Gå till innehåll

Stulna konton, vad göra?


j-born

Recommended Posts

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det är så fruktansvärt fruktansvärt fruktansvärt värdelöst av pokerbolagen att inte erbjuda pin-dosor. Så mycket pengar som de tjänar på sina kunder, de skulle lätt ha råd med gratis dosor till alla och fortfarande vara asskitrika.

 

Det kommer. Finns väl en site som har det redan har jag för mig.

 

Problemet kommer att bli att komma överens om ett gemensamt system (och det vette fan om det lyckas)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet kommer att bli att komma överens om ett gemensamt system (och det vette fan om det lyckas)

Varför skulle pokersiterna behöva komma överens om ett gemensamt system ? Bankerna har väl olika säkerhetssystem för sina kunders Internetbank

 

 

Jag är inte någon expert på datasäkerhet, men jag gissar på att j-born har en keylogger i burken eller så har han lirat från en dator som har det.

 

Jävligt nasty att sådant här sker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet kommer att bli att komma överens om ett gemensamt system (och det vette fan om det lyckas)

Varför skulle pokersiterna behöva komma överens om ett gemensamt system ? Bankerna har väl olika säkerhetssystem för sina kunders Internetbank

 

Problemet är att vi oftast inte har många olika internetbankskonton men vi har definitivt pluralis i pokerkonton. Skulle bli jobbigt med många dosor. Inte så enkelt att logga in och spela.

 

Jag är inte någon expert på datasäkerhet, men jag gissar på att j-born har en keylogger i burken eller så har han lirat från en dator som har det.

 

Det låter definitivt rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror som sagt att det inte beror på att det skulle vara ofattbart dyrt och knepigt. Det finns ju redan befintliga pindosor. Gdaily har lösningar i bakfickan.

 

Det finns nog en hel del lösningar att botanisera bland. Men pokerbolagen är för jäkla giriga. Vore jag ett pokerbolag så vore en pindosa det första jag såg till att implementera. En pindosa som man som kund kan välja bort om man anser att det är för besvärligt, men i samband med det så får man ta hela smällen själv eftersom det är något man har valt. Fast det får man väl ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast de e ju inte bara bolagen som ska se över sin säkerhet, hanterar man stora pengakonton över nätet, vad det än rör sig om ska man ju naturligtvis se till att man har säkerhet som ett mindre företag iaf. Kan man inte fixa det själva måste man begära efter hjälp.

 

Att bara skaffa en pc, slänga in nåt AV o mjukvarubrandväg är ju som att begära efter trubbel, särskilt om man använder den till att spela, installera program, tanka hem saker, besöka skumma sidor, chatta med massa olika klient proggs osv..(skulle nåt företag tillåta det?)

 

Spelar man poker(eller hanterar vilka känsliga uppgifter som helst), särskilt om man gör det mycket och om stora pengar, så ser man till att man behandlar pokerdatorn som ett företag skulle göra => allt annat än poker är bannat från datorn, man har andra pcn som inte tillåts ha nätverkskontakt med pokerpcn för andra saker. Och det gäller ju än mera om man inte är så hemma på datakunskap.

 

Anser jag är en självklarhet iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Spelar man poker(eller hanterar vilka känsliga uppgifter som helst), särskilt om man gör det mycket och om stora pengar, så ser man till att man behandlar pokerdatorn som ett företag skulle göra => allt annat än poker är bannat från datorn, man har andra pcn som inte tillåts ha nätverkskontakt med pokerpcn för andra saker. Och det gäller ju än mera om man inte är så hemma på datakunskap.

 

Anser jag är en självklarhet iaf

 

Yeah right, så gör nog de flesta som spelar lite högre.. ^^

Men visst ska man vara noggrann, det som nämns ovan är dock att ta i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast de e ju inte bara bolagen som ska se över sin säkerhet, hanterar man stora pengakonton över nätet, vad det än rör sig om ska man ju naturligtvis se till att man har säkerhet som ett mindre företag iaf. Kan man inte fixa det själva måste man begära efter hjälp.

 

Att bara skaffa en pc, slänga in nåt AV o mjukvarubrandväg är ju som att begära efter trubbel, särskilt om man använder den till att spela, installera program, tanka hem saker, besöka skumma sidor, chatta med massa olika klient proggs osv..(skulle nåt företag tillåta det?)

 

Spelar man poker(eller hanterar vilka känsliga uppgifter som helst), särskilt om man gör det mycket och om stora pengar, så ser man till att man behandlar pokerdatorn som ett företag skulle göra => allt annat än poker är bannat från datorn, man har andra pcn som inte tillåts ha nätverkskontakt med pokerpcn för andra saker. Och det gäller ju än mera om man inte är så hemma på datakunskap.

 

Anser jag är en självklarhet iaf

 

?

 

Men om man har en pin-dosa till sitt bankkonto/pokerkonto så kan man ju ladda ner saker, chatta, spela poker, spela nätverkspel, klippa gräset och allt annat med sin dator utan att vara orolig, eller hur?

 

För oavsett om någon lyckas plantera en keylogger i min dator (eller whatever) så kan de ju bara få tag på gamla lösen som inte fungerar längre. De kommer ju inte åt pin-dosan. ;)

 

Låter som vääääldigt overkill i säkerhet för bankärenden, när hela inloggandet är låst till en hårdvaru-lösen-generator som de aldrig kan komma åt via intrång i din dator.

 

Handlar det om andra känsliga uppgifter som inte får läcka ut, eller om datorer för arbete som inte behöver internet, ja då är ju det säkraste att inte ha de kopplade till nätet alls, inte ens via nätverk eller liknande. Då behöver du ju inte ens antivirus program, om man bara använder datorn som en "fristående dator", skippar alla updateringar osv.

 

Alla mina filmredigeringsdatorer är förresten totalt isolerade från internet. Känns tryggt. 8-)

 

Men visst förstår jag dig till viss del, skulle jag börja spela dagligen och ha det som ett arbete och försörja mig på det, ja då skulle jag säkert skaffa mig en extra laptop som BARA är för poker. En sådan där med fingeravtryckslåsning för att ens komma in i datorn. Påminn mig om det när jag spelar på NL1000 och uppåt. ;)8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är neteller med säkerheten? aldrig hört någon som förlorat pengar därifrån och då borde det ju vara bättre att ha pengarna där.

 

Ja, om man gillar att betala lite "extrarake" pa ca 3% sa ar det bra att ha pengarna dar. Enda nackdelen med bankuttag ar att det tar tre dagar men det ar ju bara en planeringsfraga. Det finns ju sajter som tar avgifter vid uttag (och banker ocksa for den delen) men det kan man ju dodga med ratt sajt och ratt bank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stor risk som många tar utan att vara medvetna om det är alla oskyddade trådlösa nätverk. Att avlyssna ett sådant är piece of cake.

 

Alla som använder trådlösa nätverk bör definitivt tänka sig för både en och två gånger innan de hanterar för stora summor på ex-vis pokerkonton utan säkerhetsdosa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är neteller med säkerheten? aldrig hört någon som förlorat pengar därifrån och då borde det ju vara bättre att ha pengarna där.

 

Ja, om man gillar att betala lite "extrarake" pa ca 3% sa ar det bra att ha pengarna dar. Enda nackdelen med bankuttag ar att det tar tre dagar men det ar ju bara en planeringsfraga. Det finns ju sajter som tar avgifter vid uttag (och banker ocksa for den delen) men det kan man ju dodga med ratt sajt och ratt bank.

 

Kan du utveckla det där lite grand?

Har rullen på pokersiterna och neteller just nu, men vilket är billigaste sättet att ta ut den dagen man ska göra det? Skaffa visa, sätta in med netellerkontot på sajten och ta ut med visa-kortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...