Gå till innehåll

NLT- AK, synmaskinerna anfaller!


PokerWiz

Recommended Posts

Bakgrund och bordsstämning:

Jag hade suttit vid bordet 30-45 min och spelat ganska aggresivt. Det jag märkt tidigare var att folk verkade väldigt väldigt glada i att syna. Ett par bluffar hade tidigare gått upp i rök när synmaskinerna gick till attack.

 

Game # 031,658,984 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Murcia"

Game ended Saturday 2005-Jan-15 7:46:02 PM GMT

 

Players:

SPagels (EUR 35.50 in seat 1)

duro (EUR 374.50 in seat 2)

kepa (EUR 50.25 in seat 3)

tomols (EUR 78.75 in seat 5)

12infinity (EUR 19.00 in seat 6)

fooKi_se (EUR 18.00 in seat 7)

PokerWiz (EUR 140.75 in seat 8)

 

Dealer: tomols

Small Blind: 12infinity (0.50)

Big Blind: fooKi_se (1.00)

 

PokerWiz was dealt: Kd - As

 

PokerWiz Raise (3.00)

SPagels Call (3.00)

duro Fold

kepa Call (3.00)

tomols Call (3.00)

12infinity Call (2.50)

fooKi_se Fold

 

Flop 2h - Jh - Ad

 

-

Okej, 4 motspelare i potten, inte det optimala med den här handen. Floppen känner jag instinktivt kan vara antingen väldigt bra för mig eller väldigt dålig. AJ är ju en hand som många spelar, och pre-flop så synade ju faktiskt bara alla. Jag känner mig som bambi ute på isen så jag fyrar av ett bet för att se vart jag står. Vid höjning hade handen åkt i mucken förmodligen.

-

Potstorlek = 16 euro

 

12infinity Check

PokerWiz Bet (12.00)

SPagels Call (12.00)

kepa Call (12.00)

tomols Call (12.00)

12infinity Fold

 

Turn 2h - Jh - Ad - Ts

 

-

Ahopp, så kan det gå. 3 synar på den här floppen. Att minst någon drar till färgen kan ju inte uteslutas. På turnen kommer en tia, ett kort som kan ha hjälpt någon som häckar på något skumt mirakeldrag eller t.ex. AT. Jag frågar mig om jag borde sakta ner här, kanske dra av en check för att se vad folket gör. Dock är jag ju en aggresiv tjur vid pokerbordet så jag fyrar återigen av en satsning.

-

Potstorlek = 64 euro

 

PokerWiz Bet (35.00)

SPagels All-In (20.50)

kepa Call (35.00)

tomols Call (35.00)

 

River 2h - Jh - Ad - Ts - 2c

 

-

Den där tvåan kan bara inte gjort annat än att hjälpa mig. Jag sätter kvarvarande spelare all-in.

-

 

PokerWiz Bet (30.00)

kepa All-In (0.25)

tomols All-In (28.75)

PokerWiz Payback (1.25)

 

PokerWiz shows: Kd - As (two pairs, aces and deuces)

tomols shows: 6h - Ah (two pairs, aces and deuces, with jack as kicker) <- wört!!!! Hur tänkte han där?

 

PokerWiz wins: EUR 57.00 side pot (with two pairs, aces and deuces)

kepa shows: Kh - Ac (two pairs, aces and deuces)

PokerWiz wins: EUR 22.25 split side pot (with two pairs, aces and deuces)

kepa wins: EUR 22.00 split side pot (with two pairs, aces and deuces)

SPagels shows: Tc - Qd (two pairs, tens and deuces) <- ojojoj, bra att spela hålstegdraget och sen tredje-paret har jag hört.

PokerWiz wins: EUR 71.75 split main pot (with two pairs, aces and deuces)

kepa wins: EUR 71.75 split main pot (with two pairs, aces and deuces)

Rake: EUR 2.50

 

Nu vill jag veta här, vad gjorde jag för fel i denna pott? Körde jag för hårt på en hand som TPTK eller körde jag den lite för försiktigt och att det var därför folk hängde på? Det känns inte som vinnande spel i längden när folk hänger på så här långt och riskerar att dra ut mig.

Slit mitt spel i stycken, I beg you!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst tror jag du borde höja mer både preflop och på floppen med tanke på synstationerna. Annars tror jag du gör det största misstaget när du höjer på turn. Tian är inget bra kort mot den här typen av spelare.

 

Både AT, KQ, TT, JT är alla relativt troliga kort mot den här typen av spelare. Så jag skulle dumpa handen på turn helt enkelt genom att checkfolda.

 

Tycker du överspelar handen grovt då du har tre motståndare. Mot en motståndare tror jag spelet skulle vara ok då såna här händer är ganska bra händer att fiska med. :) Men allvarligt tror jag nästan det är bättre att trycka in allt direkt på floppen och be ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...