Gå till innehåll

Bra att spela löst här?


Sasquat

Recommended Posts

När man spelar en turnering, och har kommit relativt långt, jag menar nu när det endast är ett fåtal platser kvar till bubblan. Ska man då spela väldigt löst, och höja mycket, för att få kunna ta mörkarna? Detta borde väl funka ganska bra, eftersom folk då blir näst intill weaktighta, för att dom vill vänta ut folk för att komma ITM?

 

Visst, det beror ju även självklart på hur stor stack du har förhållande till blindsen, vilka reads du har på motståndarna, mm. Men generellt sett? Det borde ju vara ett utmärkt tillfälle att vara aggressiv? ? :):D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en fråga bara. du är ny på poker va?

 

och svar till din fråga.

jo men de beror också på, inte den bästa turneringsliraren här ivf. men säger att jag brukar försöka se om man är lite short att man trycker med händer som man oftast inte delar kort med motspelaren, tex 79 85, den typen av händer. sitter man med hyffsad stack, så brukar jag spela bra händer i bubblan iom att shortstacksen brukar oftast tas ut ändå.

 

 

jag brukar inte vilja ha en A5-AT när jag har höjt i senare skedet av en turnering, och fått syn..

 

nu är detta inte så bra beskrivit och bra upplagt de jag säger. jag låter nån annan ta rodret och lära dig lite mer.

 

ett tips är att söka runt på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hehe, tycker du det..........Jag låter bankrullen avgöra............. 8-)8-)

 

Kan iaf säga att den blev 5 siffrig på mindre än en månad. 8-)8-)

 

så du är bra på poker för att du vunnit jättemycket på jättehöga bord i en månad??

 

:roll:

 

eller glömde du tillägget: "och den är fortfarande kvar efter 2 år?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har oxå en 5-siffrig BR <-----> 150,00€ på väg in ;)

 

 

Ang. din fråga så beror det väl helt på siruationen. Sitter du med stor stack, och satsar för att vinna så bomba småstackarna. Se bara till att inte bomba dem med alltfölite i stacken då du inte vill dubbla upp dem med skräp. Är dem commitade till BB så känns en höjning från SB med typ 82o ganska dumt.

 

Nu är jag inget proffs, men så resonerar iaf jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack!

 

(Jag är INTE ny på poker, men jag är HELT NY på turneringspoker) 8-)

 

då är du ny på poker..

 

Hehe, tycker du det..........Jag låter bankrullen avgöra............. 8-)8-)

 

Kan iaf säga att den blev 5 siffrig på mindre än en månad. 8-)8-)

 

lirat en månad då eller? Ok du är inte ny på poker..1 månad sen är man pro....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack!

 

(Jag är INTE ny på poker, men jag är HELT NY på turneringspoker) 8-)

 

då är du ny på poker..

 

Hehe, tycker du det..........Jag låter bankrullen avgöra............. 8-)8-)

 

Kan iaf säga att den blev 5 siffrig på mindre än en månad. 8-)8-)

 

lirat en månad då eller? Ok du är inte ny på poker..1 månad sen är man pro....

 

Men jösses vad ni hugger på stackarn.. :roll:

ajabaja.. inte så hjälpsamt.. :) nog för att många nog har problem att stå med fötterna på jorden men nu var ju inte det frågan..

 

Tror du får svårt att hitta bra svar som funkar i alla lägen.. :) Du får helt enkelt spela en hel bunt turrar och så småning om så hittar du situationer du känner igen och vet hur du ska hantera.. jag föredrar att spela tight just vid bubblan/alldeles innan FT och ibörjan av ett FT oftast.. men det har ju hänt att det känts rätt att sno väldigt mycket också om jag har en liten stack.. Beror ju på min stack och bordstämningen..

 

finns säkert invändningar.. :) men får väl ta dom som kommer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man spelar en turnering, och har kommit relativt långt, jag menar nu när det endast är ett fåtal platser kvar till bubblan. Ska man då spela väldigt löst, och höja mycket, för att få kunna ta mörkarna? Detta borde väl funka ganska bra, eftersom folk då blir näst intill weaktighta, för att dom vill vänta ut folk för att komma ITM?

 

Visst, det beror ju även självklart på hur stor stack du har förhållande till blindsen, vilka reads du har på motståndarna, mm. Men generellt sett? Det borde ju vara ett utmärkt tillfälle att vara aggressiv? ? :):D

 

Generellt sett skulle jag vilja säga att du inte ska spela löst utan spela mycket på position. Sent i turneringar är det ofta svårt att gå in som tvåa i en pott om man inte har en riktigt bra hand. Detta kan utnyttjas genom att du när du har bra position höjer om ingan annan gått med i potten innan dig. I det läget (du höjer för att sno) spelar din egen hand mindre roll. Är du inte commitad lär du vika mot det mesta eller CB:a oavsett träff, beroende på din och motståndarens stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...