Gå till innehåll

Är det viktigt med bonusar för yrkesspelaren?


aim4vegas

Recommended Posts

När jag var "pokerrookie" byggde jag upp mycket av min bankrulle på olika spelbolags signup bonuses då jag plussade marginellt. Men nu när jag spelar på 1/2 no limit utgör dessa bonusar en mkt mindre del när bankrullen byggs på. Därför har jag nu stannat länge hos samma spelbolag som nu, som dessutom ständigt erbjuder re-loads, freerolls, VIP, osv... även om jag ibland tycker de är mindre förmånliga än vissa sign-up bonuses.

 

Vad anser ni om bonusar/lojalitetsprograms vikt för den som har pokern som yrke. Är det en viktig del eller är det andra saker som styr vilket spelbolags sajt man spelar på. Hur jobbar ni med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en spelare som spelar mycket och hyffsat högt bör tillgången på bananplockning vara en rätt stor del när det kommer till att välja site då man annars "pissar bort" mycket pengar varje månad. Det ger ju även en garanterad grundinkomst varje månad vilket borde vara väldigt trevligt i ett så variansfyllt spel som poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lojalitetsgrejjer blir ju rätt viktiga, det händer ju att man får någon $k i lojalitetsbonus då och då från party(som jag spelar på) och det kan vara mycket skönt om det gått dåligt.

 

men jaga småbonsar($100 på skumma siter) blir rätt snabbt EV- jämfört med att grinda på i vanligt tempo när man komma upp i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är en bra "kund" hos spelbolaget kan man fråga om en stående bonus/rakeback då? Eller är det förmånligare lojalitsprogramm som gäller då? Eller måste man kontinuerligt syssla med re-loads?

 

De har ju ofta VIP-nivåer där du stiger i graderna beroende på hur mycket rake du producerar åt sajten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör du för att förhandla fram ett bra lojalitetsprogram då? Vart vänder man sig? Känns som om det vore lite udda att maila supporten på Party och säga: "Hej, jag vill ha ett bra lojalitetsprogram hos er, eftersom jag spelar så mycket. Kan ni ordna det?"

 

Du kommer inte ens att få ett svar.

 

Exakt!

 

Just därför jag undrar hur folk, som heltok, som har avtal egentligen gör för att få till desamma. Vart vänder man sig om man till exempel vill ha ett avtal med Party (som är den sajt där jag spelar mest, och där jag har vissa (ganska seriösa) funderingar på att börja heltidsgrinda efter nyår (bara på prov i tre månader till att börja med, men om det känns bra och är tillräckligt lönsamt så även fortsättningsvis))???????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela mycket under en lång tid så kontaktar de dig.

 

Gör de verkligen det? Låter för bra för att vara sant, och tvärtemot hur sajterna brukar agera. Spelare som redan spelar mycket hos dem behöver de ju inte "smöra för"...

 

Mellan tummen och pekfingret: Hur mycket (ex-vis i timmar/dag) och hur länge (kalendertid) fick du spela innan du blev kontaktad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela mycket under en lång tid så kontaktar de dig.

 

Gör de verkligen det? Låter för bra för att vara sant, och tvärtemot hur sajterna brukar agera. Spelare som redan spelar mycket hos dem behöver de ju inte "smöra för"...

 

Mellan tummen och pekfingret: Hur mycket (ex-vis i timmar/dag) och hur länge (kalendertid) fick du spela innan du blev kontaktad?

 

finns någon tråd på 2+2 där de listat ut vad som gäller. men rejka runt $5k/månad i 2-3månader så kommer du med iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur det är med just party har jag ingen aning om, men däremot vet jag, av egen erfarenhet, att man kan kontakta supporten på flera siter och därigenom få VIP- förmåner.

 

Mitt tips är att kontakta supporten på en site, fråga om de har någon promotionmanager eller vipmanager. När du väl kommit i kontakt med honom så är det bara att redogöra för hur mkt du spelar på den siten, eller ännu hellre, på någon annan site.

 

Berätta sedan att du kan tänka dig att byta till deras site om de kan erbjuda dig bra bonus/RB/annat erbjudande som överträffar det du har på en annan site.

 

Har du tur så erbjuder de dig ett bra paket, men som nämnts tidigare i tråden så krävs självfallet att du rakear in en hel del åt siten för att de ska överväga att ge dig speciella förmåner...

 

LYCKA TILL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det var bra information och tips!

 

Ber att få tacka heltok och DNcrew så mycket för info, jag ska höra runt lite efter nyår då, när jag ska börja spela lite mer seriöst.

 

Att rejka $5k/månad som heltok skrev stämmer inte på långa vägar. Jag rejkade kanske 1-1,5k i 2-3 månader och fick då bli VIP. Tror inte det har att göra med rejken egentligen, utan hur mycket regular partypoints man dragit in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela mycket under en lång tid så kontaktar de dig.

 

Gör de verkligen det? Låter för bra för att vara sant, och tvärtemot hur sajterna brukar agera. Spelare som redan spelar mycket hos dem behöver de ju inte "smöra för"...

 

Mellan tummen och pekfingret: Hur mycket (ex-vis i timmar/dag) och hur länge (kalendertid) fick du spela innan du blev kontaktad?

 

Jag drog in 3000 VIP under kort tid på ett B2B skin - så kontaktade de mig - både via epost och ett brev - och ville jag skulle bli 'proffs' hos dem.

 

Nu gjorde jag detta bara för att cleara en bonus så jag har iggat dem sedan dess då jag inte tyckt det de erbjöd mig var en bra deal.

 

Nu har B2B VIP cachback gold som kan ge tillbaka 60% av raken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det var bra information och tips!

 

Ber att få tacka heltok och DNcrew så mycket för info, jag ska höra runt lite efter nyår då, när jag ska börja spela lite mer seriöst.

 

Att rejka $5k/månad som heltok skrev stämmer inte på långa vägar. Jag rejkade kanske 1-1,5k i 2-3 månader och fick då bli VIP. Tror inte det har att göra med rejken egentligen, utan hur mycket regular partypoints man dragit in.

 

Hur många poäng drog du in i månaden då du fick erbjudandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Om man säger såhär, för de som är så otroligt bra att de tjänar "proffslön" utav bara vinsten så kanske bonusar och sånt bara är ett extra plus (varierar iofs rejält på FL/SH antalet bord osv självklart) medans en hel del kan bli pokerproffs om de är hyffsade på att få bonusar.

 

På FL SH 2/4 t ex som jag spelat mest på (3-4 tables samtidigt) så har jag fått ca 210 kr/h i snitt i ren bonus (runt 60h spel varje månad) och utan den är/var jag dödsdömd (jag spelar NL för tillfället). Så om jag skulle vara heltidsproffs på det sättet är bonus A och O.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

För en grinder som mig som spelar ungefär 60timmar/vecka på low-limit bord, med vissa länge uppehåll, blir VIP/bonusar grunden i inkomsten.

 

Detta faller sig naturligt med tanke på hur stor raken är. I runda slängar 300 000 kr/ år kommer från VIP/rake back/Bonusar.

 

Det är endast high stakes spelare som eventuellt skulle kunna bortse från VIP/bonus systemen. Men dessa high stake spelare är i regel inte high stake spelare för någon längre tid. Det räcker oftast med en bad beat period så är de borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
För en grinder som mig som spelar ungefär 60timmar/vecka på low-limit bord, med vissa länge uppehåll, blir VIP/bonusar grunden i inkomsten.

 

Wow, 60 timmar i veckan... när jag grindade low-limits som mest så spelade jag 30 timmar per vecka, och jag tyckte det var mycket...

 

Brukade få runt 1500$ tillbaka då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...