baller Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Dear valued ePassporte member We recently noticed one or more attempts to log in to your ePassporte account from a foreign IP address. If you recently accessed your account while traveling in Rusia, the unusual log in attempts may have been initiated by you. However, if you did not initiate the logins, please visit ePassporte as soon as possible to verify your identity: https://www.epassporte.com/secure/ epassporte.cgi?req=statement Verify your identity is a security measure that will ensure that you are the only person with access to the account. Thanks for your patience as we work together to protect your account security. Sincerely. ePassporte This is an automatic e-mail and has been sent to all users, therefore do NOT reply it. Accounts Management As outlined in our User Agreement, ePassporte will periodically send you information about site changes and enhancements. Trycker man på den där länken kommer man till den här sidan som har .ee ... http://server.astangu.ee/static/files/.../www.epassporte.com/login.html er ok.. d känns ju inte helt .. är det phising... eller va fan.. klipper man och klistrar orginal länken kommer man till "Oops! We can't find the page you requested on our server." Men stabilt... Vad är epassporte btw??? Citera
baller Postad 20 September , 2006 Författare Rapport Postad 20 September , 2006 Dear Sir/Ma'am, The email that you have received is a fraudulent email. Our security department is aware of this fraudulent email being sent to Epassporte and non-Epassporte customers. Please disregard this email and delete it from your inbox and deleted items. I hope this is helpful and please let me know if I can be of further assistance. Regards, Skickade och fråga deras riktiga support... well, där ser man.. scam... Citera
Sisko Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Epassporte är en nätplånbok a'la Neteller, modell krångligare. För länge sedan hade partynätverket insättningsbonusar för de som använde Epassporte. Citera
Santa_Bege Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Ruggigt bra skrivet för en gångs skull (missförstå mig rätt). Ser äkta ut Citera
baller Postad 21 September , 2006 Författare Rapport Postad 21 September , 2006 skulle jag haft ett eppasporte konto hade jag mycket väl kunnat klicka på länken och bara fyllt i uppgifterna utan att tänka allt för länge, eftersom mailet kom på morgonen och jag var allmänt yrvaken. Citera
Loveless Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Dear valued ePassporte member We recently noticed one or more attempts to log in to your ePassporte account from a foreign IP address. ... This is an automatic e-mail and has been sent to all users, therefore do NOT reply it. Accounts Management As outlined in our User Agreement, ePassporte will periodically send you information about site changes and enhancements. Möjligen bra engelska, fortfarande kraftigt bristande i logiken. Varför skulle man skicka ut ett massmail om det bara var DITT konto som blivit hackat, eller motsatsen, varför ska jag behöva göra något om tillräckligt många konton hackats för att motivera ett massmail. Citera
Loveless Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 skulle jag haft ett eppasporte konto hade jag mycket väl kunnat klicka på länken och bara fyllt i uppgifterna utan att tänka allt för länge, eftersom mailet kom på morgonen och jag var allmänt yrvaken. Klicka aldrig på länkar skickade i mail ifrån banker och liknande. Är de seriösa så kommer du åt samma information genom att logga in på det vanliga sättet via ditt konto. Citera
pop1 Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Det brukar även dyka upp liknande att det skulle vara nåt fel med mitt Neteller. Men det är alltid skickat till min andra adress som inte användes till Neteller. Så man får se upp med alla mail man tycker är konstiga. Citera
baller Postad 21 September , 2006 Författare Rapport Postad 21 September , 2006 Klicka aldrig på länkar skickade i mail ifrån banker och liknande. Är de seriösa så kommer du åt samma information genom att logga in på det vanliga sättet via ditt konto. Man skulle tycka att så var fallet, MEN faktum är att Neteller tex skickar ut kampanj mail där man skall registrerar sig till en tävligt via länk i mailet, nu den här andra gången kan man även hitta reklam för den här kampanjen på netellers sida, men förra gången så kunde man inte det... ie det är inte alltid så... Citera
Recommended Posts