Gå till innehåll

PLT - TT, hur skötte jag mig?


mbman

Recommended Posts

Jag har inte tidigare postat några handhistories här, så jag klistrar in hela klabbet, ber om ursäkt om det är för mycket onödigheter i det hela!

 

Jag tycker han med par i fyror bettade väldigt konstigt, bettar hårt före floppen med 44 det är ju knappast bra spel som jag har förstått det. Jag satte honom på högt par, så även om jag hade överpar efter floppen vågade jag inte betta emot när han bettade 1.10..

 

Tacksam för kommentarer om hur jag borde spelat...borde jag lagt mig redan före floppen?

 

*** Export for: mbman Game: Texas Holdem Game number: 53310140 ***

Date: 5/16/2004 1:25:01 PM

Game: 53310140: Table: Ghost Busters

Normal Table Pot Limit 0.10/0.20

Rake: 0.10

Seat: 1 rani14

Seat: 2 veka

Seat: 3 mbman

Seat: 4 Koffe

Seat: 5 rincas

Seat: 6 Charcoal

Seat: 7 Johan47

Seat: 8 Weich_Ei

Seat: 9 azaroth (Dealer)

 

------------------

OpeningBetRound

------------------

rani14 : Posts small blind 0.05

veka : Posts big blind 0.10

mbman : Calls for 0.10

Koffe : Calls for 0.10

rincas : Folds

Charcoal : Folds

Johan47 : Calls for 0.10

Weich_Ei : Calls for 0.10

azaroth : Calls for 0.10

rani14 : Calls for 0.05

veka : Bets 0.70

mbman : Calls for 0.70

Koffe : Folds

Johan47 : Folds

Weich_Ei : Folds

azaroth : Went all-in 0.48

rani14 : Folds

------------------

Flop

------------------

veka : Went all-in 1.10

mbman : Folds

veka : Receives returned betting money 1.10

------------------

Turn

------------------

------------------

River

------------------

azaroth : Shows cards

veka : Shows cards

 

------------------

Showdown

------------------

veka [ 4S, 4H, QC, JC, 7S - One Pair ]

azaroth [ JC, JS, AS, QC, 7S - One Pair ]

 

------------------

Result

------------------

rani14 Mucked Cards

veka Showed Cards (Winning) 0.44

mbman Mucked Cards

Koffe Mucked Cards

rincas Mucked Cards

Charcoal Mucked Cards

Johan47 Mucked Cards

Weich_Ei Mucked Cards

azaroth Showed Cards (Winning) 2.04

 

------------------

Community Cards

------------------

[ 3C, 7S, 6C, JC, QC ]

 

------------------

Players Cards

------------------

rani14 [ -, - ]

veka [ 4S, 4H ]

mbman [ 10S, 10C ]

Koffe [ -, - ]

rincas [ -, - ]

Charcoal [ -, - ]

Johan47 [ -, - ]

Weich_Ei [ -, - ]

azaroth [ AS, JS ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte för mycket information, det är för lite. Hur mycket pengar har spelarna (ungefär om du nu inte har den infon), hur mycket ligger i potten vid varje stadie (jo jag kan räkna ut det själv, men jag är lat), några tankar om spelarna (jag utgår från att det är överlag tomtigt, men det är väldigt viktigt att ha koll på sina motståndare), samt att det vore trevligt att se vilka kort som kom på floppen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK lite mer info och sammanfattning av handen:

 

Har inte någon större uppfattning av spelarna, då jag endast spelat cirka 15 händer vid bordet...men generellt sätt är det ju tomtar på låg-limit-borden jag spelar på...

 

Min stack är cirka 5$ vid starten av handen, veka har cirka 1,9$ och azaroth har 0,58 $. De andra spelarna vid bordet har väl cirka 5 $ i snitt.

 

Jag får Ts, 10c..

 

0.7 ligger i potten då veka bettar 0,7 till...jag callar..azaroth går all-in med 0,48....

 

Floppen = 3c, 7s, 6c

 

veka går all-in för 1,1...jag foldar

 

Turn = Jc

 

River = Qc

 

i slutet visar veka 4s, 4h...

 

 

Verkar väldigt konstigt att veka bettar så hårt med 44 på handen...men det är det som är så svårt på bord med små insatser, folk spelar ju helt galet verkar det som! Men gjorde jag, generellt sett, rätt i denna hand eller borde jag handlat annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk spelar helt galet på låga nivåer och på högre också för den delen, det är bara frekvensen av galningar som skiljer sig.

 

Under de här förhållandena så spelar ni med väldigt grunda pengar, bara 25bb. Det gör att det är mycket viktigare att börja med en hand som är stark redan nu (såsom TT), utvecklingspotentialen är inte alls lika viktig eftersom det väldigt ofta kommer bli all-in pre-flop eller på floppen.

 

Angående ditt spel så kan jag inte riktigt bestämma mig för om du borde öppnat med en höjning eller bara limpat in, orsaken är att mörkarna är relativt stor del av den slutgiltiga potstorleken och därför värda att ta utan motstånd.

 

När det och andra sidan blir höjt efter dig så måste du antingen folda eller ställa in, det finns egentligen ingen bra anledning att syna när du tror att du ligger efter (eftersom det är för lite pengar kvar) och ligger du före vill du ha betalt nu. Jag skulle nog re-raisat max här runt 98% av gångerna. En annan väldigt viktig orsak är att du vill bli av med lycksökare som eventuellt kan komma in efter dig i potten. Möjligen kan det ligga något i att syna för att bevara sitt positionsövertag gentemot pre-flop och höjaren, men det negaras nog helt av risken att få synare bakom sig.

 

Din flopfold var helt oförlåtlig egentligen, möjligen var den ok om du var övertygad om överpar pre-flop och synade av misstag. Enbart underkort är en drömflop för TT med så här grunda pengar, automatisk all-in i stort sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tanke var väl att han kanske höjde pre-flop med AK eller något, och därför ville jag åtminstone se floppen. Sen när han fortsatte höja tänkte jag att ok, då sitter han nog på ett överpar ändå, så jag lägger mig.

 

Tackar för analysen - man lär sig något nytt hela tiden, verkligen kul det här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Veka presterade riktig power poker :D

 

Han var siste man att säga sitt pre-flop och alla innan honom som var med i potten hade bara limpat in och han lägger in en stadig höjning som dubblar pottens storlek, antagligen i hopp om att alla ska lägga sig.

Eftersom du inte höjt pre-flop och när du sen "bara" synar hans höjning då satte han nog dig på två höga kort och inte ett högt par för då hade du antagligen inte bara limpat in pre-flop och dessutom om du haft AA eller KK re-raisat hans höjning.

Hans höjning och ditt eget spel har ju gett honom grymt momentum, du tror att han har en riktigt bra hand kanske KK eller AA. När det sen bara kommer låga kort på floppen och som dessutom ger honom ett steg-drag och alltså 6 outs att få den bästa handen tycker jag han gör helt rätt när han kör all-in. Vågat spelat men riktig power poker :)

 

Fast å andra sidan kanske han bara köttade på utan att tänka sig för så mycket... knepigt det där med No-Limit. Man kan se folk satsa på de mest konstiga händer och gå all in på par i tvåor etc, när det sen till slut kommer en heads up med en själv och denne fisk då sitter han med pocket rockets och spelar precis likadant och man går i fällan :)

 

Hur var det han sa i Rounders, "A lot of people dont play No Limit, pro´s even, because they can´t handle the swings".

Jag tror att Veka blivit inspirerad av Doyles power poker ;)

 

Lycka till med spelandet!

 

Riktigt kul att läsa hand history!

 

 

 

//Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag kan inte riktigt bestämma mig. Problemet är att ni spelade med så lite pengar relativt mörkarna, hade ni haft mycket mer pengar så hade det varit ett självklart nej. Strategin förändras dock en hel del när mörkarna är så pass stora (relativt era pengar så klart) som de var vid det här bordet. Det innebär kort sagt att man spelar fler händer och mer aggressivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...