Gå till innehåll

Bankrullen


Memory

Recommended Posts

Har spelat poker i ca. ett halvår. Provat på både FL, NL, SnG & MTT.

De första månaderna gick det lite upp och ner, spelade på alldeles för höga nivåer på Svenska Spel men hade tur och landade plus innan jag bestämde mig för att spela efter bankrullen ist.

 

Tog ut allt från SvS och satte in 100$ på Everest, främst pga. att jag ville ha en bonus, men nu trivs jag bland alla galna fransmän och italienare som finns där... jag har testat på både cashgames och SnG på låga nivåer, kom fram till att SnG passar mig.

 

Nu har jag ca:300$ på rullen och spelar 5$-SnG.

Är 5$ lagomt för min rulle? Jag undrar hur många inköp rullen ska täcka i SnG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För Sng behöver man någonstans mellan 30-100 inköp - ofta säger folk minst 50 inköp - men det hela är beroende på hur ofta man kommer ITM.

 

Med 300 dollar så kan du med fördel börja spela på 5 dollarsnivån. Om du visar dig vara en vinnande spelaren på den nivån så kan börja gå upp till 10 dollarsnivån då din bankrulle går över 500 dollar.

Med bankrulle på 500 har du 100 inköp på 5-dollarsnivån och 50 inköp på 10-dollarsnivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
För Sng behöver man någonstans mellan 30-100 inköp - ofta säger folk minst 50 inköp - men det hela är beroende på hur ofta man kommer ITM.

 

Med 300 dollar så kan du med fördel börja spela på 5 dollarsnivån. Om du visar dig vara en vinnande spelaren på den nivån så kan börja gå upp till 10 dollarsnivån då din bankrulle går över 500 dollar.

Med bankrulle på 500 har du 100 inköp på 5-dollarsnivån och 50 inköp på 10-dollarsnivån.

 

Tack för ett bra svar, nu har jag kommit upp i $516 på 97st $5 SnG (RIO 40%, ITM 47%)

Känns det normalt?

Och skiljer det mycket på 5 & 10 dollars nivån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För Sng behöver man någonstans mellan 30-100 inköp - ofta säger folk minst 50 inköp - men det hela är beroende på hur ofta man kommer ITM.

 

Med 300 dollar så kan du med fördel börja spela på 5 dollarsnivån. Om du visar dig vara en vinnande spelaren på den nivån så kan börja gå upp till 10 dollarsnivån då din bankrulle går över 500 dollar.

Med bankrulle på 500 har du 100 inköp på 5-dollarsnivån och 50 inköp på 10-dollarsnivån.

 

Tack för ett bra svar, nu har jag kommit upp i $516 på 97st $5 SnG (RIO 40%, ITM 47%)

Känns det normalt?

Och skiljer det mycket på 5 & 10 dollars nivån?

 

Låter riktigt bra.. 97st är inte jättemånga men ändå ett imponerande resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 % ROI är MYCKET bra och inget du kan räkna med att hålla. 25 % är mer rimligt på $5 nivån.

 

Efter 500 st SNG's får du en hint om var du ligger men du måste upp mot iaf 1000 st för att vara mer "säker".

 

Ok, men tycker du/ni att jag ska gå upp på $10 eller ska jag grinda $5 ett tag till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT

vetgirig, din signatur stämmer ju inte.

 

Tänk på hur dålig en genomsnittlig pokerspelare är.

Enligt definitionen är hälften av alla pokerspelare sämre än så.

Tänk på hur dum en genomsnittlig postare på pf.nu är.

Enligt definitionen är hälften...

 

Det hade stämt om du hade sagt "Tänk på hur dålig medianspelaren är".

 

Jag gissar på att den genomsnittlige spelaren/postaren är bättre än medianspelaren/postaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...