Gå till innehåll

Stulna konton, vad göra?


j-born

Recommended Posts

jag skulle spela lite på betfair , men när jag loggade in så märkte jag att

pengarna hade försvunnit från kontot . jag ringde till betfair men de sa att de hade inte gjort något fel och att dom kunde inte hjälpa mig . Men de såg att någon hade loggat in på mitt konto från rumänien ???????

 

passade på att byta lösen på mina andra pokerkonto också men när jag skulle logga in på absolutepoker gick inte det. de hade stängt mitt konto före att det misstänkte att det hade haft någon illegal koppling till ett konto i RUMÄNIEN.

 

jag har senaste virusprogrammen +ad-avare .

Det är bara jag som använder datorn

hur fan e det möjligt????????

kan man göra något mer för att skydda sig?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Brandvägg? Helst hårdvaru framför + mjukvaru på varje klient.

Använd inte msn överhuvudtaget, o om du måste de, se till att alla "serverfunktioner"(fil-, program-, skrivbords-, fjärrhjälp- osv delning) är spärrade. Undvik trådlöst. Inaktivera eventuella gästkonton på windows(på vissa win versioner går det dock inte, kontot bara försvinner från menyn men finns aktivt kvar. Då måste du ha bra lösenord på dom istället).

 

+ sunt förnuft förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle spela lite på betfair , men när jag loggade in så märkte jag att

pengarna hade försvunnit från kontot . jag ringde till betfair men de sa att de hade inte gjort något fel och att dom kunde inte hjälpa mig . Men de såg att någon hade loggat in på mitt konto från rumänien ???????

 

Nu har jag inte råkat ut för sånt här. Det är en sak att någon snor åt sig lösenordet. Det händer och kommer att fortsätta hända så länge som pokersidorna kör med statiska användare+lösenord. Men, men. Det är en annan sak. Det jag förundras lite över är hur någon lyckats plocka pengar från kontot utan att Betfair kollar ordenligt. Kan man föra över vart som helst på Betfair? Det måste ju finnas några spår vart pengarna tagit vägen? Eller har busen bara spelat upp pengarna? Möjligen missar jag något uppenbart här.

 

Det finns trevliga initiativ för att logga in med annat än anv+lösen. Framför allt så kommer det förmodligen fishingskydd framöver. Finns ett svenskt bolag som jobbar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom dom nu vart in på minst 2 konton, så är ju det troliga att nån fått tag på dina lösen på nåt konstigt vis från din dator eller avlyssnat trafiken(förutsatt att du har reggat dina pokerkonton på "säkert" mail ställe, som ingen annan har tillgång till och ingen annan har tillgång till datorn.)

 

a) du har installerat/kört nåt program på senare tid(finns ju virus som slår ut dom vanligaste brandväggarna/AV). Endel AV har ju svårt att hitta rootkit virusar tex http://www.f-secure.com/v-descs/small_la.shtml

b) du har nåt program du tillåtit genom brandväggen(eller förstås att nåt annat elakt program har tillåtit det) som är osäkert(tex msn, du tillåter det med sina serverfunktioner, så kan ju inte brandväggar göra nåt, eftersom du tillåtet msn vara online), vad jag förstått skärskilt i kombination med oskyddade tex gäst konton.(hackares dröm läste jag nånstans, kontona har ju standard namn, utan lösen)

c) chattat över msn(irc, icq eller annan IM) om lösenord osv?

 

+ en massa andra icke så avancerade orsaker, du måste försöka tänka på vad du gjort senaste tiden, installerat nåt? chattat med nå skummisar(kan ju även va kompis vars msn är hackat som du chattat med)

 

För att försöka få tillbaka pengarna måste du ju ha hjälp av spelbolagen, åtminstone för att försöka utreda vad som egentligen har hänt.

 

Men innan du spelar mer så bör du ju verkligen kolla igenom datorn / säkerheten. Som sagt, om dom varit in på två konton så har dom ju antagligen kommit över ditt användarnamn/lösenord från dig(du har väl inte samma uppgifter på båda bolagen?), inte från bolaget.

 

Du har inte fått nå mail från nåt "pokerbolag" som länkat dig till nån sida där du ska logga in? Tydligen börjat drabba pokerbolag det som varit bankernas plåga innan, även första man-in-the-middle attacken mot lösenord har rapporterats nu. http://www.f-secure.com/weblog/archives/archive-082006.html#00000958

 

Kanske en titt på installerade javaklienten kan vara aktuell:

http://blog.washingtonpost.com/securityfix/2006/08/sun_acknowledges_major_oops_in.html

 

som synes, massor med möjligheter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om snubben inte har msn kopplad

 

Det har knappast hänt i de här fallet, då kom han inte själv in på sina pokerkonton. Man använder glömt löseordet funktionen till de hackade mailen, får oftast ett nytt löseord dit skickat, då kommer han ju inte själv in då lösenordet är bytt. (osäker dock om vissa skickar ut det giltiga lösenordet, men då borde de ju synas hos pokerbolagen att nån begärt det till det reggade mailkontot)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läskigt

 

Tror jag har hört om nån som låste sitt pokerkonto till sitt ip, så att ingen någon annanstans kunde logga in på kontot. Vet någon om dett är möjligt?

 

låter som en fantastisk lösning, ska fråga battlefield om dettta är möjligt.

 

 

statisk ip krävs ju då, dom flesta sitter ju nog med dynamiska ip:n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läskigt

 

Tror jag har hört om nån som låste sitt pokerkonto till sitt ip, så att ingen någon annanstans kunde logga in på kontot. Vet någon om dett är möjligt?

 

låter som en fantastisk lösning, ska fråga battlefield om dettta är möjligt.

 

 

statisk ip krävs ju då, dom flesta sitter ju nog med dynamiska ip:n

 

Där sprack det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så fruktansvärt fruktansvärt fruktansvärt värdelöst av pokerbolagen att inte erbjuda pin-dosor. Så mycket pengar som de tjänar på sina kunder, de skulle lätt ha råd med gratis dosor till alla och fortfarande vara asskitrika.

 

Får mig att vilja sluta med poker helt och hållet, nästan. Skulle definitivt inte vilja ha mycket pengar på pokerkonton, tur att man bara spelar om småpengar.

 

:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...