Gå till innehåll

Skolarbete om poker, tipsa om ämnen?


Blado

Recommended Posts

Det här har inget att göra med skolarbetet, men väl om rubriksättningen som ändrades på något mystiskt sätt...... :roll:

 

Jag slutar inte att häpnas över vilket arbete NI (som känner er träffade) lägger ner på att sköta det här forumet. Jag är DJUPT IMPONERAD!

Ville bara säga det så att det blev sagt, BRA JOBBAT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan idé skulle vara att skriva om någon pokerspelare, t ex Stu Ungar skulle vara perfekt för ett skolarbete då hans livshistoria är väldigt intressant och sånt brukar ju lärare gilla :)

 

*edit* Oj.. såg att det här var en väldigt gammal tråd nu :P Ignorera det här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev ett projektarbete på 29 sidor om grunderna för matematisk korrekt mörkpoker. (Det fick bli mörkpoker för att matematiken är lättast där). Detta är iofs ett arbete i matematik men ifall du vill ha det som hjälp eller inspiration kan jag skicka över det till dig.

Jag är i vart fall intresserad av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev ett projektarbete på 29 sidor om grunderna för matematisk korrekt mörkpoker. (Det fick bli mörkpoker för att matematiken är lättast där). Detta är iofs ett arbete i matematik men ifall du vill ha det som hjälp eller inspiration kan jag skicka över det till dig.
Sign me up too! ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev ett projektarbete på 29 sidor om grunderna för matematisk korrekt mörkpoker. (Det fick bli mörkpoker för att matematiken är lättast där). Detta är iofs ett arbete i matematik men ifall du vill ha det som hjälp eller inspiration kan jag skicka över det till dig.

 

Det blev visst en liten rush av folk som ville kika på arbetet vilket är kul. Och visst kan ni få en kopia. Men jag vill bara förvarna om att arbetet inte alls är speciellt avancerat utan tar mer upp basic matematik inom mörkpoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Playboy, läste ut ditt arbete tidigare idag och beröm ska du ha för det :)

Nästan lite väl mkt citeringar och hänvisningar men det var väldigt stilrent och bra arbete.

Bara en fråga, förstod dina lärare hur satsningsfaserna fungerade? :)

T o m jag fann dina förklaringar i början(om vem som har mörkarna samt i vilken tur man satsar) yra, och jag kan dem redan :)

 

Creds ska du iaf ha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev ett abstract om poker i Engelska B. Visseligen grundade sig allt på 10 minuter långa presentation. Försökte få med så mycket intressanta saker som möjligt (för min publik...). Detta inkulderade bl.a. kändisar som spelade poker, filmer, historia, mycket kort om olika pokerformer och om deras namn (texas, omaha), pokerns inverkan på USA:s historia och ett citat av Wallther Mattheu (finns i pokerhandboken). Berättade även om WSOP, prispengar och lite annat smått och gott.

 

Gör det bara relevant och skippa +EV, bankrullesnack och så vidare så kan det bör bli rätt intressant för gemene man (läs: din lärare).

 

//Palle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Playboy, läste ut ditt arbete tidigare idag och beröm ska du ha för det :)

Nästan lite väl mkt citeringar och hänvisningar men det var väldigt stilrent och bra arbete.

Bara en fråga, förstod dina lärare hur satsningsfaserna fungerade? :)

T o m jag fann dina förklaringar i början(om vem som har mörkarna samt i vilken tur man satsar) yra, och jag kan dem redan :)

 

Creds ska du iaf ha!

 

Tack för de sköna komplimangerna!

 

Jag vet att förklaringen av satsningen blev lite snurrig men för mig ordnade det sig ändå. På våra projektarbetestimmar när vi fick sitta i skolans datasal för att arbeta passade jag givitvis på att göra lite bakgrundsresearch (läs: spela poker online) vilket ganska snabbt fångade min lärares uppmärksamhet då han tyckte min bakgrundsresearch såg snäppet intressantare ut än de andras. Så han lärde sig ganska snabbt hur mörkar och sånt fungerade :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...