Gå till innehåll

Spela poker på en fest med fulla människor?


Johny_Tex

Recommended Posts

Finns inget värre än att sitta nykter med ett gäng drällande, skrikande, pissande, skelögda, skitsnackande fyllskallar. Till slut exploderar man. Så mitt råd är att själv vara packad, åtminstone över den gräns som krävs för att du ska stå ut med dem, och intala dig att du är fullt fokuserad på att kunna utnyttja deras fylleblottor och att du minsann inte har några själv. Hur det sedan går får du reda på dagen efter när du kollar i libran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bluffa inte och gör stora värdebet brukar vara min strategi som funkar helt ok. Sitt inte allt för tyst och gör dom uppmärksam på att du är nykter. Säg i regel till folk att de har lite oflyt men spelade rätt när dom i själva verket spelar sjukt dåligt och förlorar(typ som vanligt med andra ord)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen mer än jag som får agera mamma åt folk och tala om för dom när det är deras tur HELA tiden!!??

 

Folk som agerar out of turn, inte agerar alls, checkar när det är raisat före osv.

 

Blir så less på sånt. Spelar tydligen ingen roll om det är alkohol inblandat eller ej. Så har det varit på ALLA homegames jag varit på. Spel på pokerklubb är dock som tur annorlunda. Där är folk för att spela poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fylleslask is teh shit.. enda nackdelen är att folk blir okoncentrerad på liret.

så dom ager ot of turn osv..

 

jag ska inte klaga så mycket är itne fläckfri själv.. men när de händer varje hand är de störande..

 

vet inte brukar bara spela mitt vanliga lir.. flushdraws och stegdrag osv är stål tryck in allt på flop.. om de är lågt bräde med höga kort.. dra ut dom som favorit.. :P maska bara in pengar när du har TPTK osv..

blir du tajt så är du illa ute spela mycket händer och spela som stål 8-)

ivf på bra flopträff..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är helt övertygad om att det gäller att gå på spriten själv!

 

Finns ingen som klarar av att sitta nykter på ett RIKTIGT fylleslask. Det bettas i fel ordning, det räknas sidopotter som inte stämmer för fem öre, det gastas och det diskuteras om tidigare fyllor och om den och den spelaren som spelar si och så. Vem fan pallar allt detta nykter utan att tilta?

 

Nej i med lagom dos alkohol, och sen spelar man stålet stenhårt. Oftast är folk lite lynniga med stålet på fyllan och slöspelar lite för långt, se därför till att jaga lite extra. Då man får väldigt fint pröjs när man sätter något. För floppstålet är omöjligt att lägga på fyllan!

 

Lycka till med rånandet av dina suparpolare! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Finns ingen som klarar av att sitta nykter på ett RIKTIGT fylleslask. Det bettas i fel ordning, det räknas sidopotter som inte stämmer för fem öre, det gastas och det diskuteras om tidigare fyllor och om den och den spelaren som spelar si och så. Vem fan pallar allt detta nykter utan att tilta?

 

Välkommen till en normal nykter kväll på Malmö Pokerklubb! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...