Gå till innehåll

NLT - SH, set på farlig bräda, hur fortsätta på turn?


Okok

Recommended Posts

Jag har varit något av en "table captain" och raisat väldigt mycket i position. Många bra händer, men det vet inte motståndarna om. Resten av bordet har spelat ganska passivt, limp-synat mycket och även synat en hel del från blindsen.

 

Fi har de gedigna statsen 44/7/1.25. Rankas som slightly loose passive (läs: calling station). Fi:s tänkbara händer när han synar på floppen är väl kanske A8, Kx, färgdrag, eller m ö j l i g e n 555. Det tror jag är ovanligt dock.

 

Så... hur ska man fortsätta på turn?

 

 

Game #3339065354: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/09/04 - 18:22:55 (GMT)

Table "Elainepappas" Seat 5 is the button.

Seat 2: Nosher (US$392 in chips)

Seat 3: faik3 (US$611.75 in chips)

Seat 5: KidYouNot (US$896.25 in chips)

Seat 8: mag-c (US$473.50 in chips)

Seat 10: zulu (US$274 in chips)

mag-c: posts small blind US$2

zulu: posts big blind US$5

----- HOLE CARDS -----

dealt to KidYouNot [8d 8c]

Nosher: calls US$5

faik3: calls US$5

KidYouNot: raises to US$30

mag-c: folds

zulu: folds

Nosher: folds

faik3: calls US$25

----- FLOP ----- [Kd 5h 8h]

faik3: checks

KidYouNot: bets US$55

faik3: calls US$55

----- TURN ----- [Kd 5h 8h][Qh]

faik3: checks

KidYouNot: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Heimdal att betta ut på turn. Om du sätter honom på A5, A8, Kx så finns det möjlighet att han inte har hittat färgen ännu, men att fortfarande drar mot den och då måste du straffa honom genom att få honom att göra ett misstag till vilket typ ett halvpott bet borde åstadkomma.

 

Ovanstående beror naturligtvis på reads men generellt kan man inte automatiskt sätta Fi på färg bara för att han synar en flop med två kort i samma färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utifrån den image du beskriver att du har, så skulle jag också betta på turn (o fold mot jättelikt omslag). Du bettade väl ungefär 75-80% av potten på flopp, 55 i en 67 pot om jag räknat rätt. Potten är väl 177 på turn, jag skulle bettat runt 140, bettar man mindre är det risk att han försöker stjäla genom att du visar lite svaghet, o då får man ett jävligt jobbt beslut om hela stacken redan här, det vill jag inte ha.

 

Däremot så kan man ju hoppas på att han, om han har färgen, väntar med omslaget till river. Lyckas du få kåken, tror jag att du kan få in pengarna ändå, givet din image.

 

På river skulle jag checka bakom, alernativt syna rimliga bet, paras brädan skulle jag försöka få in alltihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...