade 10/15 blinds på lvl 1 jämfört med 20/40 som det är nu. Citera
Blaabar Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Det borde rimligtvis bli skillnad dock, då den gamla strukturen hade 10/15 blinds på lvl 1 jämfört med 20/40 som det är nu. Och man började med 800 istället för nuvarande 2000 såå... Citera
SaInT Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Det borde rimligtvis bli skillnad dock, då den gamla strukturen hade 10/15 blinds på lvl 1 jämfört med 20/40 som det är nu. Och man började med 800 istället för nuvarande 2000 såå... Poängen var antagligen bytet mellan 2/3 blindstruktur till 1/2. Citera
eurythmech Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Med 94o krävs nog ungefär 252 limpare innan. Man bör nog aldrig completa sämre än typ sutied onegappers eller Kxs, typ. Citera
Plinga Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Tänk dig en $11/sng. Du sitter på SB, vad ska du se floppen med? Hur många limpers krävs för att det ska vara värt att se floppen med "crap"? Stackdjup och hur villiga motståndarna är stoppa in mkt chips med marginella händer i limpade pottar känns avgörande. Remember; "Poker is not a game of cards, its a game of people." På $10 har jag svårt att se att completa i SB med anytwo för 1/100 av sin stack kan vara en läcka. Folk där är ofta, även i limpade pottar, villiga att stoppa in en hel drös med chips med överpar, färgdrag, toppar, mellanpar eller sämre för den delen.. Hand två: Jag foldar här. Sitter fyra personer bakom som kan höja, litet stackdjup (på FIs), dålig postion på floppen (direkt efter höjaren). Ända som är postitivt är tillsynes bra potodds men det kan ju som sagt var ändras.. Floppen blir också ofta väldigt svårspelad (vilket i sig inte är ngt större argument för fold men ibland gillar iaf jag att undvika svåra beslut ). Totallt sett finns dock inte många händer jag gillar att syna med i det här läget... Citera
Recommended Posts