Gå till innehåll

Skatter och Neteller?


ltdrichard

Recommended Posts

En kompis la fram en teori för mig under helgen. Hans resonemang var ungefär såhär:

Man kan spela på en icke skattefri sajt och vinna säg $10000 för att sedan flytta över pengarna till Neteller och efter det föra över dom till en skattefri sajt, som t.ex. PartyPoker. Där man sen kan ta ut dom till Visa. Då skulle det se ut som pengarna kom från en skattefri sajt.

Jag ställer mig mycket skeptisk till detta. Tycker det låter för lätt. Så jag håller mig till SvS.

Men skulle detta kunna funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SKattemässigt har det ingen betydelse om du plockar in pengarna i en skokartong i kontanter, via en skattefri sajt eller via en skattesajt - har du vunnit pengarna på en skattebalagd sajt så ska du skatta för dom.

 

Om det sedan går att fuska eller ej, ja det är en samvetsfråga eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag förstår detta. Men tanken är väl att de ska "tvättas" på det sättet.

Och om detta nu skulle fungera eller om myndigheterna tar en nogrannare titt på vinsterna om man tagit ut dom till Visa, dom ser ett stort uttag från t.ex. PartyPoker och tänker "en skattefri sajt, helt okej" eller om de kan/får gräva djupare i kontot på pokersiten och se att man satt in lika mycket som man tagit ut några dagar senare.

Ska tillägga att min samvete überrent då jag spelar på statens eget lilla hak, samt alltid använder bilbälte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en sådan granskning, får de då kolla PartyPoker kontot? Kontrollera alla transaktioner till och från kontot. Det hänger väl på om de har rätt att göra detta eller inte.

Har man satt in $1000 och plockar ut $10000 någon månad senare vet dom ju inte om man spelat ihop det eller ej om de ej har rätt att göra detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon som har behövt bevisa att ett uttag från Neteller ursprungligen kommit från en skattefri site? Eller finns det någon som ens hört talas om att det hänt någon?

 

Jag undrar också samma sak. Det är mycket snack här i forumet om skatter, men är det överhuvudtaget någon här som betalar skatt på pokervinster vunna på nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...