Gå till innehåll

NLT - SH, Vilse med AQs efter re-raise.

Recommended Posts

Postad

Kände mig rätt vilsen i denna handen faktiskt. MP och knappen har ungefär likadana stats, runt 21/15/1.5. De har inte gjort så mycket väsen av sig och jag har ingen read på dem alls tyvärr.

Pre-flopp är rätt standard va? Vill plocka hem potten tidigt och inte syna bort stacken om det ramlar ett ess på floppen.

Tokmissar sedan floppen efter att ha fått syn av knappen, tycker det luktar lite halv-högt par från honom och vill inte direkt stoppa in mer pengar i potten här. När han sedan checkar igenom undrar jag vad fasen han kan ha som han inte bettar floppen med när jag checkar till honom?

Rätt att skjuta turn? Han har ju visat stor svaghet med floppchecken och jag borde få honom att hitta folden rätt ofta här tycker jag.

Stopbettar river när jag parar upp, rätt/fel?

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

SB ($66.74)

Hero ($131.35)

UTG ($100)

MP ($130.12)

Button ($116.01)

Preflop: Hero is BB with Qdiamond.gif, Adiamond.gif. SB posts a blind of $0.50.

1 fold, MP raises to $3, Button calls $3, 1 fold, Hero raises to $12, MP folds, Button calls $10.

Flop: ($29.50) 6club.gif, Jspade.gif, 8club.gif(2 players)

Hero checks, Button checks.

Turn: ($29.50) 4spade.gif(2 players)

Hero bets $21, Button calls $21.

River: ($71.50) Qspade.gif(2 players)

Hero bets $25, Button calls $25.

Final Pot: $121.50

Postad

Bra spelat preflop, katastrof resten av gatorna.

Flop: Beta alltid ut efter att ha reraisat preflop. Försök inte gissa bort dig från potten.

Turn: Vad försöker du representera med check på farlig flopp och sen bet på turn när han checkat? Du kan ju bara ha AK/AQ om du inte är en jättetomte.

River: Blockbet är väl okej med tanke på värdet från AJ/KJ/TJ och att han inte vågar slå om med T9 på färgbräda. Check-syn bäst om han har ett missat färgdrag.

Allt som allt en tveksamt spelad hand.

Postad

Håller med föregående talare förutom att jag anser att blockbet på rivern är helt värdelöst.

Check-syn litet bet, lr check-fold stort bet.

Jag kan inte förstå hur du i hela världen inte continue-bettar floppen efter att ha visat sån styrka före flopp. Fortsätter du så blir du väldigt lättläst för motståndaren.