Gå till innehåll

NLT - Erfarenheter från microlimit?


Zjdanov

Recommended Posts

När Svenska Spel drog igång sin pokerklient satte jag in några tusen för att testa.

Ett dumt misstag eftersom jag nu sitter och superslaskar typ en timme om dagen på deras låglimitbord. Riktigt underhållande tack vare 200-upptaget och 5-handed men inte särskilt bra ur ren lönsamhetssynpunkt.

 

Några konstiga grejer har jag upptäckt:

 

1: Om en spelare lagt in pengar på den aktuella satsningsrundan så foldar han inte. Raise-bluffar är således helt verkningslösa.

 

2: När spelare bluffar bettar de ofta mindre än halvpott.

 

3: Den plötsliga överbetten på river är 9 gånger av 10 stål.

 

4: Man blir ofta kallad fisk för konstiga saker. Många verkar inte ha förstått vad en semi-bluffraise är eller att suited connectors är grymma.

 

5: Ofta bettar spelare händer som faktiskt har showdown value men som aldrig blir synade av sämre händer på river.

 

6: Helt utan reads synar många bettar med händer som bara kan slå rena bluffar. De verkar aldrig fråga sig själva: "Vad kan jag slå förutom en ren bluff?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Svenska Spel drog igång sin pokerklient satte jag in några tusen för att testa.

Ett dumt misstag eftersom jag nu sitter och superslaskar typ en timme om dagen på deras låglimitbord. Riktigt underhållande tack vare 200-upptaget och 5-handed men inte särskilt bra ur ren lönsamhetssynpunkt.

 

Några konstiga grejer har jag upptäckt:

 

1: Om en spelare lagt in pengar på den aktuella satsningsrundan så foldar han inte. Raise-bluffar är således helt verkningslösa.

 

2: När spelare bluffar bettar de ofta mindre än halvpott.

 

3: Den plötsliga överbetten på river är 9 gånger av 10 stål.

 

4: Man blir ofta kallad fisk för konstiga saker. Många verkar inte ha förstått vad en semi-bluffraise är eller att suited connectors är grymma.

 

5: Ofta bettar spelare händer som faktiskt har showdown value men som aldrig blir synade av sämre händer på river.

 

6: Helt utan reads synar många bettar med händer som bara kan slå rena bluffar. De verkar aldrig fråga sig själva: "Vad kan jag slå förutom en ren bluff?"

 

 

borde det inte vara väldigt lönsamt då? trodde du spelade lite högre, fått det intrycket tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovars hade det varit lönsamt... om man inte varit så jävla fancy.

 

Jovars spelar jag högre.... och det är just därför det är en förlust att slaska låglimit.

 

Hade du bara vara läskunnig från början hade jag inte behövt förklara dessa självklarheter för dig. Ha en skön mongolid-kväll Mgps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, tycker också att det är svårt att spela på SS vid microlimit-borden. Känner igen flera av de punkter du ovan påpekade och man borde ju säkert kunna dra nytta av detta och dra in pengar....men jag lyckas nästan aldrig där. Har betydligt lättare att spela på lite högre bord där folk mer respekterar pengarna...men jag vet, man borde säkerligen kunna utnyttja detta faktum och vara vinnande istället. Frågan är hur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, tycker också att det är svårt att spela på SS vid microlimit-borden. Känner igen flera av de punkter du ovan påpekade och man borde ju säkert kunna dra nytta av detta och dra in pengar....men jag lyckas nästan aldrig där. Har betydligt lättare att spela på lite högre bord där folk mer respekterar pengarna...men jag vet, man borde säkerligen kunna utnyttja detta faktum och vara vinnande istället. Frågan är hur...

 

Det är en konst att spela bra mot svagt motstånd.

 

Du och David Benyamine kan ju iaf trösta er med att ni klarar er utmärkt mot tuffare motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluffa aldrig en fisk. Det går inte.

Rensa bort de fancy spelen och jaga nötterna istället så blir det extremt bra betalt.

 

Så du menar på fullaste allvar att man ska spela ett rakt och tight spel mot dåligt motstånd?

Ja...

 

Håller med föregående talare.

 

Offtopic: OP verkar vara ha vaknat på fel sida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fisk-abc kan man kalla de....dom betar typ minibet (1bb) när dom inte har nått och 3*potten när dom har stål....gärna all-in preflop med 100-200BB för att stjäla blindsen också!

 

har dom sett floppen så släpper dom inte, dom går till showdown oavsett va dom har, och ett hålstegedrag är ett monsterdrag :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...