Gå till innehåll

Problem i freerolls?


superlirarn

Recommended Posts

Hej. Nej verkligen inte. Alla de händer som du nämner är i ett tidigt skede väldigt dåliga. Lyckas du med att gå in alla pengarna tidigt i en turnering med de händerna kan du räkna med att du är slagen. Speciellt i freerolls är är det bäst att spela toktight i början eftersom de flesta spelar superaggro. Har dock inte så stor erfarenhet av detta. // Rival

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har ett problem i freerolls.

I början av en freeroll har jag problem om jag ska riskera hela min stack under den första/väldigt så tidigt. Ska jag riskera min stack med händer som 55-99 och QJ,KJ,K10 osv.

Vad är era erfarenheter och tips.

 

Tacksam för svar.

 

Du måste nog utveckla en aning vad du menar. Åsyftar du att hamna all in med dessa händer preflop (eller efter floppen utan att ha träffat hårt)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har ett problem i freerolls.

I början av en freeroll har jag problem om jag ska riskera hela min stack under den första/väldigt så tidigt. Ska jag riskera min stack med händer som 55-99 och QJ,KJ,K10 osv.

Vad är era erfarenheter och tips.

 

Tacksam för svar.

 

Om du inte har någon annan freeroll eller annat att spela så är det bättre att vänta med att offra alla dina chips till efter floppen då du bör ha bättre koll på om dina vinstchanser.

 

Däremot om du har tillräckligt med andre freerolls eller microlimitspel igång kan det vara ett alternativ att trycka in allt med any 2 eller any 4 om 3-4 andra redan gått all in.

 

Det som bör tänkas är att i dem flesta frirullar får bara 1% av deltagarna får priser jämfört med 10-15% i vanliga microlimitturneringarna.

 

Så alternativen är egentligen att man fixar mycket chips i början eller spelar "bra" och åker ut precis innan belöningen på gigantiska 1 eller 2$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min erfarenhet är att i början på freerolls ska man spela ganska tight men stenhårt om man har stål. med de 8-9% bästa starthänderna kan man ställa preflop direkt för oftast får man syn av en sämre hand. Är bordet lös passivt så limpa alla små PP, SC, suited one gappers m.m. Driv inte marginella händer hårt postflop för fold equity e låg och man vet aldrig vad man har emot sig, helst ska man ha tvåpar men det beror ju förstås också på motståndet och brädan. Sen när de största tomtarna slagits ut kan man gå över till mer vanligt spel, men det är oftast inte förräns man e ganska nära finalbordet.

 

 

Att köra ultratight i början och inte våga ställa preflop är bara dumt. Det gäller att ta de största tomtarnas marker och det går oftast bara i början för sen e dom utslagna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag skulle bara ta de lungt i början de är mitt tips. Spela bara händer som du skulle kunna ställa in på preflop på i en annan turnering. Men sedan måste du dra igång o spela fler o fler händer ju längre turneringen lyder.

 

Själv har man ju suttit och spelat dessa rätt mycket ett tag nu på vc poker, everest, noble och nu på Nordicbet. Man har ju märkt att man måste vara olika mycket försiktig på olika klienter.

 

Noble Poker - Första 5 händerna trycker folk all in på vad som helst

 

Everest Poker - Första 1-2 händerna trycker folk all in på vad som helst

 

VC poker - Där spela jag inte så många freerolls men tyckte de var mycket chans spel från de flesta spelarna

 

Nordicbet - Är faktiskt ganska hög klass på de jag lirat klart några som trycker all in men ofta har de hyfsade hännder inga all in i början på 2-7 of suit som på många andra sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag kör mycket Freerolls på Ladbrokes.. de har en $1500 turnering varje dag och sedan även freerolls som man kan köpa in sig på för Player Points.

Tagit mig till finalbordet två gånger denna vecka med 5000 deltagare.

 

Nu är inte jag världens bästa pokerspelare heller, därför jag lirar freerolls :)

 

Men på Ladbrokes är det inte speciellt många som går all in tidigt i turneringen, utan de flesta verkar spela rätt tight faktiskt från början. Visst finns det ett par som trycker in hela stacken, men då sitter de oftast på AA-77 eller Ax.

 

Jag brukar limpa in på låga blinds med SC, pocket pars etc så mycket som möjligt. För att sedan spela tightare och tightare ju längre turneringen går.. och sedan måste man ju släppa lös lite när det är runt 5% kvar och man är ITM :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...