Gå till innehåll

Fulpoker


Neophron

Recommended Posts

Jag hade kört 2 st 2$ Sng(15 platser) på Crazypoker och kommit 1:a och 3:a och kände mej oslagbar(som man ofta gör :) Började på min tredje och hade spelat bara ett par händer när svärfar ringer "vi sätter på grillen om 30 min" Skit tänkte jag, spelet på crazy är rätt tajt och en timme behövdes nog för att slutföra turneringen. Jaha, det vara bara att använda sej av fisktaktiken ,alla steg eller färgdrag , träff på floppen även om det är lägsta paret ,pocketpar och alla händer med ett klätt kort är allin. Givetvis förväntade jag nej att åka ut rätt fort, men så blev inte fallet. Jag fullkomligt krossade allt motstånd och slog ut 7-8 spelare själv. hade extrem maxflyt, alla färgdrag gick in allin på J 5 mot A K räddades av en 5:a på rivern, mina pocket 6:or mötte en floppad färg, men räddades av 2 sexor till på turn och river mm mm. Jag tror inte jag gick allin mer än 25% av gångerna med bäst hand. Alla som spelade mot mej i den turren måste hatat mej, jag spelade som en full engelsman kl 04:00 en lördagskväll :). Efter var och varannan hand fick jag sitta och be om ursäkt för mitt usla spel.

Lite tråkigt känns det att en sånt dåligtspel lönade sej, när jag spelar normalt så är det nog raka motsatsen till det spel jag visade upp då . Man vill ju att stabilt analytiskt spel ska löna sej och inte fulpoker. Men 15$ var lite plåster på såren :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ibland testat att köra All-in på varje hand då blivit tvungen att lämna ett bord. Det brukar fungera ett tag, men det vore kul att se hur många bord man skulle behöva spela för att ta sig ITM med den strategin :D

 

Skall nog testa det på 5$ bord någon gång. Vad tror ni? 10, 100, 1000 bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar alltid köra all-in efter man vunnit plats i sateliter. Att inte alla gör det tiltar mig något så fruktansvärt. Orka köra en HU där ettan och tvåan får samma pris när båda har 50xBB i stacken och FI vägrar ställa med nåt annat än AA.

 

Har iofs inget med saken att göra, men bajsjobbigt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...