Gå till innehåll

MTT - KK ställs inför A-hög flopp


danielfroberg

Recommended Posts

Har endast lirat ett par händer i MTT, och tittar ner på KK. 1000 i starmarker, och strukturen är brant....

 

 

Players(max 9):

mozzy1969 (900,00 in seat 1)

PokerBRWIN (1 000,00 in seat 2)

lososjun15 (1 000,00 in seat 3)

mrmilan (2 245,00 in seat 4)

$iwy_n00b (1 000,00 in seat 5)

sonoxcasa (1 000,00 in seat 6)

LkLkJubly (985,00 in seat 7)

Crooosah (960,00 in seat 8)

MrDing (910,00 in seat 9)

 

Dealer: MrDing

Small Blind: mozzy1969 (15,00)

Big Blind: PokerBRWIN (25,00)

 

MrDing was dealt: K :diamond: - K :heart:

 

lososjun15 Fold

mrmilan Call (25,00)

$iwy_n00b Fold

sonoxcasa Fold

LkLkJubly Fold

Crooosah Fold

MrDing Raise (125,00)

mozzy1969 Fold

PokerBRWIN Fold

mrmilan Call (100,00)

 

Flop 3 :club: - A :heart: - 3 :heart:

 

mrmilan Check

MrDing Bet (210,00)

mrmilan Call (210,00)

 

Turn 3 :club: - A :heart: - 3 :heart: - Q :heart:

 

mrmilan Check

MrDing ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sätter inte fi på något A iallafall.

 

Varför då?

 

Själv hade jag checkat och hoppats på färgen då jag tror du ligger under mot exempelvis ett A eller en färdig färg. Har svårt att se att du skulle tjäna på att betta då fi förmodligen inte släpper en bättre hand eller synar med en sämre. Du ger ju inte heller honom någon realistisk möjlighet att dra ut dig då du har draget. Så, checka och förlora (förmodligen) handen tror jag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men känns jag slagen i detta läge? Sitter Fi Ax eller :heart::heart: ... Varför isf checka? Vad kan han ha för hand som passar in på hans spel?

 

Jag tycker det luktar svagt ess. Betar han så lägger du alla händer som han leder mot. Om han checkar kanske du försöker dig på nåt och då synar han ner dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det luktar svagt ess. Betar han så lägger du alla händer som han leder mot. Om han checkar kanske du försöker dig på nåt och då synar han ner dig.

 

Men varför syna preflop med svagt A? Jag raisar ganska mkt, om man ser till stackdjupet. Kan hålla med om att det inte finns många händer jag får syn av som jag verkligen slår. När jag tänker på handen nu, så finns det ju igentligen inget svårt beslut alls...

 

Jag checkade iallafall ner,

 

River Q :heart:

 

Han ställer och jag synar.

 

Fi visar KK, och jag tar potten med A-hög färg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför syna preflop med svagt A? Jag raisar ganska mkt, om man ser till stackdjupet. Kan hålla med om att det inte finns många händer jag får syn av som jag verkligen slår. När jag tänker på handen nu, så finns det ju igentligen inget svårt beslut alls...

 

Fi visar KK, och jag tar potten med A-hög färg

 

Motståndarens spel vore mycket normalare med svagt ess än den hand som visades upp enligt mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför syna preflop med svagt A?

 

Genomsnittsfi i en MTT är dålig.

 

Jo, det verkar faktiskt så, men om mina framgångar uteblir, Vad säger det om mig? :shock::D

 

Detta låter fan dumt, men jag får helt enkelt börja spela dyrare MTT;s, jag menar. Kan jag inte vinna mot dåliga spelare så vinner jag nog över NÖTPROFFSEN! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att det måste vara vanligare med Ax här, men jag kan inte fatta varför någon synar en kraftig raise pre med ett dåligt A? Hellre med typ 9Ts. Ett dåligt A sätter en ju bara i problem vid ev. träff. Om man inte träffar trissen med kickern vill säga.

 

Ibland måste man helt enkelt ta i beräkningen att fi är sämre än sig själv i tex preflopspelet.

 

Såg inte hur stort inköpet var här, men tror inte att du spelar högre än att det är standard att få syn av alla suitade ess preflop!?

 

Färgdrag ju.. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...