Sn@ken Postad 21 September , 2006 Rapport Share Postad 21 September , 2006 halloj, Har spelat No Limit 10/25 cent nu i 2 veckor. Startade på endast 6 dollar (efter att stångat huvudet blodigt i fixed limit 1/2 dollar) och är nu uppe i 400. Spelarna på denna nivå är ju naturligtvis av väldigt blandad kvalité. Eftersom mitt mål endast är att dra in några tusen i månaden har jag idag ingen ambition att spela några slags high stakes. Men en eller två nivåer kan jag tänka mig ett kliva upp inom några månader. Jag har tänkt att kapa min bankroll i hälften och spelar för "ena halvan" och sen kliva ner igen om jag åker på en massa bad beats. Nu undrar jag, hur mycket ska jag ha i bankroll för att spela 25/50 cent No limit? Alltså "en nivå" högre än jag spelar idag. Tacksam för svar. / SN@KEN Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chillarn7 Postad 21 September , 2006 Rapport Share Postad 21 September , 2006 $1500 ungefär är nog bra. 30 inköp eller 3000BB, se det som du vill=) Men det är iaf det man brukar gå efter i "bankrullekraven" i många böcker osv. På limit burkar man prata om att d behövs ca 300BB så som du ser så är det stor skillnad på kraven i Limit och NL.. Du kommer säkert tycka att kraven för NL är på tog för höga, men orksaken till att det är så är att chansen att gula blir väldigt liten även om du får en riktig bad streak. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Axix Postad 21 September , 2006 Rapport Share Postad 21 September , 2006 30 inköp brukar vara en bra regel. Jag vill dock ha mer än så, vissa ngt mindre. Känn dig för på nivån lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aim4vegas Postad 21 September , 2006 Rapport Share Postad 21 September , 2006 Är du klart bättre än snittet på din nivå som du ska vara tycker jag det räcker med 20 x maxinsats. Alltså 1000. Vånta sedan tills du har 2000 och för att gå upp till 0.5/1. Förutsatt att du känner dig mogen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Painman Postad 21 September , 2006 Rapport Share Postad 21 September , 2006 du har alltså spelat från 6$ till 400$ på två veckor, varför inte fortsätta några veckor till på den nivån nu när du går så bra? sen kan du alltid skotta lite för att se om du är redo för den nivån innan du lämnar den andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 21 September , 2006 Rapport Share Postad 21 September , 2006 Läs Gdailys artikel om Bankrulle. Ämnet är även upptaget flera gånger. MVH //KF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts