Gå till innehåll

Rotoroberts - Uppdrag: Lira in hyran!


Rotoroberts

Recommended Posts

Hej Pokervänner! :heart:

 

Nu är det äntligen dags för mig att dra igång en Dagbok, här på PF.nu. Jag har länge funderat på det innan, men nu ska jag göra min nystart som nätpokerspelare. Jag har länge spelat poker, och har även kännt själv att jag har "det där", men den gnistan har försvunnit. Just nu känns det även som att poker verkligen enbart är ett tråkigt skitspel, och att man aldrig ska börja spela det på nätet igen. Bla bla bla . Jag ska fortsätta att mala snart, men först lite kort om mig...

 

Namn: Roberth E

Pokernick: Rotoroberts

Pokersite: Just nu ska jag nystarta på Svenska Spel.

Ålder: 18, snart 19.

Har spelat poker i: i 2 år på nätet snart, 3-4 år live.

Live-/Nätspelare: Jag är grym live, men okoncentrerad på nätet.

Bästa egenskap: Kan lugna mig till bra händer och även ta betalt av alla fiskar och även när jag vet att den "andre kommer att syna". Är en sit'n'go-spelare, men likförbannat ska jag sätta mig på CG. FAN!

Sämsta egenskap: Okoncentrerad på nätet, gör märkliga syner ibland. Kostsamt, är även något av en tiltare. När jag förlorar, och VET att jag spelat bra, så blåser jag hela rullen på highstakes CG, tar en kall dusch, och sätter sedan in pengar sen igen. DETTA får INTE hända mer! :evil:

 

Detta var lite kort om mig. Här kommer lite mål som jag har satt upp och hur det har gått det senaste året;

 

+/- 2006: - 13 000 SEK

+/- 2005: + 20 000 SEK

Live 2006: - 8 300 SEK

Nätet 2006: - 5 500 SEK

 

Tillägg: Jag är ingen highstakes spelare ÄNNU, men mitt mål är att bli. Som ni ser så har jag även backat på livepoker, men det är mitt egna fel. Fyllepoker är inte alltid det bästa :oops:

Den här Dagboken kommer däremot enbart att handla om nätpoker.

 

 

Bankrulle: 800 SEK, kan låta lite men just nu ska jag iväg och resa och dylikt så pokern får vänta lite. Har inga eknomiska problem, utan vill inte sätta allt på pokern direkt.

Spel: Sit'n'go, Multi-turrar, och även ibland H-U CG.

Limit: No'limit Texas, 50SEK sit'n'go till att börja med. Vet dock inte om jag ska lira vanliga sit'n'go, Snabbis, eller X-Snabb, inte heller om jag ska lira 5-/10manna. Vad tycker ni?

 

Mål för denna månaden: Komma upp till 2 300 SEK på 14 dagar. (Är ju ungefär bara 10 dagar på September, aja...)

 

Har ni frågar/synpunkter på något ovanstående så är det bara att skriva!

 

Vore väldigt tacksam om ni vill hjälpa mig att komma tillbaka till toppen. Just nu lirar jag för "småpengar", men det ska så småningom komma upp till de stora pengarna.

 

Hinner inte skriva mer nu tyvärr, men jag återkommer senare...

 

MVH Rob :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite O-T; Ja, jag tänkte att den skulle vara en "glädjespridare". Det är så svårt att få till avataren nu för tiden!

 

Well, jag har dessvärre inte hunnit att lira något ännu, i och med att jag har packat för en Malmö-resa som inkluderar; Malmö FF-Kalmar FF, Livepoker i Malmö (första gången i Dannestaden :) ), fest och en jäkla massa gott krubb. Åker även 1:a klass på tåget för att kunna tänka igenom pokern i lugn och ro och för att drömma mig bort till Las Vegas. Skämt åsido så hoppas jag att det blir en kanonresa med några av mina närmaste pokerpolare. Det blir nog 5/10SEK CG någonstans i Malmö. Om ni är sugna på ett game så är det bara att ringa! Jag funderar på att ta med den bärbara datorn på tåget för att lira lite på SS och för att uppdatera hur det gått i livepokern. Jag kommer också lägga upp några HH's från dessa event så ni kan börja kommentera mitt spel!

 

Nu är det dags att packa ner det sista;tandborste, bratkavajen och danskøl för att komma i form. TIPSA MIG OCKSÅ GÄRNA OM SCHYSSTA EVENT SOM MAN KAN GÖRA/KOLLA PÅ I MALMÖ. VORE FINT! FÖR ÖVRIGT BOR JAG HOS EN POLARE I INNERSTAN, SÅ HOTELLFRUKOST BLIR DET TYVÄRR INGENTING AV MED :cry:

 

Nej, nu måste jag sluta skriva...Kan däremot lägga upp en rolig sak som hände på pokerklubben senast, som en liten bonus, HEJDÅ!

 

No Limit Cashgame, 4/8SEK, 8 spelare

 

Dealer: XXX

SB: "Rotoroberts", 550 SEK

BB: XXX

UTG: "Vladar", 650 SEK

Spelare 5: XXX

Spelare 6: XXX

Spelare 7: XXX

Spelare 8: XXX

 

Dealing Hole Cards;

 

Rotoroberts: :diamond: 3- :spade: 3

 

Vladar höjer till 25SEK UTG (lös-agg spelare)

Resten foldar fram till mig, jag synar, SB o BB foldar.

 

Pott: 62SEK

Dealing flop: :spade: A- :heart: 3- :club: 3

 

Snacka om fullträff! Vladar checkar, jag gör minibet på 8SEK för att kolla om han har A, han bara limpar in.

 

Pott: 78SEK

Dealing turn: 7 :heart:

 

Vladar betar över halva potten potten på ungefär 40SEK, jag re-raisar till 120 SEK för jag vet att han har träff på A, och när Vladar har träff så släpper han aldrig. Han synar...

 

Pott: 320SEK ungefär

Dealing turn: :spade: K

 

Vladar betar 200SEK, jag har lite under 400 spänn kvar och bestämmer mig efter lång tid att gå all-in med mitt 4-tal. Vladar blixtsynar och visar upp :club: A- :heart: A och börjar ta tag i markerna som ligger i potten. Jag säger till Vladar att han har förlorat.

- Men jag kan ju för fan inte förlora på denna handen, jag har ju kåk, det enda du kan vinna på är 4-tal, flämtar han...2 Sekunder senare förstår Vladar vad som hade hänt, jag visade nöjt upp mina 3:or och tog potten på över 1000 spänn.

 

Poker är riktigt härligt ibland! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej RodgeOne,

 

Jag ändrade mig och intalade mig själv att ENBART lira Multi-turrar och Turneringar och inget CG. Ska jag lira CG är det för att jag är trött eller för att göra en hit'n'run om jag är sugen.

 

Här kommer lite info om Bankrullen just nu;

 

Deposit på SS: 500:-

 

Bankrulle på SS just nu: 3600:-

 

Jag kan förnärvarande inte lägga upp några HH's, men jag kan säga att jag har lirat 4 st. 100:- Multiturneringar och ett X antal Sit'n'Go's. Jag har kommit ITM i alla multiturrar och ungefär 60-70% av Sit'n'Gos.

 

Jag kommer att skriva i tråden samtidigt som jag lirar imorgon eller på fredag. Fram tills dess önskar jag er alla andra Lycka till!

 

Mål för September: 2300:- på BR

BR just nu 27/9: 3600:-

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Jag har varit borta ett tag nu, flickvänner, extraknäck m.m., så nu är det äntligen dags att sammanställa månadens budget och spel på Svenska Spel. Jag kan meddela att jag gått riktigt starkt på turneringar och absolut INTE lirat något CG överhuvudtaget. Jag är turneringsspelare helt enkelt.

 

September

 

Spelbudget, dag 1: 500:-

Spelbudget, dag 30: 7000:-

 

Mål för September: 2300:- på BR

+/-: 6500:-

Nöjd på skala 1-10: 10 :D

ITM på 7 turneringar: 5

Största vinst: 4450:-, 1:a placering på 200:- Multi-turre.

 

Spelade en satellit just nu och såhär åkte jag ut;

 

--------------------------------------------------------------------------------

Hand #114848074 vid bordet: 500+50 X-snabb Sat.

Startad: Sun Oct 01 17:18:55 2006

 

RoCa sitter på plats 1 med 1830.00

DygnetRunt sitter på plats 2 med 1450.00

Pokerman 2 sitter på plats 3 med 1300.00

Lilldalken sitter på plats 4 med 1760.00

urquell sitter på plats 5 med 1470.00

Jakob05 sitter på plats 6 med 1475.00

Merran86 sitter på plats 7 med 1430.00

Rotorobert sitter på plats 8 med 1480.00

--killer-- sitter på plats 9 med 1260.00

Knack! sitter på plats 10 med 1500.00

 

Merran86 satsar s mörken 30.00

Jakob05 satsar l mörken 15.00

 

Jakob05: --, --

Merran86: --, --

Rotorobert: 8c, 8s

--killer--: --, --

Knack!: --, --

RoCa: --, --

DygnetRunt: --, --

Pokerman 2: --, --

Lilldalken: --, --

urquell: --, --

 

Pre-flop:

 

Rotorobert: Höj 120.00

--killer--: Höj 390.00

Knack!: Lägger mig

RoCa: Lägger mig

DygnetRunt: Lägger mig

Pokerman 2: Syna 390.00

Lilldalken: Lägger mig

urquell: Lägger mig

Jakob05: Lägger mig

Merran86: Lägger mig

Rotorobert: Syna 390.00

 

Flop (Board: 2h, 7c, 4d):

 

Rotorobert: Satsa 690.00

--killer--: All in

Pokerman 2: Lägger mig

Rotorobert: Syna 870.00

 

Showdown:

 

Rotorobert visar: 8c, 8s (par i åttor)

--killer-- visar: Ah, 9c (högsta kort ess)

 

Turn (Board: 2h, 7c, 4d, Ad):

 

 

River (Board: 2h, 7c, 4d, Ad, Js):

 

--killer-- visar: Ah, 9c (par i ess)

 

Huvudpott:

--killer-- vinner potten på 2955 med par i ess

 

Kunde jag spelat den här bättre, eller är det dött lopp?

 

Uppdaterar under kvällen med HH's då jag ska lira hela tiden :D

 

GLHF :club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att hålla sig till en :lol:

 

Nu till en annan grej;

Vad anser ni om att endast spela 100:- Multi-turrar, eller ska jag lira Sit'n'Go's också för att sakta bygga BR. Känns som att om man enbart lirar Multi-turrar så kan det variera för mycket i BR om man inte kommer ITM på 10 st. försök. Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte lägga upp lite update i en turnering jag är med i;

 

200:- Multi-turre, Svenska Spel, 18.00, 97 spelare (34 kvar)

 

Jag lägger upp en HH så ni ser var jag står i marker och blinds m.m.

Jag ligger för närvarande 2:a, 10 st. får pris...

 

--------------------------------------------------------------------------------

Hand #114946123 vid bordet: Texas Holdem

Startad: Sun Oct 01 19:07:57 2006

 

ekiz881 sitter på plats 1 med 4955.00

rivertable sitter på plats 3 med 19297.00

LINKZ sitter på plats 4 med 2352.00

Rotorobert sitter på plats 5 med 7120.00

BIG woolf sitter på plats 7 med 5581.00

joalan sitter på plats 8 med 4055.00

zul sitter på plats 9 med 1420.00

JCC sitter på plats 10 med 2830.00

 

rivertable satsar s mörken 200.00

 

rivertable: --, --

LINKZ: --, --

Rotorobert: Kc, 10d

BIG woolf: --, --

joalan: --, --

zul: --, --

JCC: --, --

ekiz881: --, --

 

Pre-flop:

 

LINKZ: Lägger mig

Rotorobert: Lägger mig

 

Prispott: 19400:-

Hoppas på att vinna 1:a-priset på 6000:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...