Gå till innehåll

NLT - Floppar set mot extremt Tight FI


Hajzy

Recommended Posts

Preflop synar FI med ganska många händer, men träffar han inte på flop så foldar han alltid(oftast?), aldrig sett honom bluffa till sig en pott. iaf vad jag minns :) Vet att han kan limpa TT-AA, och han reraisar aldrig med dessa händer preflop.

 

 

NL $100 Texas Hold'em (No Limit)

5 seats max, Real money

 

Seat 1 is the button. Small Blind $0,50, Big Blind $1

Seat 0 (playing) : Player 0, amount $30,40

Seat 1 (playing) : HERO, amount $99,50

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $189,25

Seat 3 (playing) : Player 3, amount $122,65

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $48,15

Player 2: Small Blind ($0,50)

Player 3: Big Blind ($1)

 

** Dealing Down Cards **

Dealt to HERO: [9h, 9c]

 

Player 4: Fold

Player 0: Call ($1)

HERO: Raise ($5)

Player 2: Fold

Player 3: Call ($4)

Player 0: Call ($4)

 

** Dealing Flop **

Community cards: [9d, 5s, 2d]

 

Player 3: Check ($0)

Player 0: Check ($0)

HERO: Bet ($12)

Player 3: Call ($12)

Player 0: Fold

 

Syn av honom? Finns många händer man kan stoppa honom på här.

TT-AA, 88-22, 9X, 5X och färgdrag. Tror inte han synar med 2X på floppen. tveksam även på 5X, 44-33

 

** Dealing Turn **

Community cards: [2s]

Player 3: Check ($0)

HERO: ?

 

Händer jag tror han kan syna på turn är TT-AA, 9X. Tveksam på att han synar med någon annan hand. Tror inte att han synar med färgdrag, om jag nu inte bettar ganska lite.

Värt att checkz och låta han träffa färgen om han har färgdrag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bettar du runt 60-70% av potten på turn ger du han hyffsade odds att dra till färgen samt att du inte skrämmer bort händer som TT och JJ. Om du checkar här tror jag du tappar mycket värde mothänder som AA - TT. Och har han ett färgdrag och missar så får du inte in några mer pengar på river ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bettar du runt 60-70% av potten på turn ger du han hyffsade odds att dra till färgen samt att du inte skrämmer bort händer som TT och JJ. Om du checkar här tror jag du tappar mycket värde mothänder som AA - TT. Och har han ett färgdrag och missar så får du inte in några mer pengar på river ändå.

 

60-70% pott ger väl inte hyfsade odds, särskilt med tanke på att brädan parat sig... 99 är ändå rätt sårbart dock så ett bet måste du abslout gör om du tror han kan ha slowspelat ett överpar, 1/3 pott-bet? Du vill ju bygga pott så jag håller med Syer att du inte får ngt mer betalt på rivern om han missar om det är just färgdrag han har. Du har ju också pos på honom så att inducera en riverbluff går ju inte heller tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att du säger att han i princip alltid foldar om han är tom på floppen så är du ju ganska säger på att han har någonting. En bet på c:a $25 borde passa bra här. Troligaste händerna är väl JJ, TT, 55 eller färgdrag och han lär inte lägga några av de händerna förutom färgdraget på turn så det är bara att bygga pot inför river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, kom på efter att jag checkat turn att det var ett dumt val. Hoppades att han skulle ha färgdrag och träffa den.

På river kom Ad. Han bettar ut 11, och jag reraisade till 30-40 något och han foldar. Finns en chansa att han kan ha träffat färgen, men jag tror inte han synar en reraise.

 

I fortsättningen bettar jag på turn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bettar du runt 60-70% av potten på turn ger du han hyffsade odds att dra till färgen samt att du inte skrämmer bort händer som TT och JJ. Om du checkar här tror jag du tappar mycket värde mothänder som AA - TT. Och har han ett färgdrag och missar så får du inte in några mer pengar på river ändå.

 

60-70% pott ger väl inte hyfsade odds, särskilt med tanke på att brädan parat sig... 99 är ändå rätt sårbart dock så ett bet måste du abslout gör om du tror han kan ha slowspelat ett överpar, 1/3 pott-bet? Du vill ju bygga pott så jag håller med Syer att du inte får ngt mer betalt på rivern om han missar om det är just färgdrag han har. Du har ju också pos på honom så att inducera en riverbluff går ju inte heller tyvärr.

 

Nä håller med dig, hyfsade odds var att ta i. Men jag tror folk är mer synbenägna av ett 60% pot bet än fullt pot bet, om de nu tror deras färgdrag är "live"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...