Gå till innehåll

NLT - Trn, syna sig själv all-in?


Pingu

Recommended Posts

Spelar en MTT på Prima, det är tredje timmen, ca 120 st kvar, 60 får pengar. Jag ligger runt 45e plats, average är ca 18000.

 

Jag har ca 18600 och sitter på SB, FI (som sitter på BB) har ca 28600 (dvs täcker gock och väl). FI har spelat stabilt, inga jättemoves, inga jättetabbar. Han limpar mycket oftare än han höjer pre. Han har ganska nyligen vunnit en jättehand med floppade kungar mot High card A mot en som spelade ganska löst.

 

Har ingen regelrätt HH, så jag kör ur huvudet:

 

HERO posted SB 300

FI posted BB 600

 

HERO was dealt :Ac::Jc:

Fold till HERO på SB

 

HERO raise 2100 to 2400 <--- slänger in ett standardraise upp till 4 BB, för litet?

FI calls 1800

 

Flop: :Kc::Js::3c:

 

HERO bets 4000

FI goes all in for 26200

 

HERO ???

 

 

Vad gör jag här, mellanpar, nötfärgsdrag etc. Dock kan jag ju inte återköpa mig tillbaka. Hur spela?

 

Edit: Kan tillägga att bordet i övrigt ät normalt - tight. Den som raisar preflop vinner ofta, och får man någon med sig räcker det nästan alltid med ett CB för att vinna potten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har tänkt folda dig till plats 59 så finns inte vik någonstans. Du leder över alla tänkbara händer utom AK och KJ, och mot dem är du några enstaka procent efter. Om du nu leder, vilket iofs inte är så speciellt troligt, så drar han i princip dött. men givet att du investerat 1/3 av din stack så går det inte att folda här, speciellt inte när det faktiskt är rätt långt kvar till bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...